• Посилання скопійовано

Визначено процедуру розроблення звіту про заходи безпеки на об’єкті підвищеної небезпеки

СПО профспілок оприлюднило проєкт Порядку розроблення звіту про заходи безпеки на об’єкті підвищеної небезпеки. Ним визначено процедуру розроблення звіту про заходи безпеки на об’єкті підвищеної небезпеки 1 та 2 класу, його зміст та строки перегляду

Визначено процедуру розроблення звіту про заходи безпеки на об’єкті підвищеної небезпеки

СПО профспілок оприлюднило проєкт наказу, яким пропонується затвердити Порядок розроблення звіту про заходи безпеки на об’єкті підвищеної небезпеки (завантажити).

Цей Порядок визначає процедуру розроблення звіту про заходи безпеки на об’єкті підвищеної небезпеки 1 та 2 класу (далі – Звіт), його зміст  та строки перегляду. 

Звіт розробляється оператором та надається ДСНС або її територіальному органу:

  • для ОПН, що експлуатується, – разом із результатами ідентифікації ОПН, який він експлуатує, а також за результатами його перегляду у випадках, передбачених пунктом 5 цього Порядку;
  • для ОПН, закінчених будівництвом, – не пізніше ніж за 30 календарних днів до дня подання до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяви про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта та видачу сертифіката.

 

Строки перегляду

Оператор переглядає Звіт один раз на п’ять років, а також у разі:

  • виникнення на ОПН аварії, пов’язаної з небезпечними речовинами;
  • зміни в технології виробництва, кількості небезпечних речовин на об’єкті, модернізації устаткування;
  • внесення змін до чинних або прийняття нових нормативно-правових актів у сфері діяльності, пов’язаної з ОПН;
  • вимоги компетентного органу, якщо вона обґрунтована новими обставинами або новими технічними знаннями з питань безпеки, та знаннями, отриманими в результаті аналізу значних аварій або вдосконалення знань, що стосуються оцінки небезпеки.

 

Зміст звіту

Оператор відображає у Звіті інформацію про ОПН щодо:

1) виконаних та запланованих ним заходів, передбачених чинним законодавством щодо ОПН з питань цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, охорони праці, екологічної безпеки та охорони навколишнього природного середовища, санітарно-епідемічної безпеки та містобудування;

2) застосованої ним системи управління безпекою та організації заходів на ОПН для запобігання аваріям, відображених у Звіті:

  • опису ОПН і його середовища, зокрема, географічного положення, метеорологічних, геологічних, гідрографічних  умов і, за потреби, — його історії;
  • установлення джерел небезпеки, що можуть становити загрозу виникнення значної аварії;
  • установлення сусідніх ОПН та підприємств, а також місць провадження діяльності, на які не поширюється сфера застосування Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки», зон та об’єктів будівництва, які можуть бути джерелом або зумовити зростання ризику виникнення значної аварії або її наслідків і ефектів «доміно»;
  • опису прилеглої території, на яку поширюється значна аварія;
  • опису основних видів діяльності та продукції ОПН, які є важливими з огляду безпеки, джерел ризиків виникнення значної аварії і умов, за яких така значна аварія може виникнути, з описом запропонованих запобіжних заходів;
  • опису технологічних процесів виробництва;
  • переліку небезпечних речовин, їх максимальної кількості, фізичних, хімічних  та токсикологічних характеристик із зазначенням загроз для здоров’я людини і довкілля як миттєвої, так і уповільненої дії;
  • опису можливих сценаріїв розвитку значної аварії, у тому числі стислого опису подій, які можуть спричиняти кожен із цих сценаріїв, та їх причин, зокрема;
  • опису причин виникнення значних аварій, пов’язаних з експлуатацією ОПН;
  • опису зовнішніх причин, зокрема таких, що пов’язані з ефектами «доміно», а також підприємствами, на які не поширюється дія Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки», зонами та об’єктами будівництва, які можуть бути джерелом або зумовити зростання ризику виникнення або збільшення наслідків значної аварії;
  • опису причин виникнення значних аварій, пов’язаних із природними явищами (землетруси, повені, урагани тощо);
  • оцінки наслідків ймовірних значних аварій, у тому числі мапи, зображення або, за потреби, описи, що відображають території, які можуть постраждати від таких аварій, що виникають на ОПН;
  • опису минулих значних аварій, аварій та небезпечних подій, пов’язаних із тими самими речовинами і застосованими технологічними процесами, аналізу відповідних висновків, а також прямого відсилання до спеціальних заходів, ужитих для запобігання таких аварій;
  • опису технічних параметрів і обладнання, що використовується для захисту джерел небезпеки на ОПН;
  • опису обладнання, установленого на ОПН з метою обмеження наслідків значних аварій для здоров’я людини і довкілля;
  • організації оповіщення та реагування на внутрішні і зовнішні джерела небезпеки;
  • опису заходів, спрямованих на мінімізацію наслідків значної аварії.

 

Набрання чинності

У разі затвердження цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування, але не раніше дня набрання чинності Законом від 15.07.2021 р. №1686-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо об’єктів підвищеної небезпеки».

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»