• Посилання скопійовано

Індивідуальні податкові консультації – незабаром нові правила: «7 хвилин» з Інною Журавською

У черговому випуску поговоримо про нові правила надання індивідуальних податкових консультацій



Вже не перший рік індивідуальні податкові консультації для платників податків є захистом від податкових штрафів та донарахувань. Певною мірою це забезпечує п. 53.1 ПКУ, який передбачає наступне: «Не може бути притягнуто до відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків (податкового агента та/або його посадову особу), який діяв відповідно до індивідуальної податкової консультації, наданої йому у письмовій формі, а також узагальнюючої податкової консультації, за діяння, що містить ознаки податкового правопорушення, зокрема на підставі того, що у подальшому така податкова консультація була змінена або скасована».

Таким чином, наразі платник податків, який отримав від податкового органу ІПК стосовно своєї проблемної ситуації, має досить високі шанси під час перевірки довести правильність свого рішення і уникнути негативних податкових наслідків.

Втім, пункт 53.1 ПКУ з 1 січня 2021 року втрачає чинність. Станеться це завдяки Закону №466. Та чи означає це, що індивідуальні податкові консультації, як досить зручний інструмент податкового захисту, більше не допомагатимуть платникам податків?

На щастя, цього не станеться. Адже вже з 1 січня 2021 року набере чинності новий пп. 112.8.2 ПКУ. Ним буде встановлено, що обставинами, які звільняють платника податків від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, є «вчинення діяння (дій або бездіяльності) особою, яка діяла відповідно до індивідуальної податкової консультації, наданої такому платнику податків у паперовій або електронній формі…». Таким чином, новий пп. 112.8.2 ПКУ фактично замінить п. 53.1 ПКУ і платники податків надалі матимуть можливість захищатися у податкових спорах за допомогою отриманих ІПК.

Але додамо, що з 1 січня 2021 року, як і зараз, діятиме важлива умова щодо дієвості ІПК. Вона має бути зареєстрована в Єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій. Нагадаємо, що такий реєстр можна знайти на сайті ДПСУ

 

Інші новації щодо ІПК

Вже всі платники звикли, що ІПК можна отримати лише у паперовій формі, зробивши для цього відповідний письмовий запит на отримання консультації. Однак з 1 липня цього року платник податків може отримати ІПК в електронній формі, адже таку можливість йому надасть змінений пункт 42-1.2 ПКУ. Ним буде передбачено, що платник податків через свій Електронний кабінет може подати звернення на отримання індивідуальної податкової консультації в електронній формі. У разі необхідності платник податків може прикріпити до такого звернення копії необхідних документів.

Отже, з 1 липня ви можете отримати індивідуальні податкові консультації як в електронній, так і в паперовій формі. Але пам’ятайте, що надсилаючи запит на отримання ІПК в електронній формі, ви маєте підписати його за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Наступна зміна стосується строку, протягом якого платник податків може отримати ІПК. Як і раніше у п. 52.1 ПКУ передбачено, що податковий орган надає платнику індивідуальну податкову консультацію протягом 25 к.д., що настають за днем отримання від нього звернення. Проте наразі податківці мають право лише продовжити цей строк на 15 к.д., повідомивши про це платника. А раніше їм для цього надавалось лише 10 днів. Тож для податкового органу загальний строк надання платнику податків ІПУ, з урахуванням строку продовження, становить не більше 40 днів.

 

Які дані має містити звернення за ІПК?

Не зайвим також буде нагадати, що для отримання ІПК варто дотримуватися наступного правила: у зверненні слід обов’язково вказувати всі дані, зазначені у п. 52.1 ПКУ. А саме:

  • найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
  • код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
  • зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин);
  • підпис платника податків або кваліфікований електронний підпис;
  • дату звернення.

Зверніть увагу, що відсутність таких даних у зверненні дає право податківцям не надавати платнику податків ІПК.

 ***

Читайте також:

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»

  • Хмарні сервіси: переваги для бізнесу
    Раніше для роботи з великими обсягами інформаціями потрібна була потужна комп’ютерна техніка. Її регулярно необхідно було оновлювати, тримати штат спеціалістів, які б стежили за працездатністю електроніки
    05.03.202480
  • 5 причин вибрати iPhone 15 Plus для роботи
    Смартфон для роботи має бути збалансованим: достатньо потужним для вирішення професійних задач і водночас простим у керуванні. Як, наприклад, Епл Айфон з продуманою до дрібниць операційкою
    25.02.202415
  • Планшет для бухгалтерії: у чому користь цього пристрою
    Ведення бухгалтерського обліку – це громіздка та об’ємна справа. Зазвичай бухгалтери на великих підприємствах працюють за персональними комп’ютерами, на котрі встановлено ліцензійні програми для обліку та аудиту
    05.01.20242591
  • Фінанси у фокусі: найгарячіші тренди роботи для бухгалтерів у різних містах від експертів Jooble
    Сфера фінансів та бухгалтерії в Україні розвивається навіть під час війни. Розповідаємо про бухгалтерські тренди ринку праці та рівні доходів у різних містах
    29.12.202344
  • Навіщо бухгалтеру Макбук?
    Бухгалтер — працівник, на якому тримається фінансова, облікова та статистична складова бізнесу, а його головний інструмент — персональний комп’ютер. Його робота часто передбачає професійну активність 24/7, крім потужного компа з усіма потрібен ще й лептоп
    27.11.2023551