• Посилання скопійовано

Як діють нові правила оскарження рішень ДПС щодо нерезидентів?

Скарги нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, розглядаються у загальному порядку, визначеному для контролюючого органу вищого рівня

Як діють нові правила оскарження рішень ДПС щодо нерезидентів?

ДПС в Одеській області звертає увагу платників податків, що Законом України від 03.06.2021 р. №1525-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами, та удосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам» (далі – Закон №1525) внесено зміни до ст. 56 ПКУ.

Згідно з п. 1 розділу ІІ «Перехідні та прикінцеві положення» Закону №1525 цей Закон набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування (02.07.2021), крім пунктів 11 (щодо змін до п. 141.4 ПКУ) та 15 (щодо змін до п. 197.1 ПКУ) розділу I цього Закону, які набирають чинності з 1 січня 2022 року.

Так, ст. 56 ПКУ встановлює порядок оскарження рішень контролюючих органів.

Пунктом 56.3 ПКУ передбачено, що скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв'язку (за потреби – з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог п. 44.6 ПКУ) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Подання скарги в електронній формі засобами електронного зв'язку здійснюється платниками податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Також вказана стаття доповнена п. 56.3-1 відповідно до якого скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, прийняті контролюючим органом щодо нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, подаються до контролюючого органу вищого рівня протягом строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, стосовно:

  • рішення про взяття на податковий облік нерезидента;
  • податкове повідомлення-рішення, винесене у зв'язку з визначенням грошового зобов'язання у порядку, передбаченому пп. 141.4.2 ПКУ;
  • податкове повідомлення-рішення, винесене у зв'язку з визначенням грошового зобов'язання у порядку, передбаченому п. 117.1 та 117.4 ПКУ;
  • податкове повідомлення-рішення, винесене у зв'язку з визначенням грошового зобов'язання, передбаченого п. 133.3 ПКУ.

Зазначені в цьому пункті скарги нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, розглядаються у загальному порядку, визначеному для контролюючого органу вищого рівня.

Згідно з п. 56.5 ПКУ платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов'язаний письмово або в електронній формі засобами електронного зв'язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ПКУ) повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов'язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення.

Згідно з п. 56.8-56.9 ПКУ контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків засобами поштового зв'язку (з повідомленням про вручення) чи електронного зв'язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ПКУ) або надати йому під розписку.

Керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у пункті 56.8 цієї статті, але не більше 60 календарних днів, та письмово або в електронній формі засобами електронного зв'язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ПКУ) повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 цієї статті.

Окрім того, згідно з пп. 6 п. 5  Закону №1525 ст. 56 ПКУ доповнена п. 56.24 ПКУ, який регулює порядок подання та розгляду скарг, поданих особою-нерезидентом на податкове повідомлення нерезиденту, складене відповідно до ст. 58-1 ПКУ.

Відповідно до п. 2 розділу ІІ «Перехідні та прикінцеві положення» Закону №1525 норми п. 1 – 4, пп. 6 п. 5, п. 6 – 10, 12, 13, 16 та 17 розділу I цього Закону (щодо порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам) застосовуються до податкових періодів, починаючи з 1 січня 2022 року.

***

Читайте також: 1 липня опубліковано Закон щодо податку на Google та Facebook

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: ДПС у Одеській області

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»