• Посилання скопійовано

Документообіг в електронному вигляді: як надавати документи у разі податкової перевірки?

ДФСУ розглянула питання щодо обов’язку надання під час проведення документальних планових (позапланових) виїзних перевірок документів та інформації, в електронному вигляді, в тому числі сканованих копій документів, які створені на паперових носіях

Документообіг в електронному вигляді: як надавати документи  у разі податкової перевірки?

У листі від 03.10.2017 р. №2112/6/99-99-14-03-03-15/ІПК податківці нагадують, що контролери мають право отримувати безоплатно від платників податків (у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій) усіх форм власності довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність (ст. 20.1 ПКУ).

Згідно з п. 85.2 ПКУ великий платник податків на запит контролюючого органу зобов’язаний також надати в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації ЕЦП підзвітних осіб копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.

Крім того, посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених ПКУ, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (п. 85.8 ПКУ).

Отже, платники податків, які здійснюють ведення документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів у електронному вигляді, зобов’язані при проведенні перевірок надати посадовим особам контролюючого органу на їх запит такі документи в електронному вигляді.

Що ж до надання великими платниками податків під час документальних планових (позапланових) виїзних перевірок, які проводяться в приміщенні платника, сканованих документів первинного бухобліку, складених на паперових носіях, то такі документи не вважаються документами в електронному вигляді, а є їх копіями.

***

Читайте також:

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: ДФСУ

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»