• Посилання скопійовано

Новий рік — нова податкова реформа

Нам потрібна справжня податкова реформа. Не її імітація, а прозорі правила роботи, які нададуть можливість легально працювати і чесно сплачувати податки, - Оксана Продан

Новий рік — нова податкова реформа

"Моя позиція: краще нічого не приймати, ніж в черговий раз під виглядом реформи голосувати за норми, які нанесуть шкоду та спровокують чергове, можливо, і останнє, зниження довіри людей. Ми не повинні допустити того, що було напередодні минулого Нового року, коли Уряд тиснув на Парламент і вимагав негайно підтримати їх "реформаторські" ідеї. Що було після — ми всі пам"ятаємо, бо ще в листопаді приймали закони, які відмінили негатив урядових ініціатив.", - зазначила нардеп Оксана Продан. І продовжила...

Разом з цим, вже за кілька днів — грудень, і складається враження, що Україна є героєм фільму "День бабака", ніяк не може вирватися з петлі часу і ходить по одному й тому ж колу. Знову податкова реформа, знову обмаль часу, знову шантаж.

Але якщо проаналізувати суть, принаймні того законопроекту, який зареєстровано в парламенті під номером 3357, я б звернула увагу на такі основні питання, які обов"язково потрібно виправити. Звісно, якщо ми за позитивний для економіки результат, а не за процес і не за медалі.

1. Законопроект вимагає для кожної перевірки надавати висновки податкових консультантів. Це добре для самих консультантів. Для них відкриваються безмежні можливості і величезний ринок, але погано для платників податків, які змушені будуть оплачувати їх послуги, що не гарантуватиме позитивного акту перевірки.

2. Скасовується соціальна податкова пільга. Сьогодні її розмір становить: загальної — 609 грн, підвищеної — 913,50 грн та 1218 грн. Якщо з людей, які отримують низькі доходи, буде утримуватися податок на доходи фізичних осіб в розмірі 10%, вони отримуватимуть ще менше, ніж сьогодні. Це несправедливо.

3. В ПДВ база оподаткування операцій не може бути нижчою "звичайної ціни". Разом з тим механізм доведення, що таке "звичайна ціна", складний та непрозорий. І тому визначення бази оподаткування на основі собівартості, як в діючому Податковому кодексі, набагато краще, ніж те, що пропонується.

4. Створюються проблеми з адмініструванням акцизного податку із роздрібного продажу пального. Вводиться акцизна накладна (обов"язковий електронний документ), але той механізм, який прописаний в документі, стимулюватиме шахрайство.

5. Не передбачено зниження рентної плати за видобування газу. Цей пробіл призведе до того, що вже через кілька місяців після прийняття закону ми будемо вносити в нього зміни. Очевидно, що діючі ставки ренти — це надзвичайний стан в газовидобуванні, який загрожує безпеці держави.

6. Запроваджуються перевірки неприбуткових організацій. Зокрема змінами підпункту 20.1.43 статті 20 Податкового кодексу України до прав контролюючих органів віднесено можливість здійснювати перевірку операцій з використання коштів неприбуткових організацій.

7. Не передбачена відповідальність фіскалів, як і раніше, в них повністю розв"язані руки. Вони можуть нараховувати величезні штрафи, закривати підприємства. Бо знають: якщо потім ці рішення будуть скасовані, вони за це не відповідатимуть.

І основне питання несправедливості в проекті 3357: за рахунок малого та середнього бізнесу, якому звужують спрощену систему оподаткування до її ліквідації та закриття легального сьогодні бізнесу, створюються можливості послаблення великим підприємствам.

Ми потребуємо зміни загальної системи оподаткування, і 3357 — базовий для податкової реформи проект, але:

- ми повинні ретельно доопрацювати проект з тим, щоб не було жодного ризику погіршення умов для легального бізнесу. І зробити це в рамках закону, тобто зареєструвати і прийняти документ до 1 липня 2016 р.;

- ми повинні зберегти спрощену систему до того часу, поки запрацює нова, ліберальна система загальної системи оподаткування.

Джерело: Діло

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»