• Посилання скопійовано

В один клік без черг та хабарів: Президент підписав указ щодо розвитку електронних послуг

Указ №558/2019, зокрема, передбачає запровадження Єдиного веб-порталу електронних послуг, де українці зможуть за допомогою електронного кабінету отримувати доступ до інформації щодо себе в державних реєстрах та пріоритетні електронні державні послуги

В один клік без черг та хабарів: Президент підписав указ щодо розвитку електронних послуг

Президент Володимир Зеленський підписав Указ від 29.07.2019 р. №558/2019 «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг».

Указ №558/2019 почав діяти з 31 липня у зв'язку з опублікуванням в Урядовому кур'єрі №144 від 31.07.2019 р.

Цей документ спрямований на упорядкування та забезпечення прозорості роботи державних реєстрів, розвиток сучасних засобів електронної ідентифікації та запровадження пріоритетних для громадян і бізнесу електронних державних послуг.

«Сьогодні в Україні нараховується понад 350 державних реєстрів, більшість з яких функціонують абсолютно неефективно та непрозоро. Це є головною причиною виникнення рейдерства, корупції та інших схем при наданні різноманітних державних послуг, наприклад у будівельній чи земельній сферах», – зазначив радник Президента Михайло Федоров. За його словами, аудит реєстрів та подальше їхнє упорядкування, поширення єдиного ідентифікатора фізичної особи для пов'язання даних з різних реєстрів і впровадження електронної взаємодії дасть змогу не вимагати від громадян постійно одну й ту саму інформацію та різноманітні довідки і значно спростити всі державні послуги.

Крім того, радник Президента зазначив, що «відсутність у громадян засобів eID є ключовим бар’єром на шляху розвитку е-послуг та цифрової економіки в цілому»За його словами, вже восени цього року планується розпочати видачу паспортів у вигляді ID-карток одразу з електронним підписом, але пріоритет буде робитися на запровадженні та масштабуванні таких інноваційних підходів, як MobileID та SmartID, а також інших альтернативних засобів.

 

Що саме передбачено Указом?

Кабінету Міністрів України доручено:

1) забезпечити проведення у тримісячний строк із залученням міжнародної технічної допомоги аудиту функціонування національних електронних інформаційних ресурсів, у тому числі аналіз нормативного та фінансового забезпечення функціонування таких інформаційних ресурсів, їх технічного стану та рівня захищеності, а також забезпечення достовірності, актуальності, повноти та ненадмірності даних, що оброблюються;

2) за результатами аудиту функціонування національних електронних інформаційних ресурсів вжити заходів, спрямованих на:

  • уніфікацію нормативних засад функціонування національних електронних інформаційних ресурсів, в тому числі запровадження єдиного термінологічного апарату та єдиних вимог до створення, ведення, функціонування та захисту таких ресурсів;
  • належне функціонування та захист національних електронних інформаційних ресурсів, упорядкування відповідних даних, забезпечення актуальності, повноти і достовірності таких даних та уникнення їх надлишковості;
  • використання єдиного унікального ідентифікатора фізичної особи;
  • активізацію наповнення Єдиного державного демографічного реєстру;
  • забезпечення належної електронної взаємодії національних електронних інформаційних ресурсів, що мінімізує необхідність звернень фізичних та юридичних осіб до суб’єктів владних повноважень для отримання публічних послуг та усуває необхідність подання заявниками документів у паперовій формі, зокрема документів, які підтверджують зареєстроване місце проживання особи;
  • створення єдиного реєстру адрес вулиць та інших поіменованих об'єктів;

3) забезпечити проведення у шестимісячний строк верифікації та встановлення тотожності між наборами ідентифікаційних даних фізичних осіб, які оброблюються в національних електронних інформаційних ресурсах, насамперед у:

  • Єдиному державному демографічному реєстрі,
  • Державному реєстрі актів цивільного стану громадян,
  • Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків,
  • Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування,
  • Єдиній державній електронній базі з питань освіти,
  • електронній системі охорони здоров’я,
  • а також спільно з Центральною виборчою комісією - у Державному реєстрі виборців,

За результатами такої роботи опрацювати питання щодо можливості запровадження електронного перепису населення;

4) вжити заходів щодо забезпечення доступності для громадян надійних, безпечних, альтернативних для одного рівня довіри, сучасних засобів електронної ідентифікації за принципом технологічної нейтральності;

5) вжити заходів щодо створення єдиного державного веб-порталу електронних послугна якому, в тому числі з використанням смартфона або планшета, забезпечуватиметься:

  • можливість створення фізичними та юридичними особами електронних кабінетів;
  • отримання особою інформації про себе з національних електронних інформаційних ресурсів, а також можливість перевірки достовірності інформації, наданої іншою особою щодо її зареєстрованого місця проживання;
  • надання електронних, в тому числі адміністративних, послуг;
  • доступ до каталогу електронних послуг, що класифіковані за типовими ситуаціями;
  • можливість сплати адміністративного збору за надання адміністративних послуг, штрафів за адміністративні правопорушення, державного мита, інших платежів з автоматичним заповненням відомостей, необхідних для їх здійснення, та надсиланням відповідним суб’єктам інформації про сплату;
  • подання звернень, зокрема до державних органів та органів місцевого самоврядування, в тому числі із забезпеченням автоматичного пересилання за належністю відповідному органу чи посадовій особі, та отримання інформації про хід і результати розгляду звернень;
  • опитування щодо ініціатив, проектів у різних сферах суспільного життя;

6) забезпечити переведення в електронну форму протягом 2019 року послуг, пов’язаних із народженням дитини, реєстрацією місця проживання дитини, реєстрацією фізичної особи як платника податків під час оформлення паспорта громадянина України вперше, та протягом 2020 - 2021 років - інших пріоритетних публічних послуг;

7) опрацювати у взаємодії з Центральною виборчою комісією питання щодо започаткування механізму тимчасової зміни місця голосування без зміни виборчої адреси шляхом подання виборцем відповідної заяви в електронній формі, можливості запровадження електронного голосування під час виборів, референдуму;

8) забезпечити належне функціонування електронної системи охорони здоров'я з наданням пацієнтам можливості використання її електронних сервісів, у тому числі щодо запису на прийом до лікаря з обранням часу прийому, отримання медичної інформації про себе (інформації про пацієнта, законним представником якого є така особа);

9) опрацювати питання щодо запровадження можливості перевірки наявності у водія документів, передбачених Правилами дорожнього руху, шляхом використання відомостей, що містяться у національних електронних інформаційних ресурсах;

10) забезпечити систематичне розміщення інформації, що оприлюднюється згідно із Законом України «Про відкритість використання публічних коштів», на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних;

11) вжити заходів щодо забезпечення можливості подання суб’єктами господарювання передбаченої законодавством звітності в електронній формі.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»