Головна Усі новини «Дебет-Кредит» Новини партнерів

Посадковий документ чи транспортний квиток: «7 хвилин» з Вікторією Величко

Велика кількість електронних транспортних білетів на підприємстві є дуже великою проблемою, оскільки вони потребують підтвердження. Тож поговоримо сьогодні про електронний транспортний квиток. Зокрема, чи є доцільним підтвердження його сплати


 

Посадкові документи потребують підтвердження сплати підприємством або особою, що визначена у документі

На думку податківців, якщо у вас немає підтвердження сплати за електронний транспортний квиток, то це не є доцільним і не є зрозумілим з точки зору господарської операції. Якщо немає підтвердження сплати, то і немає підтвердження того, що це є електронний транспортний квиток та витрати вашого підприємства. Тобто, якщо ваш співробітник приїхав з відрядження і надав вам лише електронний квиток і у вас немає підтвердження сплати за цим квитком, то сам електронний квиток не можна вважати розрахунковим документом (щоб не було написано на самому документі). Адже, на думку податківців, розрахунковим документом вважається лише те, що визнано законом про розрахункове касове обслуговування.

 

Електронні документи, надані транспортними компаніями, є посадковими документами

Наприклад, маємо електронні документи щодо перевезення (автоперевезення, авіаперевезення або перевезення залізничним транспортом). У транспортних компаніях ви можете придбати лише так званий квиток, оскільки той документ, що вам надають в електронному вигляді (за допомогою ресурсів купівлі через Інтернет), не є транспортним квитком. Якщо ви добре розглянете документ, який отримали через Інтернет чи від Укрзалізниці, то побачите, що що на ньому написано «Посадковий документ». Так, нижче визначено, що цей документ можна вважати розрахунковим, але лише для того, щоб провідник допустив вас до вагону. Тобто розрахунковим він є для залізної дороги. З точки зору бухобліку, у вас немає підтвердження сплати за цим електронним квитком.

 

Посадковий документ, наданий транспортними підприємствами, не є транспортним квитком та не вважається розрахунковим документом

Якщо розглядати купівлю електронного квитка, наприклад, на Укрзалізниці, то маємо особливу ситуацію. Ви сплатили кошти і отримали електронний виток. Проте він є лише посадковим документом. У Податковому кодексі та в бухгалтерському обліку нічого не визначено щодо посадкового документу, є визначення лише для транспортного квитка. Електронний документ, який ви отримали від Укрзалізниці або авіакомпанії, або автотранспортного підприємства, не є квитком, а лише електронним документом щодо перевезення.

 

Що ж робити з цією ситуацією?

  1. Або придбавати цей квиток безпосередньо з розрахункового рахунку підприємства і тоді будете бачити, що є підтвердження сплати і підтвердженням буде роздрукований розрахунковий рахунок.
  2. Або придбавати з корпоративної картки підприємства і буде підтвердження безпосередньої сплати при роздрукуванні розрахунку.
  3. Або проводити оплату з власної картки працівника (тобто він роздрукував транспортний квиток, надав його вам і роздрукував виписку з банківського рахунку за своєю карткою).

 

Якщо ж немає підтвердження сплати і ви хочете своєму співробітнику погасити вартість цього квитка, слід вважати це додатковим благом, отриманим від роботодавця, і оцінювати його можна лише за цією категорією. Тобто до цієї операції ви повинні відноситись, як до операції, до якої немає підтвердження первинними документами.

Отже, якщо у вас є електронний посадковий документ з Укрзалізниці, в цьому випадку повинні надати фіскальній службі сам електронний документ і підтвердження сплати. У разі авіаперевезення слід надати сам електронний документ, посадковий документ (він може бути або електронний, або відривний талон) та підтвердження сплати.

Якщо у відрядження від’їзжають одразу кілька осіб, то придбання таких транспортних квитків може бути з власної картки одного з тих, хто їде у відрядження. Зверніть увагу: не може бути такого, що у відрядження їде один співробітник, а купує йому квиток зовсім інший, оскільки в авансовому звіті ви будете визначати придбання співробітником і тому сплата повинна бути з його власної картки або з корпоративної, або з розрахункового рахунку.

Отже, якщо ми купуємо електронні квитки, то найпростіший варіант визначення цього документу у  бухгалтерському обліку на підприємстві - це надання або повного пакету документів, або заміна електронного документу на власний транспортний квиток в касі транспортного підприємства. Тобто маленький, жовтенький залізничний квиток - це транспортний квиток (на ньому так і написано), а ось білий формату А4 - це лише електронний посадковий документ, він не є підтвердженням перевезення для мети бухобліку. Зверніть на це увагу, оскільки зараз під час перевірок податківці приділяють особливу увагу цьому (особливо, якщо перевіряють ПДФО). Тобто немає підтвердження, є ПДФО. Немає підтвердження, є питання щодо визначення цих витрат, тобто що це за витрати? Це прямі витрати підприємства чи це інші, на 949-ому рахунку. А оскільки ще й немає підтвердження цієї операції, то постає питання у повному обкладенні податками з доходів, а також військовим збором. Тому особливу увагу приділяйте оформленню первинних документів.

Джерело
7eminar.com
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новини партнерів
Теги:
Первинні документи , «7 хвилин» від 7eminar.com

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 12

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?