Головна Усі новини Праця та соціальний захист Трудові відносини

Іноземним компаніям пропонують дозволити вести трудові книжки працівників — проект розпорядження КМУ

Запропоновано скасувати пункт 2.21 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників. Відповідний законопроект оприлюднений на сайті Мінекономрозвитку

12 квітня 2018 року Мінекономрозвитку оприлюднило проекти:

  • розпорядження Кабінету Міністрів України «Про скасування пункту 2.21 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників» (завантажити);
  • постанови КМУ «Про внесення зміни до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1993 р. № 301» (завантажити).

Нагадаємо, що відповідно до п. 2.21 Інструкції №58, трудові книжки громадян, які працюють за трудовими договорами в іноземних представництвах, у іноземних кореспондентів, співпрацівників міжнародних організацій та інших прирівняних до них іноземців на території України, зберігаються:

  • в м. Києві - Генеральній дирекції Київської міської ради з обслуговування іноземних представництв,
  • Автономній Республіці Крим - у філіалі Генеральної дирекції Київської міської ради з обслуговування іноземних представництв м. Ялти,
  • в областях - в управліннях зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності облдержадміністрацій або підприємствах, визначених обласними державними адміністраціями,
  • у м. Севастополі - в міській державній адміністрації.

Ці організації роблять відмітки у трудових книжках про прийняття на роботу і про звільнення з роботи відповідно до трудових договорів і довідок наймачів. Запис, зроблений у трудовій книжці іноземними представництвами; іноземними кореспондентами, співпрацівниками міжнародних організацій та іншими прирівняними до них іноземцями на території України є недійсний.

Вказане вище положення не тільки протирічить Господарському кодексу, але й створює безпідставне адміністративне навантаження на іноземних юридичних осіб, чиї представництва здійснюють діяльність на території України.

Більше того, заборона на зберігання та внесення записів у трудові книжки створює перешкоди у виконанні нерезидентами та їх представництвами обов'язків, покладених на них КЗпП. Зокрема, це стосується обов’язку власника або уповноваженого ним органу видати працівникові належно оформлену трудову книжку в день звільнення.

Таким чином, як зазначено у пояснювальних записках, прийняття вищезазначених проектів викликано необхідністю:

  • приведення Інструкції та постанови №301 про порядок ведення трудових книжок працівників у відповідність до вимог ГКУ;
  • забезпечення представництвам іноземних юридичних осіб можливістю безперешкодного виконання обов’язків, покладених КЗпП;
  • зменшення регуляторного тиску на бізнес.
Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
Прес-служба Міністерства економічного розвитку і торгівлі
Рубрика:
Праця та соціальний захист / Трудові відносини
Теги:
Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 2

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?