Головна Усі новини «Дебет-Кредит» Новини порталу

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 11-16 вересня

Комітет ВР з питань податкової та митної політики зареєстрував законопроект №7115 про продовження тестового режиму блокування податкових накладних; Кабмін затвердив і передав до Верховної Ради Держбюджет-2018; Держпраці хоче перевіряти роботодавців ще й щодо працевлаштування інвалідів; нові листи ДФС і консультації редакції, а також незмінна облікова ставка НБУ (ті ж самі 12.5%).

Законопроект про продовження тестового режиму блокування податкових накладних – вже в Раді. Тиждень тому ми писали, що депутати пропонують продовжити тестовий режим блокування податкових накладних до кінця року. «Якщо до п’ятниці, 8 вересня, система зупинення податкових накладних не запрацює належним чином, ми терміново розробимо і в наступний понеділок зареєструємо законопроект щодо продовження тестового режиму до кінця року», – зазначила тоді голова Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

У наступний понеділок Южаніна пообіцяла «вже завтра зареєструвати якісний та узгоджений з усіма зацікавленими сторонами законопроект» щодо продовження тестового режиму блокування податкових накладних (а також реєстрації усіх безпідставно заблокованих), а Мінфін своєю чергою написав чималий текст, у якому закликав Комітет «утриматися від реєстрації законопроектів, що можуть поставити під загрозу системи автоматичного відшкодування ПДВ». Тому що «це стане відкатом в боротьбі з корупцією та схемами з ПДВ».

Після цього був тиждень консультацій, обговорень, а також взаємних претензій і образ. Врешті-решт, у п'ятницю, 15 вересня комітет ВР з питань податкової та митної політики зареєстрував законопроект №7115 «Про внесення змін до підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних».

І того ж дня Мінфін видав чимале «Застереження щодо можливих ризиків, які несе законопроект про модифікацію системи зупинки реєстрації податкових накладних, розроблений Комітетом ВР з питань податкової та митної політики», а разом з ним - чергову презентацію і схему-аналіз.

Ми, звісно, будемо уважно слідкувати, як розвиватимуться події надалі, але стосунки між Комітетом і Мінфіном – такі собі, «високі»...

 

Кабмін затвердив Держбюджет-2018. «Це перший бюджет країни, який перебільшить цифру в 1 трильйон... Наше головне завдання, щоб доходи громадян зростали швидше, ніж інфляція... Місцеві бюджети будуть зростати, тобто їх відповідальність також має зростати», – ось вибране з того, що говорив прем'єр Гройсман, представляючи документ у минулу п`ятницю.
Більше про Держбюджет на 2018 рік читайте тут, а ось найголовніше:

  • Закладений ріст ВВП +3% та інфляція +7%;
  • Дефіцит бюджету складає 2,4% ВВП (77,9 млрд. грн);
  • Доходи зведеного бюджету зростуть на 15% і вперше перевищать 1 трлн грн;
  • Уряд не збирається піднімати податки, «доходи збільшаться за рахунок економічного зростання»;
  • У бюджет закладені кошти на проведення чергової реформи ДФС. Вони підуть на оновлення матеріально-технічної бази, підвищення зарплат тощо.

 

Ще дві новини про блокування ПН. По-перше, не дивлячись на розбіжності з Комітетом ВР, Мінфін все ж планує спростити реєстрацію податкових накладних. Щоправда не для всіх, а, в першу чергу, для аграріїв. Зокрема, передбачається запровадити Технологічну картку, яку платники зможуть надавати до здійснення операції. Вона буде розглядатись ДФС протягом 10 робочих днів і якщо врахується, то податкові накладні / розрахунки коригування за цією операцією зупинятися не будуть. «Таке рішення було прийнято, оскільки було зафіксовано тенденцію до росту відсотку зупинених накладних підприємців саме сільськогосподарського сектору».

По-друге, ми вже писали, як захистити свої права у суді у випадку блокування реєстрації податкових накладних. Тепер вивчаємо іншу ситуацію...
Продавець спробував зареєструвати у ЄРПН податкову накладну, але її реєстрація була зупинена. Як захистити покупцю свої права, якщо продавець бездіє? Тут можливі два варіанти:

  1. Продавець не надає додаткові документи до податкових органів;
  2. Продавець подав додаткові пояснення і документи в комісію ДФС України, отримав рішення про відмову в реєстрації ПН, але не подав позов до суду.

Розглядаємо обидва.

 

Які документи потрібні для підтвердження маркетингових витрат? Податківці вважають, що підтвердженням зв’язку витрат на маркетингові послуги з госп. діяльністю суб’єкта господарювання можуть бути наказ по підприємству та договір на проведення маркетингових досліджень, оформлений відповідно до вимог чинного законодавства. А підтвердженням фактичного отримання маркетингових послуг можуть бути (зокрема, але не виключно) такі документи:

  • акт приймання-передачі послуг або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг;
  • звіт про проведення маркетингових досліджень, у якому мають бути викладені результати таких досліджень і надані рекомендації замовнику.

Щоправда у ВАСУ інша думка: «акт наданих послуг з переліком фактично поставлених послуг за напрямами, вказаними в договорах, є достатнім доказом, що підтверджує факт виконання такої господарської операції».

 

Консультують фахівці ДФС. Минулого тижня податківці також роз'яснили, як проводиться планова перевірка підприємців на їх території; до чого призведе неналежне ведення Книги обліку доходів і витрат підприємця на загальній системі; чи є ТТН підставою для відображення в обліку вартості придбаних товарно-матеріальних цінностей, а також як правильно відображати податковий кредит за розблокованою податковою накладною в декларації з ПДВ.

А ось роз'яснення про те, які наслідки в оподаткуванні чекають на підприємство у разі придбання питної води та миючих засобів для своїх працівників: «Якщо вартість зазначених товарів включається до складу витрат та, відповідно, до вартості товарів/послуг, операції з постачання яких є об’єктом оподаткування та пов'язані з отриманням доходів, то нарахування ПДВ за п. 198.5 ПКУ, не здійснюється». Докладно про це тут.

 

До чого призведе відсутність посадових інструкцій? Як пояснили у Держпраці, «по-перше, дані посадової інструкції можуть бути аргументом у спорі між роботодавцем та працівником. По-друге, її відсутність може бути кваліфікована як порушення законодавства про працю». А штраф за «інші порушення законодавства про працю» з посадових осіб та приватних підприємців складає від 30 до 100 нмдг (510-1700 грн). Докладно про це читайте тут.

 

У скількох роботодавців людина може працювати одночасно? Взагалі-то, законодавством не обмежується кiлькiсть пiдприємств, установ, органiзацiй, де працiвник може працювати за сумiсництвом. Тому він може працювати на одному, двох або бiльше пiдприємствах. А от щодо обмеження у кількості годин, які працівник може відпрацювати на кожному місці роботи, ситуація не така однозначна. Про це та про інші питання щодо зовнішнього сумісництва – в аналітиці від редакції «Дебет-Кредит».

Ще минулого тижня ми вивчали зміни у інструкції про службові відрядження, говорили про порядок проведення, документальне оформлення та відображення в бухгалтерському та податковому обліку результатів інвентаризації, та розповіли, як виправляти помилки по новоприйнятому працівнику у таблиці 5 та таблиці 6 звіту з ЄСВ.

 

Держпраці хоче перевіряти роботодавців ще й на предмет дотримання нормативу працевлаштування інвалідів. У відомстві пропонують викласти у новій редакції Порядок зарахування кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю до виконання нормативу таких робочих місць. Якщо відповідний проект постанови КМУ буде прийнято, то предметом їх планових та позапланових перевірок (окрім власне законодавства про працю) буде:

  • реєстрація роботодавців у відділеннях Фонду;
  • подання роботодавцями до відділень Фонду звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів;
  • виконання роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Докладно про це читайте у статті.

 

Інші новини. Нацбанк залишив облікову ставку незмінною (на рівні 12.5%); відомості щодо реєстрації ПН/РК тепер можна переглянути в «Електронному кабінеті платника» (і про себе, і про контрагентів); банки зобов'язали здійснювати фінансовий моніторинг за європейськими стандартами (тепер їх клієнтам треба буде доводити легальність доходів), а Мін'юст пропонує посилити відповідальність за несплату аліментів.

«Ми візьмемо практику європейських країн щодо і жорсткого обмеження виїзду за кордон, щодо обмеження права на водіння транспортними засобами, якщо ти не платиш аліменти своїй дитині, щодо обмеження відкриття рахунків», – заявив минулого тижня міністр юстиції Павло Петренко. Причина такої позиції, за словами міністра, – те, в Україні зараз є півмільйона дітей, батьки яких системно понад шість місяців не платять аліменти.

 

 Спонсор випуску 

Хочете змінити облікову програму на іншу, бажано українських розробників? Команда української компанії IT-Enterprise випустила нову програму для бухгалтерського обліку: MASTER:Бухгалтерія. Рішення створено спеціально для підприємств малого та середнього бізнесу. Крім уього він передбачає роботу з усіма системами оподаткування, має швидкий перехід з інших програм для бухгалтерського обліку, та зручний у використанні.

Функціонал MASTER:Бухгалтерії охоплює всі види операцій на підприємствах малого та середнього бізнесу:

  • операції по касі та розрахунки з підзвітними особами;
  • операції з грошовими коштами та їх еквівалентами;
  • облік основних засобів, ТМЦ та МШП;
  • розрахунки з контрагентами і облік витрат;
  • розрахунки заробітної плати;
  • податковий облік, фіскальна та зведена бухгалтерська звітність.

Дізнатись більше про MASTER:Бухгалтерію, спробувати безкоштовну демо-версію та придбати продукт можна на сайті розробника.

 *** 

До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

 


Сподобалась стаття?

Зареєструйтесь на сайті і раз на тиждень, зранку у понеділок, отримуйте на свою поштову скриньку листа від редакції із темою «Головне за тиждень».

Стисло і зрозуміло ми пишемо про найголовніше з того, що сталося минулого тижня і чого Вам очікувати у найближчі п`ять робочих днів. А, отже, Ви ніколи не пропустите усе дійсно найважливіше!

Зареєструватись і отримувати листи від редакції! 


Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новини порталу
Теги:
Головне за тиждень

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 1

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?