• Посилання скопійовано

20-ОПП чи 17-ОПП – про що (не)мовчать податківці: «7 хвилин» з Мар’яною Кавин

Поговоримо про форму №20-ОПП – хто, коли, для чого, яка відповідальність?



Чинним ПКУ передбачено обов’язок (а не право!) платника податку повідомляти про об’єкти оподаткування. Про це говорить п. 63.3 ПКУ: "Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків".

Об’єктами оподаткування, про які потрібно повідомляти, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Що це означає? Не потрібно окремо подавати форму №20-ОПП про ті об’єкти оподаткування, які ви і так задекларуєте. Наприклад, в декларації з податку на прибуток ви і так задекларуєте, який у вас об’єкт оподаткування.

А про що потрібно повідомляти? Про ті об’єкти, посилання на які міститься на сторінці офіційного сайту податкової. Далі у відео наведео витяг із цього довідника. Серед них ви знайдете: кіоск, приміщення, складське приміщення і т.д.

Вимога п. 63.3 ПКУ стати на облік за основним місцем - це само собою, а за неосновним - це тоді, коли об’єкт оподаткування знаходиться на іншій території, ніж ваше основне місце як платника податку.

В який строк? Норма п. 63.3 ПКУ говорить – 10 робочих днів. Коли 10 робочих днів відраховувати? Після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна, чи відкриття об’єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню. 10 робочих днів, не календарних.

Також Порядок №1588 говорить про те, що платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти (п. 8.3). Якщо у платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об'єкта оподаткування на території адміністративно-територіальної одиниці, де він не перебуває на обліку, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у контролюючому органі за місцезнаходженням такого об'єкта у порядку, визначеному розділом VII цього Порядку.

Стаття 117 ПКУ, якою нас лякають, передбачає штрафи з 23.05.2020 р., збільшені вдвічі: для юридичних осіб – 1020 грн і 2040 грн при повтореному порушенні. Що порушено? Сказано: неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів про взяття на облік у відповідному контролюючому органі. Ось перша зачіпка, чи вважається форма №20-ОПП саме ось таким випадком? Швидше за все, ні. Але практика застосування така, що штрафні санкції накладають за неподання форми №20-ОПП, за кожен об’єкт окремо, а вже у судовому порядку ви відстоюєте зворотне. І є хороші судові рішення щодо незастосування санкцій по формі №20-ОПП.

Отже, основні питання, які виникають:

  • У яких випадках подаємо? Коли виникають дії, пов’язані з оподаткуванням або майном.
  • Як знати, чи виникають? Відкриваєте довідник і шукаєте, чи є у вас «цирк».
  • В який строк? 10 робочих днів з моменту появи цього об’єкта.
  • Коли не подається? Тоді, коли йдеться про доходи, витрати, які ви і так в інших місцях декларуєте.
  • Куди подається? Форма №20-ОПП подається виключно за основним місцем. Щоб стати за неосновним, подається форма №17-ОПП. Але подаючи форму №20-ОПП, у самій формі ви робите відмітку (можете у графі 11), тоді повторно форму №17-ОПП за неосновним подавати не потрібно. Форма №17-ОПП подається або за основним, або за неосновним. Але якщо ви подаєте форму №20-ОПП і зробили відмітку в графі 11, то форму №17-ОПП можна не подавати.
  • В якій формі? Можна в електронній, можна в паперовій. Дуже часто залежить від того, як швидко ваш об’єкт оподаткування буде включений до єдиної бази даних. Якщо ви подаєте в електронній формі – не пізніше наступного робочого дня, якщо в паперовій – це може бути 15 днів, може 30, якщо великий обсяг.
  • Яка відповідальність? Пункт 117.1 ПКУ, але вона «притягнута за вуха». В судовому порядку можна і треба відбити. Якщо санкція буде нарахована, до суду йти не хочемо і в період під час карантину діє мораторій, то якщо строк подання 10 робочих днів протерміновано, але тільки в часі карантину, тоді можна скористатись мораторієм і без звернення до суду.
  • На що вплине, якщо ви не станете на облік за неосновним місцем? Найголовніше, це ПДФО. Воно буде сплачено не до того місцевого бюджету. Військовий збір і ЄСВ сплачується за основним місцем. Місцеві податки будуть сплачені не туди. РРО з 1 жовтня 2018 року - підстава для відмови вам у реєстрації такого РРО, якщо ви перед тим не подали форму №20-ОПП на цю торгову точку. Акцизний склад зареєструвати не зможете, акцизні накладні відповідно теж. Блокування податкових накладних впливає, якщо у вас немає виробничих потужностей, а це випливає з форми №20-ОПП. Ну і ліцензія, відповідно теж ви не зможете її отримати, якщо вона пов’язана з об’єктом оподаткування.

Коли ж ми говоримо, що таке відокремлені підрозділи, багато бухгалтерів кажуть: «а у нас немає відокремленого підрозділу». Ви помиляєтесь. Чому? Тому що пп. 14.1.30 ПКУ дає визначення, що таке відокремлені підрозділи для цілей розділу IV ПДФО. А коли ми візьмемо статтю 64 ГКУ, то там пише що відокремлений підрозділ - це підприємство, яке може складатись з виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо, а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо). А це означає, що набагато ширше ніж ми з вами собі уявляємо.

А що думають про це фіскали? (увага на слайд у відео). ПДФО підлягає сплаті до відповідного місцевого бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель) в різних регіонах України, в яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання, незважаючи на відсутність у такого суб’єкта господарювання відокремлених структурних підрозділів.

Що говорить судова практика? Адже ви розумієте, якщо у вас є підприємство (наприклад, у Львові), а офіс у Києві, то з київських працівників, офісних, ПДФО має бути сплачено у Київ. Чи буде застосована штрафна санкція за сплату ПДФО не туди? Буде, але від цього можна відбитися. Чому? Тому що якщо ви порушили постановку на облік за неосновним і не стали на облік у Києві, то ви там ще не є платником податку. Податок вами до бюджету все рівно сплачений. Питання просто в тому, що це є «відокремлений» і стати за неосновним потрібно. Якщо ви це не зробили, подаючи форму №20-ОПП, це можна зробити подаючи форму №17-ОПП.

Типи об’єктів оподаткування - це автомобіль, автосалон, автоцистерна, адміністрація і дуже багато іншого. Такий дуже дивний список. Зразок самого повідомлення наведений на слайді у відео. 

І наостанок - три запитання, які задають найчастіше:

1. Якщо не подавали форму №20-ОПП, подавати? Так, подати, якщо подання форми №20-ОПП пов’язане зі всім тим, про що ми говорили. Якщо у вас є об’єкт, щодо якого ви маєте подати форму №20-ОПП, подавати потрібно. Тому що наслідки будуть плачевні (будуть проявлятися у іншому).

2. Щодо об’єкта оподаткування, оренди, якщо ви орендуєте приміщення, потрібно повідомляти за формую №20-ОПП, коли берете в оренду чи коли здаєте в оренду? Відповідь: і в тому, і в іншому випадку. Адже йдеться вже про графу 9 і стан об’єкта: «8» – орендується, «9» – здається в оренду.

3. Якщо 10 об’єктів і ми не подали форму №20-ОПП? Подайте одну форму №20-ОПП, у якій одразу зазначите всі 10 об’єктів. І будемо сподіватися, що штрафної санкції не буде.

***

Читайте також:

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»

  • Хмарні сервіси: переваги для бізнесу
    Раніше для роботи з великими обсягами інформаціями потрібна була потужна комп’ютерна техніка. Її регулярно необхідно було оновлювати, тримати штат спеціалістів, які б стежили за працездатністю електроніки
    05.03.202480
  • 5 причин вибрати iPhone 15 Plus для роботи
    Смартфон для роботи має бути збалансованим: достатньо потужним для вирішення професійних задач і водночас простим у керуванні. Як, наприклад, Епл Айфон з продуманою до дрібниць операційкою
    25.02.202414
  • Планшет для бухгалтерії: у чому користь цього пристрою
    Ведення бухгалтерського обліку – це громіздка та об’ємна справа. Зазвичай бухгалтери на великих підприємствах працюють за персональними комп’ютерами, на котрі встановлено ліцензійні програми для обліку та аудиту
    05.01.20242581
  • Фінанси у фокусі: найгарячіші тренди роботи для бухгалтерів у різних містах від експертів Jooble
    Сфера фінансів та бухгалтерії в Україні розвивається навіть під час війни. Розповідаємо про бухгалтерські тренди ринку праці та рівні доходів у різних містах
    29.12.202344
  • Навіщо бухгалтеру Макбук?
    Бухгалтер — працівник, на якому тримається фінансова, облікова та статистична складова бізнесу, а його головний інструмент — персональний комп’ютер. Його робота часто передбачає професійну активність 24/7, крім потужного компа з усіма потрібен ще й лептоп
    27.11.2023551