• Посилання скопійовано

Не отримали квитанцію щодо реєстрації ПН: як підтвердити час відправки?

Як підтвердити час відправки ПН/РК на реєстрацію, аби не платити штраф та не переносити податковий кредит? Про це далі

Не отримали квитанцію щодо реєстрації ПН: як підтвердити час відправки?

Фіскальна практика пішла шляхом затягування реєстраційної процедури направлених на реєстрацію ПН/РК

  • непоодинокими є випадки, коли ПН/РК реєструються з запізненням, хоча були направлені на реєстрацію вчасно;
  • нерідко відповіді протягом тривалого часу взагалі не надходять;
  • буває, що після спливу встановленого терміну платники отримують квитанції про відмову у реєстрації документів або ж з поміткою «Документ не прийнято» з різних причин.

Про можливі наслідки від таких фіскальних «приколів» ми вже згадували раніше, а ось про один із знакових інструментів, який може допомогти у вказаних вище ситуаціях, поговоримо зараз.

Перш за все наведемо цитату однієї норми закону (абз.13 п. 201.10 ПКУ): «Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Основний принцип даного захисного механізму полягає в тому, що платники можуть нести відповідальність лише за ті дії в рамках процедури реєстрації ПН/РК, на які вони мають можливість впливати. Саме в цьому і полягає суть принципу індивідуальної юридичної відповідальності (ст. 61 ККУ).

У зв’язку із цим абсолютно очевидним є те, що направленням ПН/РК на адресу ДФС (причому, незалежно від того, який програмний продукт для цього використовується) платник тим самим завершує перелік обов’язкових для себе дій, за які він може нести відповідальність. Саме тому документальне підтвердження даного аспекту в багатьох випадках має вирішальне значення.

Розглянемо основні програмні продукти та їх можливості в контексті порушеного питання.

 

M.E.Doc

Тут все легко – у списку виданих податкових накладних треба:

  • Вибрати ПН, за якою необхідно отримати підтвердження часу відправки; 
  • Відкрити її. 

Знизу вибрати закладку «протокол» або «властивості». 

Обидві закладки містять інформацію про всі етапи проходження документу: підписання, відправка, доставка у ДФС, отримання квитанції (якщо вона є), відправка контрагенту, доставка контрагенту. Звісно, всі етапи супроводжуються зазначенням часу та дати таких дій.

Окремої уваги заслуговує те, що обидві закладки дозволяють виведення на друк та зберігання у форматі word. Респект розробникам, опція дійсно зручна. Відмінність «протоколу» та «властивостей» лише у тому, що через «протокол» на друк виводиться лише обрана дія (наприклад, дані щодо відправлення), а через «властивості» можна роздрукувати весь хронологічний порядок дій в одному документі. Така собі зведена відомість).

 

FREDO Звіт

Це інтегрований в ліцензійну 1С програмний комплекс для здачі звітності та електронного документообігу. Інтерфейс та принцип дії у багато чому дуже схожий з медком. Тому:

  • Вибираємо необхідну нам ПН у списку виданих;
  • Відкриваємо;
  • Зліва від неї автоматично відкривається протокол з усією хронологією дій та часом їх вчинення відносно даної ПН. 

З мінусів – інформація з протоколу не роздруковується як самостійний файл. Можливо, програма не передбачає такої опції. Але скріншот в такому разі теж буде далеко не зайвим.

 

Електронний кабінет платника

В кабінеті дещо інший принцип. Незважаючи на те, що це програмний продукт ДФС, дані щодо часу відправки ПН доступні лише по тім ПН, які було відправлено саме через кабінет. Для цього:

  • Заходимо «Реєстрація ПН/РК» - «Видані ПН»;
  • Обираємо період, формуємо список.

Колонка «Дата» містить інформацію щодо часу відправки документів на реєстрацію.

Доступ до друку не передбачений програмним забезпеченням, тому користуємося скріншотом. 

Важливо: інтерфейс списку не передбачає такого поля для ідентифікації, як дата виписки ПН. В графі «дата» буде вказано дату та час відправлення. Отже, для ідентифікації нам будуть доступні дані: номер ПН, період виписки ( зверху списка), час відправки ПН у реєстрацію.

 

Соната

Щоб отримати дані щодо часу та дати відправки:

  • В списку виданих ПН знаходимо необхідну ПН;
  • Наводимо курсор. Натискаємо праву кнопку миші
  • Обираємо «Властивості». Знизу у відкритому вікні - «Дата відправки на реєстрацію».

Можна за допомогою «+» відкрити підпорядковані ПН документи, наприклад, «Повідомлення про отримання звітності», в якому міститься інформація щодо доставки ПН до ДФС.

На жаль, друк цієї інформації можливий теж тільки за допомогою скріншоту. 

Важливо: опції «Властивості», а також «Повідомлення про отримання звітності» в цьому програмному продукті не ідентифікують податкову накладну ані за номером, ані за датою виписки. Єдина інформація, що міститься у цих опціях - внутрішній індивідуальний xml-номер податкової та час відправки/отримання звітності. Тобто, проміжним етапом доведення своєчасності відправки може стати ще й доведення належності даного повідомлення саме оскаржуваній податковій накладній!

Тамошюнас Андрій, податковий адвокат, партнер консалтингової компанії «ADA Group»

Згур'єва Оксана, голова ГО «Бізнес HELP»

***

Джерело: Андрій Тамошюнас, податковий адвокат, партнер консалтингової компаниії "ADA Group"

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»