• Посилання скопійовано

Відбувся II міжнародний форум «Трансфертне ціноутворення – 2016»

24 березня 2016 року в Києві відбувся другий міжнародний форум «ТРАНСФЕРТНЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ-2016», який вважається одним із ключових майданчиків для обміну думками та професійними порадами від практиків у сфері трансфертного ціноутворення. Бухгалтерський тижневик «ДЕБЕТ-КРЕДИТ» виступив інформаційним партнером заходу

Форум зібрав майже 200 учасників і надав можливість обговорити першу практику застосування норм податкового законодавства у сфері  ТЦ з представниками контролюючих органів (ДФС), судової гілки влади і консультантами, які супроводжують компанії в різних галузях економіки.

Організаторами заходу виступили Рада незалежних бухгалтерів та аудиторів України, Міжнародний правовий центр EUCON, Асоціація податкових радників і Міжнародний аудиторський союз.

Перша панельна дискусія задала тон всьому заходу. У ній взяли участь заступник Міністра фінансів України Олена Макеєва, народний депутат, заступник голови Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики Андрій Журжій, начальник Міжрегіонального головного управління ДФС - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Євген Бамбізов, директор Департаменту податкового та митного аудиту ДФС України Наталія Рубан. Модераторами панелі виступили організатори  щорічного форуму - адвокат, керуючий партнер Міжнародного правового центру EUCON Ярослав Романчук та аудитор, керуючий партнер Міжнародного аудиторського союзу  Лариса Врублевська.

Відкриваючи форум, адвокат, керуючий партнер Міжнародного правового центру EUCON Ярослав Романчук акцентував увагу на зростаючий інтерес до питань ТЦ в контексті плану BEPS, а також повідомив, що 21 березня 2016 р на спільній нараді керівництва НБУ, ДФСУ і Антимонопольного комітету було прийнято рішення про розробку загальної стратегії по деофшорізаціі бізнесу в контексті впровадження плану BEPS.

У своєму виступі заступник Міністра фінансів Олена Макеєва зробила акцент на тому, що заходи передбачені планом  BEPS, що будуть проводитись в рамках боротьби з розмиванням податкової бази  безперечно поступово будуть імплементовані у національне  законодавство України, проте це не буде швидким процесом.

Наталія Рубан проінформувала про організацію роботи підрозділів, які контролюють дотримання законодавства з ТЦ. Було зазначено, що за 2013-2014 звітні періоди ДФС встановлено 109 фактів порушення платниками податків своєчасності і повноти подачі звітів. Шляхом самостійних коригувань за 2014 рік 96 платників збільшили об’єкт оподаткування податком на прибуток на 379 млн.грн., а в 2015 році - відповідно 121 платник і 913 млн. грн.

Представники виконавчої влади відповідали на питання, пов'язані з імплементацією та реформуванням податкового законодавства в частині ТЦ. У свою чергу Євген Бамбізов поінформував про прийняте рішення закріпити за кожним великим платником податків консультанта-представника ДФС а також  повідомив інформацію щодо першої  практики перевірок в сфері ТЦ.

На питаннях підготовки документації зупинилась Лариса Врублевська. Відповідно до чинного законодавства на платників податків, що здійснюють контрольовані операції, покладено обов’язок вести та зберігати документацію щодо ТЦ. Лариса Врублевська поділилась досвідом та надала рекомендації щодо ефективного алгоритму підготовки документів, пояснила яким чином здійснювати апдейт пакету документації за попередній звітній період та як зняти зайві ризики. В цьому контексті компанія має здійснювати підготовку документації з урахуванням загальної політки у рамках групи компаній та дотримуватись ряду основоположних принципів. 

Особливістю форуму стало також те, що нарешті з'явилися перші кейси по здійсненню перевірок платників податків, чому була присвячена значна частина часу.

Про фактори підвищеного ризику , які можуть призвести до перевірки, розповів адвокат Міжнародного правового центру EUCON Володимир Бевза. Володимир вказав на значну кількість факторів ризику проведення контрольно - перевірочних заходів ДФС України . В даному випадку платникам податків слід впроваджувати командний підхід до роботи фахівців в процесі виконання правил ТЦ, з урахуванням того, що податкові органи знаходяться в процесі постійного розвитку і переймають зарубіжний досвід податкових адміністрацій.

Начальник відділу перевірок ТЦ Департаменту податкового та митного аудиту ДФС України Микола Мішин своєю чергою розповів не тільки про підхід, підстави і процедури здійснення перевірок, а також зупинився на конкретних кейсах. За його словами вже проведена перевірка 3 платників податків, 5 компаній почали перевіряти і в найближчих планах розпочати перевірки ще 5 платників. Також Микола Мішин пояснив суть процедури проведення опитувань посадових осіб в рамках моніторингу рівня цін в контрольованих операціях. Такий інститут на практиці ще не застосовувався, але найближчим часом планується його використати. Разом з цим чинним законодавством не передбачається відповідальність за відмову у проходженні опитування. Також не існує заборони на участь в опитуванні посадової особи консультанта чи адвоката.

Суддя Вищого адміністративного суду України Наталія Блажівська, поділилася міжнародним досвідом вирішення спорів в сфері ТЦ, а також розповіла про конкретні кейси і судові рішення з питань ТЦ в судах апеляційної інстанції різних регіонів України (Харківська, Львівська, Запорізька області). Наталія Блажівська висловила думку, що на наступному форумі найімовірніше можна буде обговорювати вже і прецеденти судових рішень Вищого адміністративного і Верховного суду по кейсам ТЦ в Україні.

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»

  • Хмарні сервіси: переваги для бізнесу
    Раніше для роботи з великими обсягами інформаціями потрібна була потужна комп’ютерна техніка. Її регулярно необхідно було оновлювати, тримати штат спеціалістів, які б стежили за працездатністю електроніки
    05.03.202480
  • 5 причин вибрати iPhone 15 Plus для роботи
    Смартфон для роботи має бути збалансованим: достатньо потужним для вирішення професійних задач і водночас простим у керуванні. Як, наприклад, Епл Айфон з продуманою до дрібниць операційкою
    25.02.202414
  • Планшет для бухгалтерії: у чому користь цього пристрою
    Ведення бухгалтерського обліку – це громіздка та об’ємна справа. Зазвичай бухгалтери на великих підприємствах працюють за персональними комп’ютерами, на котрі встановлено ліцензійні програми для обліку та аудиту
    05.01.20242571
  • Фінанси у фокусі: найгарячіші тренди роботи для бухгалтерів у різних містах від експертів Jooble
    Сфера фінансів та бухгалтерії в Україні розвивається навіть під час війни. Розповідаємо про бухгалтерські тренди ринку праці та рівні доходів у різних містах
    29.12.202344
  • Навіщо бухгалтеру Макбук?
    Бухгалтер — працівник, на якому тримається фінансова, облікова та статистична складова бізнесу, а його головний інструмент — персональний комп’ютер. Його робота часто передбачає професійну активність 24/7, крім потужного компа з усіма потрібен ще й лептоп
    27.11.2023551