• Посилання скопійовано

Адмінпротокол без ідентифікаційного номера порушника все одно розглянуть у суді

Лист ВССУ з розгляду цивільних і кримінальних справ від 15.05.2013 р. №101-739/0/4-13

Адмінпротокол без ідентифікаційного номера порушника все одно розглянуть у суді

Платникам податків, а точніше їхнім посадовим особам (керівнику, головбуху), добре відомо: якщо внаслідок проведеної податковим органом перевірки складаються податкові повідомлення-рішення, то поряд з актом керівник та бухгалтер отримують ще й протоколи про адмінправопорушення.

Які відомості зазначають у таких протоколах про керівника та головбуха? У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: 

— дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; 

— відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); 

— місце, час вчинення та суть адміністративного правопорушення; 

— нормативний акт, який передбачає відповідальність за це правопорушення; 

— прізвища, адреси свідків та потерпілих, якщо вони є; 

— пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності; 

— інші відомості, необхідні для вирішення справи (ст. 256 КупАП).

У постановах у справах про адміністративні правопорушення, які виносяться на місці вчинення правопорушення або без участі особи, можуть не зазначатися реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія і номер паспорта (згідно з підпунктом «ґ» пункту 3.3 розділу III Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Мін'юсту від 02.04.2012 р. №512/5).

Водночас за певних обставин суди повертають протоколи про адмінпорушення на доопрацювання.

ВССУ з розгляду цивільних і кримінальних справ звертає увагу на те, що: 

1) нормами КУпАП не визначено склад відомостей про особу та не встановлено обов'язку зазначати у протоколі відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Тож відсутність у протоколі про адмінправопорушення та інших матеріалах справи відомостей про реєстраційний номер облікової картки платника податків не може бути підставою для його повернення для належного оформлення уповноваженими особами;

2) відповідно до статті 280 КУпАП, відомості, реєстраційний номер облікової картки платника податків не віднесено до обставин, що підлягають з'ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення. Оскільки зазначення даних реєстраційного номера облікової картки платника податків у протоколі про адмінправопорушення не вимагається, то справу про адмінправопорушення слід розглядати суду й у разі відсутності таких відомостей у протоколі.

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»