Головна Усі новини «Дебет-Кредит» Новини порталу

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 4-9 грудня

Верховна Рада прийняла Держбюджет-2018 та внесла зміни до ПКУ щодо призупинення СЕА ПДВ; опубліковано закон про протидію тиску на бізнес; маємо плани перевірок на 2018 рік від Пенсійного фонду, Держпродспоживслужби, Держархбудінспекції та Мінекономрозвитку; Мінсоцполітики змінило свою позицію щодо індексації та мінімальної зарплати, а Президент пропонує збільшити мін. зарплату до 4100 грн.

Пізно ввечері 7 грудня Верховна Рада плідно працювала.

По-перше, прийняла Держбюджет-2018 (у другому читанні і в цілому). Мінімальна заробітна плата з 1 січня становить 3723 гривень на місяць, прожитковий мінімум для працездатних осіб – 1762 грн, дефіцит Держбюджету – 75 мільярдів (а граничний обсяг дефіциту – 81 мільярд).

Про усе це ми пишемо тут.

По-друге, ухвалила законопроект №6776-д «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році». Відповідно до нього систему ризиків з ПДВ буде тимчасово зупинено («до моменту узгодження оптимального рішення, що відповідатиме інтересам всіх сегментів бізнесу та попереджуватиме розкрадання бюджету»).

Докладніше – тут.

По-третє, депутати проголосували Постанову «Про фінансове забезпечення діяльності народних депутатів України». З 1 жовтня розмір посадових окладів нардепів встановлено на рівні посадових окладів членів Кабміну, виходячи з розміру прожиткового мінімуму працездатних осіб на 1 січня календарного року.

Тепер зарплата депутата ВР складає від 16 тис грн до 19200 грн, а якщо врахувати надбавки до окладу, то виходить, що на місяць нардеп отримуватиме 30-40 тис. грн.

 

У законопроекту №6776-д (див «по-друге» пунктом вище) є ще один плюс. Окрім тимчасового призупинення системи ризиків з ПДВ, а також збільшення акцизів на тютюнові вироби, у Законі врахована поправка від нардепа Оксани Продан. Відповідно до неї:

  • суб'єкту господарювання гарантується відшкодування шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю посадової або службової особи контролюючого органу за рахунок коштів держбюджету;
  • посадова або службова особа контролюючого органу несе перед державою відповідальність в порядку регресу в розмірі виплаченого з бюджету відшкодування через її незаконні рішення, дії чи бездіяльність.

Щоправда, остаточний текст Закону поки що не оприлюднений, тому як саме ця поправка прописана у Законі – наразі невідомо. Про це читайте тут

 

Закон про протидію тиску на бізнес опубліковано! Він набрав чинності 7 грудня 2017 року. (Крім норм щодо застосування відеозапису судового розгляду, які наберуть чинності з 1 січня 2019 р.). Про сім основних новацій Закону, який також відомий як «Стоп «маски-шоу», читайте тут

 

Кого чекати з перевірками у наступному році? У 2018 році перевірки, на жаль, будуть. І, можливо, навіть більше, ніж у цьому році. Адже закінчується термін дії мораторію і чи продовжать його на наступний рік – наразі невідомо (хоча й збираються). Тим часом основні контролюючі органи уже склали плани майбутніх перевірок.

Про комплексні перевірки й перевірки органів Держпраці ми писали ще позаминулого тижня (тут і тут), а минулого з`явились плани ще чотирьох органів:

Повний перелік тих, хто завітає на перевірку у 2018 році – у довіднику від редакції. (Поки що без перевірок ДФС).

 

Мінсоцполітики змінило позицію щодо індексації та мінімальної зарплати. У міністерстві відкликали своє роз’яснення, видане у лютому 2017 року, щодо врахування індексації до виплат для нарахування зарплати не нижче мінімальної.

Втрата чинності листа №317/0/101-17/282 відбулася ще 7 вересня, але його текст з’явився тільки зараз, у грудні. Які це може мати наслідки для працедавців та що їм робити далі – розглядаємо ось тут.

До речі, податківці вважають, що панікувати з приводу індексації не треба. «Роз’яснення та листи Мінсоцполітики не є нормативно-правовими актами, вони носять рекомендаційно-інформаційний характер, а відкликання листа не вносить змін до чинного законодавства», – така думка офіційного видання ДФСУ «Вісник. Офіційно про податки».

 

Рішення про відмову у розблокуванні ПН/РК можна буде оскаржити тільки у суді. На офіційному сайті ДФС оприлюднено проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення окремих положень». Як сказано у пояснювальній записці, «рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та скарга в адміністративному порядку на відповідне рішення розглядається та приймається на центральному рівні ДФС, тобто органом, який його прийняв, що є неприпустимим».

Про це ми пишемо тут.

 

Перенесення робочих днів у 2018 році – тепер по новому! У зв'язку з появою нового свята (25 грудня) та скасуванням свята 2 травня (Закон України від 16.11.2017 р. №2211-VIII) оновлено проект відповідного розпорядження Кабміну. Тепер робочі дні у 2018 році пропонується переносити так:

  • з п’ятниці, 9 березня – на суботу, 17 березня;
  • з понеділка, 30 квітня – на суботу, 5 травня;
  • з п’ятниці, 29 червня – на суботу, 23 червня;
  • з понеділка, 24 грудня – на суботу, 22 грудня;
  • з понеділка, 31 грудня – на суботу, 29 грудня.

 

Консультують податківці.
1. Чи буде для працівників додатковим благом вартість витрат на новорічний корпоратив?
– Ні, – роз’яснюють податківці. («Вартість святкового вечора (банкету, корпоративу), який проводиться працедавцем для своїх працівників, не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу цих працівників»).

2. Чи можна зменшити суму ПДВ за розрахунком коригування з помилкою в даті складання чи порядковому номері?
Теж ні. «Постачальник (продавець) не може зменшити податкові зобов’язання на підставі розрахунку коригування зареєстрованого в ЄРПН, в якому допущено помилку в даті складання. Помилка у порядковому номері розрахунку коригування, за умови реєстрації такого розрахунку в ЄРПН, не є єдиною підставою для відмови у зменшенні податкових зобов’язань»)

 

Інші новини. Президент пропонує збільшити мінімальну зарплату у 2018 році до 4100 грн; Мінфін та ДФС розробили новий алгоритм для автоматизації камеральних перевірок; Фонд соцстраху збирається оновити Порядки отримання лікарняних, декретних та інших виплат від ФСС, а Держказначейство повідомило, як воно працюватиме в період завершення бюджетного 2017 року та на початку 2018 року.

А ще вже з сьогодні, 11 грудня, для отримання ЕЦП та укладання договорів будуть діяти нові форми реєстраційних документів. Старі форми приймалися АЦСК ІДД ДФС до 8 грудня 2017 року (включно).

 

Наостанок – майже курйоз. Мінфін вважає, що введення до штатного розпису підприємства посади головного бухгалтера можливе тільки у разі створення відповідного структурного підрозділу (відділу, сектора тощо). У іншому випадку на підприємстві повинен працювати просто «бухгалтер».

«...Таким чином, законодавством не передбачено такої форми організації бухгалтерського обліку на підприємстві, як введення до штату підприємства посади головного бухгалтера без створення бухгалтерської служби», – зазначено у листі міністерства.

Як з цим тепер жити та що писати у трудовій книжці – читайте у коментарі від редакції.

 


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новини порталу
Теги:
Головне за тиждень

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?