• Посилання скопійовано

З 31 грудня змінився порядок оформлення і подання скарг платниками податків

Мінфін вніс зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами. Зокрема, його доповнено новим розділом X «Особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів»

З 31 грудня змінився порядок оформлення і подання скарг платниками податків

Мінфін наказом від 07.12.2021 р. №635 (зареєстрований в Мін'юсті 31.12.2021 р. за №1704/37326) затвердив зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами.

Цим Порядком визначено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів (далі - рішення), а також особами-нерезидентами, визначеними пп. "д" пп. 14.1.139 ПКУ, зареєстрованими та не зареєстрованими як платники ПДВ, податкових повідомлень під час адміністративного оскарження.

Тобто зміни внесено для приведення процедури оскарження особами-нерезидентами податкових повідомлень під час адміністративного оскарження у відповідність до вимог податкового законодавства.

Зокрема, Порядок доповнено розділом X "Особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів".

Так, розгляд скарг осіб-нерезидентів здійснюється у порядку, визначеному статтею 56 ПКУ.

Особа-нерезидент може подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, скаргу протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання особою-нерезидентом податкового повідомлення нерезиденту, складеного відповідно до статті 58-1 ПКУ.

Скарга на податкове повідомлення подається:

  • особі-нерезиденту, зареєстрованій як платник ПДВ, - в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, шляхом електронної ідентифікації, державною або англійською мовою;
  • особі-нерезиденту, не зареєстрованій як платник ПДВ, - в порядку, встановленому міжнародними договорами України, а в разі відсутності міжнародного договору України з країною особи-нерезидента - у порядку, встановленому КМУ.

Розглядається така скарга протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання такої скарги, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Термін розгляду скарги не може бути продовжений.

Якщо протягом 90 календарних днів вмотивоване рішення за скаргою не надсилається:

  • особі-нерезиденту, зареєстрованій як платник податку на додану вартість, через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги,
  • особі-нерезиденту, не зареєстрованій як платник податку на додану вартість, у порядку, встановленому міжнародними договорами України, а в разі відсутності міжнародного договору України з країною особи-нерезидента - у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України,
  • така скарга вважається повністю задоволеною на користь особи-нерезидента з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.

Рішення за скаргою на податкове повідомлення надсилається:

  • особі-нерезиденту, зареєстрованій як платник ПДВ, - в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, з одночасним повідомленням про надсилання такого рішення на електронну адресу особи-нерезидента, зазначену нею при реєстрації,
  • особі-нерезиденту, не зареєстрованій як платник ПДВ, - надсилається в порядку, визначеному міжнародними договорами України, а в разі відсутності міжнародного договору України з країною особи-нерезидента - у порядку, встановленому КМУ.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у разі розгляду скарги особи-нерезидента перевіряє правомірність та обґрунтованість податкового повідомлення, що оскаржується, та приймає рішення про результати розгляду скарги за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку. Відповідно затверджено форму Рішення про результати розгляду скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту

Цей наказ набрав чинності 31 грудня 2021 року (з дня його опублікування в "Офіційному віснику України" №100).

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»