• Посилання скопійовано

Комітет з фінансів при ВРУ схвалив опрацьовану редакцію законопроєкту про фінмоніторинг

Законопроєкт № 8008 вже був прийнятий ВРУ за основу. Зараз його доопрацювали і узгодили в Комітеті до другого читання. Нагадаємо, про що йдеться у цьому законопроєкті

Комітет з фінансів при ВРУ схвалив опрацьовану редакцію законопроєкту про фінмоніторинг
Як ми повідомляли раніше, 19 жовтня ВРУ прийняла за основу урядовий законопроєкт №8008 «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».
 
Як зазначив Я. Железняк, законопроєктом передбачено: 
  • недопущення до керівництва та управління суб’єктами первинного фінансового моніторингу осіб, які є громадянами рф;
  • розширення переліку високоризикових клієнтів громадянами та юридичними особами, які є резидентами рф, та/або діяльність, яких пов’язана з нею. Також до високого ризику ділових відносин відносять осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів);
  • встановлення обов’язку для суб’єктів первинного фінансового моніторингу звітувати в Держфінмоніторинг про порогові операції з суб’єктами, пов’язаними з рф. 
І ось тепер комітет з питань фінансів схвалив доопрацьований текст законопроєкту до другого читання! 
До другого читання прибрали правку, що до високого ризику ділових відносин відносять осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів). Причина: депутати чекають рішення Венеційської комісії по основному Закону про олігархів (№ 1780-ІХ).
 
Тексту законопроєкту до другого читання ми ще не маємо. Тож, аналізуватимемо його вплив і як буде проводитися фінмоніторинг по-новому, коли буде вже опублікований прийнятий і підписаний Президентом закон. 
 
Нагадаємо, що зараз за ст. 32 Закону №361 штрафи такі:
  1. за порушення вимог щодо здійснення належної перевірки, вимог щодо виявлення належності клієнтів та інших осіб до політично значущих осіб, членів їх сімей, осіб, пов’язаних з ними, у випадках, передбачених законодавством, – до 12 тисяч нмдг (204 тис грн);
  2. за порушення вимог щодо відмови від встановлення (підтримання) ділових відносин, проведення фінансової операції – у розмірі до 20 тис нмдг (до 340 тис. грн);
  3. за порушення порядку створення (ведення) та зберігання документів, у тому числі електронних, записів, даних, інформації у випадках, передбачених цим Законом, у тому числі у разі їх втрати або знищення, – у розмірі до 12 тис нмдг (204 тис. грн);
  4. за неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання спеціально уповноваженому органу недостовірної інформації у випадках, передбачених законодавством, – у розмірі до 20 тис нмдг (340 тис. грн);
  5. за невиявлення, несвоєчасне виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та порушення порядку їх реєстрації – у розмірі до 20 тис нмдг (340 тис. грн).
Важливо! За відсутність постановки на облік у Держфінмонітрингу Законом №361 окрема відповідальність не встановлена. Але навіть на незареєстрованих суб’єктів фінмоніторингу поширюються усі штрафи, зазначені вище.  

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»