• Посилання скопійовано

Чи виправляти помилки у статистичних звітах з праці

Держстат роз’яснив роботодавцям, як діяти, якщо вони припустилися помилок у статистичних звітах з праці

Чи виправляти помилки у статистичних звітах з праці

Коментар до листа Держстату від 20.02.2017 р. №09.3-07/33-17 

Нагадаємо, що Звіт з праці  - це статистичний звіт, форма якого (№1-ПВ) наразі затверджена наказом Держстату від 10.06.2016 р. № 90.

Цей звіт може подаватися як щомісячно, так і поквартально (що зазначається у назві форми). Тому для його складання тоді ще Держкомстатом було затверджено дві окремі інструкції:

Крім цього, Держстат надавав роз’яснення щодо їх заповнення. Про це читайте тут>> 

Однак в цих інструкціях і роз’ясненнях не зазначено, що робити, якщо у звіті була зазначена неправильна інформація. Тож, логічно, що відповідь на це питання надає сам Держстат, окремим листом.

 

Якщо помилку знаходить особа, яка склала звіт

Держстат роз’яснює, що у випадках виявлення помилок у звітності безпосередньо самими респондентами, вони можуть подавати пропозиції щодо внесення виправлень до неї.

То що ж, оскільки затвердженого порядку виправлення помилок у Звіті з праці на сьогодні немає, ті, хто складав звіт, мають вигадувати шляхи виправлення і пропонувати їх органу Держстату?

Втім, читаючи коментований лист далі, стає зрозуміло, що вигадувати багато не доведеться. Насправді, потрібно буде такий звіт перездати, а зроблені в ньому уточнення – пояснити.

Адже, як зазначено в цьому листі, орган Держстату, до якого звіт з праці подавався, приймає від респондента виправлені форми державних статистичних спостережень з поясненням щодо причин необхідності внесення виправлень до поданих респондентом раніше недостовірних даних.

 

Строки виправлення помилок

Насправді статзвітність не має строків давності щодо виправлення помилок. А отже, незважаючи на те, коли помилку було виявлено, звіт із виправленнями та поясненням орган Держстату від роботодавця-порушника прийме.

Інша справа, що статистична інформація, наведена у Звіті з праці, вже могла бути опрацьована органом Держстату та використана для складання певної статистичної інформації, яка оприлюднюється. 

Тому, як роз’яснює Держстат, у разі отримання від респондента виправлень недостовірних даних звітності після настання терміну публікації:

  • фахівці органів статистики приймають рішення щодо необхідності їх урахування, зважаючи на суттєвість виявленої помилки, тобто її впливу на узагальнену інформацію по країні, регіону;
  • якщо внесення змін до статистичної інформації відбувається після її оприлюднення, то під час публікації уточненої інформації наводиться повідомлення для користувачів з поясненнями щодо причин перегляду даних.

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»