• Посилання скопійовано

Чи повинна філія укладати договір про визнання електронних документів?

Філії делеговано право подання податкової звітності, а також реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування. Чи потрібно філії укладати договір про визнання електронних документів? Розглянемо консультацію податківців

Чи повинна філія укладати договір про визнання електронних документів?

Відокремлений підрозділ як платник податків

Згідно з п. 15.1 ПКУ відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з ПКУ або податковими законами і на яких покладено обов'язок зі сплати податків та зборів згідно з ПКУ, є платниками податків.

При цьому для деяких податків ПКУ вважає платниками лише головні підприємства (якщо його філії не мають статусу окремої юрособи). Приклад цього ПДВ, за яким відокремлені підрозділи можуть отримати від головного підприємства право реєструвати ПН/РК, але ось декларацію з цього податку і безпосередньо розрахунки з бюджетом за ним проводить лише головне підприємство.

Та все ж таки деякі податкові декларації відокремлені підрозділи складати і подавати мають право. Наприклад, форму №1ДФ щодо ПДФО та ВЗ. Ми про це писали тут. Але чи можна це робити в електронному вигляді? 

 

Як бути з електронним документообігом?

Податківці у підкатегорії 135.03 «ЗІР» зазначають, що подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм ПКУ та Порядку №557, на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб'єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.

Згідно з п. 11 розд. III Порядку №557 для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку №557.

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів (п. 12 розд. III Порядку №557).

Таким чином, відокремленому підрозділу (філії, представництву) юридичної особи, який уповноважений самостійно подавати звітність, відомості про якого містяться в Єдиному державному реєстрі, потрібно укладати Договір, шляхом приєднання до нього на підставі Заяви про приєднання до Договору.

При цьому, якщо є філії, посадовим особам яких делеговано головним підприємством – платником ПДВ право складання та підпису податкових накладних та/або розрахунків коригувань, то платник ПДВ повідомляє про таких осіб контролюючий орган шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису в електронному вигляді.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»