• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 24 квітня - 5 травня

Новий розмір прожиткового мінімуму вже з 1 травня, нові права інспекторів з праці і зміни у звітності єдинників, продаж складних побутових товарів з РРО і останній день подання звітності за I квартал 2017 року. А ще Мінсоцполітики – про індексацію зарплати у квітні-травні, Мінінфраструктури – про списання ПММ, а ДФС – про зміни в порядку ведення Реєстру «неприбутківців»

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 24 квітня - 5 травня

Нарешті! Травневі свята скінчились і настав перший майже повноцінний робочий тиждень (із суботою, 13-го травня включно). У зв`язку з усіма цими численними вихідними наші читачі традиційно поділились на дві категорії: ті, хто безперервно відпочивав аж з 29 квітня (і, наприклад, не читав наші попередні добірки «Головне за тиждень») і ті, хто працював 3-5 травня (і, відповідно, нічого не пропустив).

Якщо ви належите до останніх, то перші чотири новини з восьми можете спокійно прогортати – все це ви вже знаєте. Усім іншим радимо уважно прочитати їх усіх: там про новий розмір прожиткового мінімуму, права інспекторів з праці, зміни у звітності єдинників та індексацію зарплати у квітні-травні.

Отже, до праці!

***

 

По-перше, вже з 1 травня діє новий розмір прожиткового мінімуму. Відповідно до Держбюджету на 2017 рік з 01.05.2017 р. він становить 1684 грн для працездатних осіб. На які показники впливає новий ПМ – ми розглядаємо у цій статті.
Якщо коротко: індексація зарплати, максимальна величина доходу для нарахування ЄСВ, нарахування лікарняних та декретних, розмір плати за ліцензії окремих видів госпдіяльності – на усе це новий прожитковий мінімум вплине. А, наприклад, на розмір мінімальної зарплати або мінімального страхового внеску, розміру добових чи суми ПСП зміна прожиткового мінімуму не вплине аж ніяк.

 

По-друге, 26 квітня Держрегуляторна служба повідомила, що вкотре не погодила проект Постанови КМУ щодо порядку здійснення перевірок у сфері праці, яку Держпраці доопрацювала та відправила на повторне погодження. І того ж дня Кабмін прийняв ту саму постанову «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Документ надзвичайно важливий і наділяє інспекторів з праці величезними повноваженнями. Ось лише невеличка цитата:

Інспектори праці за наявності службового посвідчення безперешкодно, без попереднього повідомлення мають право:
1) під час проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин за наявності підстав, визначених пунктом 5 цього Порядку, самостійно і в будь-яку годину доби з урахуванням вимог законодавства про охорону праці проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об’єкта відвідування, в яких використовується наймана праця;
2) ознайомлюватися з будь-якими книгами, реєстрами та документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування, невиїзного інспектування, з метою перевірки їх відповідності нормам законодавства та отримувати завірені об’єктом відвідування їх копії або витяги;
3) наодинці або у присутності свідків ставити керівнику та/або працівникам об’єкта відвідування запитання, що стосуються законодавства про працю, отримувати із зазначених питань усні та/або письмові пояснення;
4) за наявності ознак кримінального правопорушення та/або створення загрози безпеці інспектора праці залучати працівників правоохоронних органів;

Експрес-аналіз нововведень ми провели у цій статті, а якщо хочете дізнатись більше – приходьте 25 травня на Великий кадровий семінар. Найкращий лектор України із зарплати і кадрів Тетяна Мойсеєнко та адвокат Олександр Смирнов розглядатимуть не тільки теоретичні права інспекторів, зафіксовані у нових Порядках, а й практичні ситуації, які вже відбувались під час перевірок Держпраці з початку року.

 

По-третє, 5 травня набрав чинності наказ Мінфіну №369 про внесення змін до декларації платників єдиного податку. Зміни несуттєві: у формах звітів ставки податку 2% і 4% нарешті замінили на 3% і 5% відповідно. У тексті наказу зазначено, що він набирає чинності з дня його офіційного опублікування; тому, відповідно до п. 46.6. ПКУ, за новою формою вперше потрібно буде звітувати аж за 3 квартал 2017 року. (А якщо у податківців буде інша точка зору – ми обов`язково вам про це повідомимо).

 

По-четверте, у Мінсоцполітики роз'яснили нюанси індексації заробітної плати у квітні та травні 2017 року (як завжди, з прикладом). Зверніть увагу: індекс споживчих цін за березень 2017 складає 101,8%. А право на проведення індексації настає, коли індекс споживчих цін перевищить поріг у розмірі 103%.

***

 

Не пропустіть! Сьогодні – граничний термін подання звітності за I квартал 2017 року. А це декларації з ПДВ та з податку на прибуток підприємств, Форма №1ДФ, Звіт про суми податкових пільг та фінансова звітність за I квартал платниками податку на прибуток, що звітують щокварталу. Також до 10 травня подається декларація платника єдиного податку – юридичної особи (3-ї групи спрощеної системи) за І квартал 2017 року і ще близько двох десятків інших звітів; повний перелік ви знайдете на blank.dtkt.ua.

 

Вже два дні продаж складних побутових товарів має відбуватись з РРО! «Єдинники», які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинні застосовувати РРО в обов’язковому порядку (незалежно від обсягу отриманого доходу від такого продажу) вже з 7 травня. Саме в цей день набирає чинності постанова КМУ від 16.03.2017 р. №231, якою затверджений Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО.
Щоправда, на думку ДФС, дата набрання чинності – 8 травня. Про це, а також про те, хто саме зобов’язаний застосовувати РРО, податківці пишуть тут, а фахівці «Дебету-Кредиту» – ось тут.

 

Мінінфраструктури – про списання палива і мастильних матеріалів. У міністерстві наполягають на списанні палива і мастильних матеріалів в межах норм, затверджених Мінтрансом, усіма суб'єктами господарювання: незалежно від відомчої підпорядкованості, форми власності або системи оподаткування. Застосування підприємствами нормативних витрат палива, що перевищують гранично допустимі значення, встановлені Нормами, або безконтрольне списання палива і мастильних матеріалів за «фактичними витратами», на думку міністерства, «є неприйнятним в Україні, оскільки це створює умови для зловживань»

Це ще не все: «Система нормування витрат палива в експлуатації є дійовим інструментом фіксації базового рівня споживання палива для реалізації програм навчання методів економічного водіння та наступного постійного підтримання водіями отриманих навичок, а також економії коштів, витрачених на програму такого навчання».

І ось таке: «Питання економії енергетичних ресурсів дорожнім транспортом - важлива складова національної енергетичної безпеки. Крім того, зменшення питомого споживання енергії та викидів парникових газів дорожнім транспортом є однією з ключових складових виконання міжнародних зобов'язань України у сфері зміни клімату».

Загалом, такі от листи можна розглядати як черговий зразок совкового бюрократизму... якби вони не несли за собою цілком реальні наслідки для підприємців.

 

Що змінилося в порядку ведення Реєстру «неприбутківців»? У новому листі ДФС детально розповіла про нещодавні зміни у Постанові №40, Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (в частині реєстрації та включення неприбуткових організацій до Реєстру, ведення Реєстру контролюючим органом, внесення змін до Реєстру, виключення неприбуткових організацій із Реєстру), а також зміни у додатках до Порядку.
Сам лист читайте тут, а коментар редакції – ось тут.

 

А якщо усього написаного вище вам раптом замало... То на початку травня ми підготували добірку з десяти найпопулярніших статей «Дебету-Кредиту» за останні два місяці (кожну з них прочитали понад 30 тисяч разів!). Взагалі-то вона призначалася для тих, кому набридли травневі вихідні, але ви можете переглянути цей список у першу-ліпшу вільну хвилинку: аж раптом ви пропустили щось важливе і от тепер зможете надолужити.

 

До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

 


Сподобалась стаття?

Зареєструйтесь на сайті і раз на тиждень, зранку у понеділок, отримуйте на свою поштову скриньку листа від редакції із темою «Головне за тиждень».

Стисло і зрозуміло ми пишемо про найголовніше з того, що сталося минулого тижня і чого Вам очікувати у найближчі п`ять робочих днів. А, отже, Ви ніколи не пропустите усе дійсно найважливіше!

Зареєструватись і отримувати листи від редакції! 


 

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»