• Посилання скопійовано

Міндовкілля презентувало нові цифрові сервіси для громадян та бізнесу

ЕкоСистема створена як єдина загальнонаціональна платформа для взаємодії держави, громадськості та бізнесу у природоохоронній сфері

Міндовкілля презентувало нові цифрові сервіси для громадян та бізнесу

В.о. Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець презентував три нових цифрових сервіси, які вже працюють на вебпорталі ЕкоСистема у режимах «peopleless» та «paperless».

ЕкоСистема створена як єдина  загальнонаціональна платформа для взаємодії держави, громадськості та бізнесу у природоохоронній сфері.  

Нові сервіси на ЕкоСистемі:

1. Декларація про відходи у режимі «peopleless» та «paperless»

«Перший сервіс електронного подання декларацій про відходи був запущений ще у 2015 році. Однак власне реєстрація декларації проводилася посадовими особами «у ручному режимі». Сьогодні ми робимо цю процедуру повністю автоматизованою. Це фактично перша послуга у сфері захисту довкілля, яка надаватиметься взагалі без участі чиновників», – відзначив Руслан Стрілець.

Раніше, подаючи онлайн декларацію, підприємство чекало на її реєстрацію 5 днів, а могло ще й отримати відмову через допущені помилки. Сьогодні допустити помилку неможливо. Система одразу перевіряє дані. А після внесення всієї необхідної інформації автоматично реєструє документ.

За словами Руслана Стрільця, таким чином Міністерство прагне змінити відношення бізнесу до дозвільної системи. Щоб підприємцям не доводилося бігати та витрачати час на отримання документів. А алгоритм звітування перед державою був досить зручний і  простий.

2. Електронний реєстр висновків на транскордонне перевезення відходів, що включені до Зеленого переліку

Україна видає такий Висновок при ввезенні/вивезенні через кордон відходів, які є безпечними для людей та довкілля. Це товари та речовини, які вже були у вжитку (одяг секонд-хенд, макулатура, б/у шини для автомобілів тощо).

«Недобросовісним суб’єктам господарювання зручно подати паперові документи, отримати відмову, а потім підробити висновок і з ними приїхати на митницю. Для того, щоб вирішити цю проблему, ми хочемо зробити послугу повністю «paperless». Щоб підприємства більше не отримували папірців, а лише запис в електронному реєстрі. Співробітники митниці зможуть згенерувати з реєстру QR-код із усією необхідною інформацією та прийняти рішення пропускати через кордон відходи, чи ні», – розповів в.о. Міністра.

3. QR-витяг з реєстрів екологічної інформації

Щодня до Міндовкілля та облдержадміністрацій надходить близько 300 звернень від громадян, організацій та фахових спеціалістів щодо отримання тієї чи іншої інформації. За рік це приблизно 75 тис. звернень.

Для громадян кожен запит це:

  • від 5 до 30 днів очікування на відповідь + час на доставку поштою,
  • сплата за додатковий обсяг копій документів (більше 10 сторінок),
  • відмова при допущенні технічних помилок – невірна назва, неправильний код тощо.

«Сьогодні ми відходимо від цієї практики.Людина може зайти на ЕкоСистему та самостійно у 2 кліки згенерувати QR-витяг з 7 реєстрів екологічної інформації. Миттєво та абсолютно безкоштовно. За лічені секунди кожен українець зможе отримати інформацію: чи є у підприємства дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; про сплату екологічного податку; про наявність дозволів на спеціальне водокористування; чи перевірялося підприємство Держекоінспекцією та які результати перевірки тощо», – повідомив Руслан Стрілець.

Онлайн-послуги стануть у нагоді кожному українцю для громадського контролю за діяльністю підприємств-забруднювачів довкілля; компаніям, діяльність яких пов’язана з утворенням відходів; підприємцям, які перевозять через кордон України вживані товари (згідно з чинним законодавством вони вважаються відходами, включеними до «Зеленого переліку відходів»).

«Ми можемо впевнено говорити про те, що саме цього року розпочалася активна цифровізація української екологічної сфери. Ми раді, що такі терміни, як “paperless” та “peopleless” зараз використовує не лише Міністерство цифрової трансформації, а й колеги з Міндовкілля. Ключова місія Мінцифри – побудувати максимально комфортну державу, зокрема шляхом переведення екопослуг в онлайн. Адже українці та представники бізнесу мають отримувати послуги в доступний і зручний спосіб», – відзначив перший заступник Міністра цифрової трансформації України Олексій Вискуб.

У презентації також взяли участь Данило Молчанов, керівник проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS», Олексій Дорогань, виконавчий директор Офісу ефективного регулювання BRDO, Світлана Берзіна, Голова Громадської ради при Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України і президент ГО «Жива планета» та Єгор Стефанович, голова Громадської ради при Міністерстві цифрової трансформації України.

Нагадаємо, «ЕкоСистема» – це національна платформа, де зібрані всі адміністративні екопослуги для бізнесу та вся екологічна інформація для громадян. 

Презентований Міністерством у травні 2021 року вебпортал постійно поповнюється новим функціоналом, зокрема тут вже доступні 9 онлайн сервісів, 90 відкритих «“зелених” реєстрів», можливість згенерувати QR-витяг із 7 реєстрів з офіційними даними, 3 інтегровані інформаційні ресурси (Державний кадастр територій та об’єктів природно-заповідного фонду, вебсайт та Національний реєстр викидів та перенесення забруднювачів) тощо.

Джерело: Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»