• Посилання скопійовано

Бюро економічної безпеки – замість податкової міліції: законопроект

У Раді зареєстровано проект Закону «Про Бюро економічної безпеки»

Бюро економічної безпеки – замість податкової міліції: законопроект

19 лютого 2020 року у Верховній Раді зареєстровано проект Закону №3087 "Про Бюро економічної безпеки".

Метою законопроекту є розділення сервісної та правоохоронної функцій податкової служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та створення Бюро економічної безпеки (далі - БЕБ).

Законопроект визначає законодавче підґрунтя для створення  незалежного державного органу, який повинен виконувати функції аналітичної оцінки, запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави, економічної безпеки.

До підслідності БЕБ належатимуть досудове розслідування таких злочинів, передбачених ККУ:

  • незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів;
  • підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб – підприємців;
  • протидія законній господарській діяльності;
  • ухилення від сплати податків, зборів;
  • ухилення від сплати ЄСВ;
  • доведення банку до неплатоспроможності;
  • доведення до банкрутства;
  • порушення порядку ведення бази даних про вкладників або порядку формування звітності;
  • фальсифікація фінансових документів та звітності фінансової організації;
  • шахрайство з фінансовими ресурсами;
  • маніпулювання на фондовому ринку;
  • підроблення документів, які подаються для реєстрації випуску цінних паперів;
  • порушення порядку ведення реєстру власників іменних цінних паперів;
  • виготовлення, збут та використання підроблених недержавних цінних паперів;
  • незаконне використання знака для товарів і послуг, фірмового найменування, кваліфікованого зазначення походження товару;
  • незаконне збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять комерційну або банківську таємницю;
  • розголошення комерційної або банківської таємниці;
  • незаконне використання інсайдерської інформації;
  • приховування інформації про діяльність емітента;
  • незаконна приватизація державного, комунального майна;
  • привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем у разі, якщо предметом злочину є майно державної чи комунальної власності, або майно державного чи місцевих бюджетів, державних цільових фондів;
  • протиправне заволодіння майном підприємства, установи, організації;
  • нецільове використання бюджетних коштів;
  • видання нормативно-правових актів, що зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону. 

Законопроектом встановлена максимальна кількість працівників - не більше 3 000 осіб, визначено вичерпний перелік підстав припинення повноважень, їх особливий правовий та соціальний захист, належні умови оплати праці.

Визначено процедуру конкурсного відбору Директора БЕБ та його заступників. Конкурсна комісія формується з 6 осіб: трьох осіб, визначених Кабінетом міністрів України, та трьох осіб, визначених Кабінетом Міністрів України на підставі пропозицій донорів, які протягом останніх двох років надавали Україні міжнародну технічну допомогу у сфері запобігання і протидії корупції, боротьбі з економічними злочинами.

При цьому особи, які з 2010 по 2015 рік працювали в підрозділах правоохоронних органів, що займаються економічними злочинами, або ж в органах прокуратури не зможуть працювати в БЕБ.

Крім того, зберігається незалежність БЕБ, оскільки орган спрямовується та координується через Міністра фінансів, але останній не має істотного впливу на БЕБ.

Детективи БЕБ будуть мати достатньо повноважень для здійснення оперативно-розшукової діяльності, а також досудового розслідування злочинів. Крім того, даний орган матиме право прямого доступу до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи, наявність достатніх фінансових та матеріально-технічних ресурсів.

Відповідно до проекту у складі центрального управління БЕБ діятиме підрозділ внутрішнього контролю з метою попередження, виявлення та відповідного реагування на прояви корупції, а також з метою контролю за дотриманням професійних та етичних стандартів працівників БЕБ.

БЕБ щоквартально публікуватиме звіт про свою діяльність на своєму офіційному веб-сайті.

Крім того, законопроектом передбачено ліквідацію податкової міліції, а також підрозділів контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім пункту 4 розділу VI цього Закону, який набирає чинності з дня прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про початок діяльності Бюро економічної безпеки.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»