• Посилання скопійовано

Строки оскарження податкових рішень: 10 днів проти 1095 днів

Платник податків має право оскаржити рішення податкового органу в будь-який момент після отримання такого рішення в межах 1095 днів

Строки оскарження податкових рішень: 10 днів проти 1095 днів

Відповідно до ст.ст.56102 Податкового кодексу України, платник податків має право оскаржити рішення податкового органу в будь-який момент після отримання такого рішення в межах 1095 днів.

Відповідно до ст.99 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлюється місячний строк для звернення до суду щодо оскарження рішення суб’єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено грошову вимогу. Також місячний строк надається у разі застосування досудового (адміністративного) порядку оскарження. Поряд з тим, зазначеною статтею встановлено можливість звернення до суду в межах строку визначеного іншими законами, що дає підстави зробити висновок про можливість звернення до суду в межах 1095 днів.

Чому важливо оскаржити рішення податкового органу протягом перших 10-ти днів після отримання податкового рішення

Відповідно до п.56.3. ст.56 Податкового кодексу України платник податків має право протягом 10-ти днів з моменту отримання податкового повідомлення-рішення оскаржити його до контролюючого органу вищого рівня.

Відповідно до п.56.15.ст.56 Податкового кодексу України скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3. цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Важливо! Платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов'язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов'язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення.

Відповідно до п.57.3. ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов’язаний сплатити грошове зобов’язання визначене контролюючими органами протягом 10 днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до п.59.1. ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів з дня отримання рішення, якщо воно не оскаржується платником, або протягом 10 календарних днів наступних за днем узгодження суми (закінчення процедури адміністративного оскарження та/або набрання законної сили рішенням суду про відмову в задоволенні позовних вимог), контролюючий орган надсилає (вручає) платникові податків податкову вимогу.

Податкова вимога вважається врученою, якщо її під розписку передано посадовій особі платника податків або надіслано листом з повідомленням про вручення. При цьому, у разі, якщо пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкову вимогу, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Таким чином, у випадку оскарження платником рішення податкового органу протягом 10-ти днів з моменту його отримання, сума грошового зобов’язання вважається неузгодженою до дня закінчення процедури оскарження. За таких умов, для платника не наступають наслідки узгодження грошового зобов’язання до закінчення процедури оскарження.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.

Варто зауважити і те, що процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.

Визнання недійсним рішення контролюючого органу у судовому порядку

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу, грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Відповідно до п.56.19. ст.56 Податкового кодексу України, у разі коли до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов’язання протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження.

Висновки

Отже, з одного боку, платник податків має право протягом трьох років оскаржити рішення податкового органу, а, з іншого боку, у випадку якщо платник не оскаржив рішення протягом 10-ти днів з моменту його отримання, сума донарахованого податкового зобов’язання вважається узгодженою. В такому разі платник протягом наступних 10-ти днів має сплатити суму узгодженого податкового зобов’язання в добровільному порядку. У випадку несплати у встановлені строки, податковий орган має право на 21 день (10 днів на оскарження податкового рішення +10 днів на оплату у випадку не оскарження) надіслати такому платнику податкову вимогу, яка передбачає відповідні наслідки для платника.

Обрання процедури оскарження (адміністративна чи судова) залежить від мети такого оскарження. Адміністративне оскарження практично не є дієвим з точки зору скасування рішення податкового органу, але може бути використане для забезпечення неузгодженості податкового зобов’язання у випадку необхідності отримання додаткових доказів для судового оскарження. Наприклад, судове рішення контрагента по оскарженню податкового рішення, прийнятого у зв’язку з визнанням господарської операції нікчемною.

В свою чергу, судовий порядок оскарження є більш дієвим за умови наявності правової позиції, обґрунтованої  не лише нормами законодавства, але й відповідними позитивними рішеннями судів по аналогічних справах.

Джерело: UBR

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»