• Посилання скопійовано

Незареєстрована податкова накладна – дії покупця : «7 хвилин» зі Сергієм Дробоття

Які дії покупця, якщо постачальник не зареєстрував податкову накладну? Що має зробити покупець, якщо постачальник не реєструє податкову накладну? Які дії обох сторін – постачальника та покупця?



Нагадаємо, що податковий кредит насамперед залежить від наявності податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі. Реєструє податкову накладну постачальник. І якщо постачальник не зареєстрував податкову накладну, то відповідно покупець не має можливості включити суму вхідного ПДВ до складу власного податкового кредиту. 

Причини, через які постачальник не реєструє податкову накладну, можуть бути різні.

По-перше, постачальник може не хотіти зареєструвати податкову накладну через те, що в нього немає ліміту для реєстрації. Тим паче зараз, коли діє карантин і коли немає санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі. 

По-друге, постачальник може хотіти зареєструвати податкову накладну, але реєстрація не відбувається, оскільки податкову накладну заблоковано. Вже понад рік блокуються податкові накладні на підставі постанови КМУ №1165. Багато платників ПДВ знають, що податкові накладні блокуються за різними причинами: ризикова операція, ризиковий платник, немає податкової історії позитивної. Насамперед страждає покупець, оскільки від факту блокування податкової накладної сума податкових зобов’язань не змінюється, а от податковий кредит не збільшується. Відповідно покупець може щось запропонувати такому постачальнику. У разі якщо постачальник не бажає зареєструвати податкову накладну, не хоче відволікати обігові кошти для поповнення електронного рахунку з метою поповнення ліміту для реєстрації, то може скористатися додатком Д8 до декларації (скарга на постачальника).

Якщо б ще 10 років тому запитали, чи достатньо подати додаток Д8 до декларації для відображення податкового кредиту, я відповів би «звичайно», оскільки на той момент ПКУ передбачав, що скарга на постачальника є підставою для формування податкового кредиту. Але на сьогодні такого правила немає. Податковий кредит формується лише на підставі податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі. Скарга на постачальника надає можливість лише провести позапланову перевірку такого постачальника з питань правильності оформлення податкової накладної, заповнення обов’язкових реквізитів та з питань своєчасності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі.

Отже, якщо постачальник не хоче зареєструвати податкову накладну, пропоную вам подати на нього скаргу (додаток 8). Але якщо постачальник намагався зареєструвати податкову накладну, але її заблоковано, то подання скарги нічого не змінить, оскільки ПН заблокована. Єдине, що можна запропонувати, допомогу такому постачальнику у спробі розблокувати податкову накладну. 

На сьогодні багато покупців роблять застереження у договорі, що до тих пір поки постачальник не розблокує податкову накладну, покупець не оплатить йому 20% від суми постачання. Тобто це і є та сума ПДВ, яка відображена у податковій накладній, яку заблоковано для реєстрації в Єдиному реєстрі. 

Є й інші випадки, коли у договорах прописують, що якщо постачальник не зареєстрував податкову накладну, то на такого постачальника накладаються фінансові санкції. Це у тому випадку, якщо постачальнику перерахована 100% попередня оплата, тобто ми не можемо 20% притримати. Все залежить від ситуації, але головне пам’ятайте, що якщо податкову накладну заблоковано, то допоможіть вашому колезі - бухгалтеру спробувати розблокувати податкову накладну. І чим скоріше зробить це постачальник, тим скоріше покупець відобразить податковий кредит на підставі цієї розблокованої та зареєстрованої в ЄРПН. Розблокуванням займається безпосередньо постачальник. Це прописано і у ПКУ, точніше в порядку розблокування. Він надає пакет документів до податкової служби в електронному вигляді. Це він може зробити протягом року з моменту складання цієї податкової накладної. І лише після розблокування та реєстрації у покупця з’являється можливість сформувати податковий кредит. 

Нагадаємо, що для податкових накладних діє правило «трьох років» (1095 днів). Протягом цього терміну покупець має право включити суму вхідного ПДВ до податкового кредиту, але лише після реєстрації. 

Якщо постачальник не розблокує податкову накладну, не зареєструє її в Єдиному реєстрі і минуть всі терміни, і він не буде оскаржувати рішення податківців у суді, то відповідно покупець назавжди втрачає право на формування податкового кредиту за цією податковою накладною. Її не існує, вона не зареєстрована в ЄРПН, існує лише у постачальника, в його програмних продуктах. У разі якщо відсутня податкова накладна в Єдиному реєстрі, відсутній податковий кредит, відповідно в декларації з ПДВ нічого відобразити не має право покупець. Цю суму вхідного ПДВ (після закінчення термінів реєстрації і розблокування) покупець включає до складу своїх витрат.

Отже, щоб якось попередити відсутність податкового кредиту, покупець може одразу з постачальником домовитись: або 20% буде перераховано після того як постачальник зареєструє податкову накладну, або постачальник виплатиться штрафні санкції за відсутність реєстрації, несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, або покупець назавжди втрачає податковий кредит через таку нереєстрацію постачальником податкової накладної.

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»

  • Хмарні сервіси: переваги для бізнесу
    Раніше для роботи з великими обсягами інформаціями потрібна була потужна комп’ютерна техніка. Її регулярно необхідно було оновлювати, тримати штат спеціалістів, які б стежили за працездатністю електроніки
    05.03.202480
  • 5 причин вибрати iPhone 15 Plus для роботи
    Смартфон для роботи має бути збалансованим: достатньо потужним для вирішення професійних задач і водночас простим у керуванні. Як, наприклад, Епл Айфон з продуманою до дрібниць операційкою
    25.02.202414
  • Планшет для бухгалтерії: у чому користь цього пристрою
    Ведення бухгалтерського обліку – це громіздка та об’ємна справа. Зазвичай бухгалтери на великих підприємствах працюють за персональними комп’ютерами, на котрі встановлено ліцензійні програми для обліку та аудиту
    05.01.20242571
  • Фінанси у фокусі: найгарячіші тренди роботи для бухгалтерів у різних містах від експертів Jooble
    Сфера фінансів та бухгалтерії в Україні розвивається навіть під час війни. Розповідаємо про бухгалтерські тренди ринку праці та рівні доходів у різних містах
    29.12.202344
  • Навіщо бухгалтеру Макбук?
    Бухгалтер — працівник, на якому тримається фінансова, облікова та статистична складова бізнесу, а його головний інструмент — персональний комп’ютер. Його робота часто передбачає професійну активність 24/7, крім потужного компа з усіма потрібен ще й лептоп
    27.11.2023551