• Посилання скопійовано

Лайфхак: як відтермінувати перевірки податківців – «7 хвилин» з Андрієм Савенком

Про підстави для проведення перевірок? Як реагувати на повідомлення про перевірку? На якій підставі та на який термін можна перенести перевірку?



А вам вдавалося перенести податкові перевірки? Напишіть у коментарях.

В цьому матеріалі ми розглянемо цікавий варіант як перенести/відтягнути або відтермінувати за потреби можливі документальні, виїзні, планові та позапланові перевірки органів Державної податкової служби. Інформацію щодо фактичних та камеральних перевірок розглядати не будемо.

Отже, розпочнемо з невеличкого екскурсу в тенета Податкового кодексу України і визначення термінів, що належить до перевірки, порядку їх проведення тощо.

Документальною вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених ПКУ податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. В зазначеному випадку, органи ДПС. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок, а позапланова – за наявності підстав для її проведення, визначених ПКУ. План-графік планових перевірок на наступний рік оприлюднюється на офіційному вебсайті ДПС до 25 грудня поточного року. Зміни в план-графік можуть вноситись не частіше одного разу в першому кварталі, та одного разу в другому кварталі такого року.

Важливо! Як говорить нам пункт 77.4 ПКУ, рішення про проведення документальної планової перевірки приймається керівником органу Державної податкової служби або уповноваженою особою та оформлюється відповідним наказом. Крім того, право на проведення перевірки надається лише у випадку повідомлення платника не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку такої перевірки шляхом надсилання поштою чи через електронний кабінет або вручення особисто уповноваженій особі платника копії наказу про проведення перевірки та письмового повідомлення з вказанням дати початку перевірки.

Щодо позапланових перевірок, то тут алгоритм дій схожий на попередній, з відмінністю дотримання терміну у 10 календарних днів та непотрібністю вручення повідомлення про перевірку. Тобто контролери вручають тільки копію наказу. Але перед початком позапланової виїзної перевірки посадові особи органу ДПС мають надати запит на підприємство з проханням надати копії документів щодо ситуації, яка їх зацікавила. Своєю чергою, підприємство має надати копії документів, які вимагають податківці, протягом 15 робочих днів з дня отримання такого запиту. У разі ненадання або надання не в повному обсязі документів призначають позапланову виїзну перевірку. Як показує практика, рішення щодо повноти наданих копій документів приймає ДПС. Тому навіть якщо ви надасте всі вказані в запиті копії документів, це не убезпечить вас від приходу перевіряльників. Отже, екскурс в ПКУ завершено, тож продовжуємо.

Як ми вже з’ясували, то перед проведенням перевірки податківці мають вас передчасно повідомити. У разі планової перевірки це буде повідомлення за 10 календарних днів, а у випадку позапланової – можна вважати запит про надання документів, який, як показує практика, передує такій перевірці.

Як відтермінувати перевірку? Беремо тайм-аут у 90 календарних днів. Моделюємо ситуацію. Ви отримали копію наказу та повідомлення про планову перевірку або запит про надання документів (при позаплановій). А документів щодо діяльності, як виявилось, дуже сильно бракує. Тож виникає потреба у відтермінуванні перевірки та підготовці документації до належного проведення останньої. Крім того, в умовах сьогодення, багато підприємств перед перевірками податківців замовляють проведення незалежного аудиту, так би мовити, для пересвідчення своєї захищеності. У разі простого письмового звернення платника до ДПС з проханням відтермінувати проведення перевірки у зв’язку з неналежною підготовкою до неї, думаю, вам буде відмовлено. Адже це не на руку податківцям. Тому, на наш погляд, в такій ситуації варто звернути увагу на п. 44.5 ПКУ, який говорить, що у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, що стосуються фінансово-господарської діяльності підприємства, платник зобов’язаний у п’ятиденних строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку. Крім того, законодавець зобов’язує платника відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня повідомлення контролюючого органу за місцем реєстрації такого платника. Що ми залюбки і зробимо у нашому випадку. Ба більше, законодавцем визначено, що у разі своєчасного (5 днів) повідомлення про втрату, пошкодження, знищення документів та неможливості проведення перевірки у зв’язку з цією подією, терміни проведення останніх переносяться до дати відновлення документів, але на строк не більше 120 днів. Тобто, резюмуючи вищевикладене, наша мета досягнута. Зверніть увагу на обов’язковість надання до ДПС оформлених відповідно до законодавства документів, що підтверджують настання події, яка призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів. У раз відсутності останніх, у платника зникає право на поновлення втрачених документів, на цьому наголошують і податківці у своїх роз’ясненнях. Наприклад, ГУ у ДПС у Миколаївській області.

До підтверджуючих документів можна віднести, наприклад, копію довідки територіального органу МНС у разі пожежі, довідка правоохоронного органу у разі крадіжки тощо. Ми не будемо акцентувати на всіх можливих варіантах сподіваючись, що кожен зацікавлений знайде для себе вірний вектор руху, який задовольнить усі сторони в цій ситуації. Як то кажуть: «Бачу ціль, не бачу перешкод».

Крім того, ми в жодному разі не спонукаємо підприємства до вчинення протиправних дій, які направлені на перешкоджання роботи органів податкової служби під час виконання свої повноважень. Але життя непередбачуване і кожен з нас не застрахований від негараздів підготовлених нам долею, в тому числі і у вигляді перевірки. Тому ми просто нагадуємо про таку чудову можливість надану нам законодавцем для подолання перешкод у разі потреби. В нашому випадку це втрата документів.

Отже, зробимо висновки. Планову або позапланову виїзну перевірку можна відтермінувати. Для цього потрібно впродовж п’яти днів повідомити податкову про втрату документів, та протягом 90 днів відновити їх. А отже терміни проведення перевірки будуть перенесені до дати відновлення документів, але на строк не більше 120 днів.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»