• Посилання скопійовано

Які зміни відбудуться в сфері держреєстрації та в роботі ЄДР у 2021 році: прогноз Мін'юсту

У 2021 році Мін'юст запровадить механізми перевірки достовірності інформації про кінцевих бенефіціарних власників, що містяться в ЄДР. Також планується створити Електронний Офіс протидії рейдерству

Які зміни відбудуться в сфері держреєстрації та в роботі ЄДР у 2021 році: прогноз Мін'юсту

«Судово-юридична газета»

Заступниця міністра юстиції Ольга Оніщук повідомила про дорожню карту змін для сфери державної реєстрації та нотаріату на 2021 рік.

«У 2021 році ми маємо вивести сферу державної реєстрації на новий якісний рівень, зробити її максимально безпечною та зручною для громадян. Гарантувати спокій громадян за свою власність, забезпечити ефективний захист майнових та корпоративних прав від «реєстраційного» рейдерства – це незмінний пріоритет Міністерства юстиції України і надважливе завдання для Офісу протидії рейдерству.

Що саме планується?

  • Розпочати перехід від формату швидкого реагування на порушення у сфері державної реєстрації до ризикоорієнтованої моделі запобігання «реєстраційному» рейдерству.
  • У 2020 році ми боролися із наслідками, розв’язували системні, подекуди хронічні, проблеми сфери державної реєстрації, які накопичувалися і не вирішувалися роками. У 2021-му ми продовжуємо захищати майнові та корпоративні права і відновлювати статус-кво законних власників, водночас будемо реалізовувати низку попереджувальних заходів, які стануть надійним щитом від незаконних реєстраційних оборудок із нерухомістю чи бізнесом. Перш за все, плануємо визначити перелік найбільш ризикованих реєстраційних дій та створити адекватні і дієві інструменти контролю за їх проведенням.
  • Реалізувати комплексну реформу нотаріату, яка передбачає поступовий перехід до електронної системи нотаріату, закріплення єдиного статусу нотаріуса в Україні та посилення саморегулювання нотаріальної професії.
  • Розширити «географію» реалізації проєктів інформаційної взаємодії нотаріусів та державних реєстраторів із реєстрами територіальних громад, електронною базою даних про об’єкти нерухомого майна, права на які набуті до 2013 року.
  • Запровадити автоматичне блокування технічні «щити» від реєстраційних порушень у єдиних та державних реєстрах.
  • Удосконалити засади та механізми оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації.
  • Розробити і запровадити онлайн-систему «Електронний Офіс протидії рейдерству».
  • Передбачити механізми здійснення перевірки достовірності інформації про кінцевих бенефіціарних власників, що містяться в ЄДР.
  • Ввести спрощену процедуру державної реєстрації філій та представництв іноземних юридичних осіб.
  • Скасувати обов’язкову державну реєстрацію громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи. Передбачити можливість діяльності громадських об’єднань на підставі модельного статуту.
  • Переглянути склад та повноваження суб'єктів державної реєстрації.
  • Встановити вимоги до робочого місця державного реєстратора, запровадити механізми обліку реєстраторів та контролю за припиненням їх діяльності у разі смерті або звільнення.
  • Спростити порядок отримання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, максимально цифровізувавши існуючі опції», – зазначила вона.

Джерело: Судово-юридична газета

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»