• Посилання скопійовано

Бізнес почав частіше скаржитися на податкову та СБУ

У IV кварталі 2020 року Рада бізнес-омбудсмена в Україні отримала 451 скаргу від бізнесу на дії держорганів. Більшість скарг стосувалося дій податкових органів (64%)

Бізнес почав частіше скаржитися на податкову та СБУ

В пресрелізі Ради бізнес-обмудсмена зауважено, що у четвертому кварталі 2020 року отримано 451 скаргу бізнесу на дії та бездіяльність державних органів. Це на 9% більше, ніж за аналогічний період 2019 року та на 3% більше порівняно з третім кварталом 2020 року. Ми також закрили більше справ — 293: +18% проти IV кв. 2019 року та +7% — проти III кв. 2020 року. Таким чином, нам вдалося допомогти підприємцям повернути та заощадити 267 млн. грн. Переважна більшість скаржників (98%), які заповнили форму зворотнього зв’язку, залишилися задоволеними співпрацею з РБО.

Незмінно найвагомішим предметом звернень бізнесу були податкові питання — у звітному кварталі вони становили майже дві третини (64%) всіх скарг. Серед них найпоширенішою проблемою підприємців було блокування податкових накладних (177 скарг), яке складається з трьох типів проблем: класичне зупинення реєстрації накладних (100 скарг), включення підприємців до переліків ризикових платників податків (29 скарг) та невиконання судових рішень щодо реєстрації накладних (48 скарг). Тоді як кількість скарг з перших двох питань зменшилася проти попереднього кварталу, кількість звернень бізнесу щодо невиконання державними органами рішень судів, які набрали законної сили, зросла на третину. Вивченню різноманітних аспектів цієї проблеми та шляхів її вирішення ми присвятили спеціальний системний звіт, публікація якого запланована на лютий 2021 року. Після суттєвого скорочення у другому та третьому кварталах 2020 року разом з запровадженням мораторію на більшість податкових перевірок кількість скарг з цього предмету знову пішла вгору. З початку серпня Кабмін дещо розширив перелік дозволених видів перевірок: до документальних перевірок перед виплатою бюджетного відшкодування ПДВ додалися перевірки стосовно підакцизних товарів.

Це відобразилося на кількості скарг підприємців — вже у IV кв. 2020 року ми отримали на чверть більше скарг, ніж у III кв. 2020 року.

Більше про динаміку скарг щодо податкових перевірок, специфіку звернень, пов’язаних з карантинними обмеженнями,та наші прогнози на майбутнє читайте в спеціальному розділі звіту.

Дії правоохоронних органів стали однією з причин зростання кількості скарг бізнесу у звітному кварталі. Зокрема, підприємці більше скаржилися на процесуальні зловживання Нацполіції та Служби безпеки України.

Пам’ятаючи про невеликі абсолютні цифри, маємо констатувати, що кількість скарг бізнесу на СБУ у IV кв. 2020 року була найбільшою за останні 10 кварталів. Водночас, кількість скарг підприємців на дії органів Прокуратури скоротилася. 

Джерело: Business OMBUDSMAN Council

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»