• Посилання скопійовано

Нові коди УКТ ЗЕД: «7 хвилин» з Сергієм Дробоття

Поговоримо про новий перелік ризикових товарів, який нещодавно розробили податківці



З лютого 2020 року податкові накладні знову почали перевіряти на відповідність критеріям ризиковості. Перевіряють чи є ризиковим платник податку та чи є ризиковою операція. Нагадаємо, що підставою для цього є норми ПКУ, за якими податкова служба проводить автоматизований моніторинг податкових накладних на предмет ризиковості операцій та ризиковості платників податку.

Безпосередньо порядок автоматизованого моніторингу затверджено постановою КМУ від 11.12.2019 р. №1165, яка набрала чинності у лютому цього року.

Є ще Наказ Мінфіну №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі. Цей порядок визначає, мають право платники податку на реєстрацію чи ні, чи законно податківці блокують податкові накладні.

Але існує ще один документ – наказ ДПСУ від 03.02.2020 р. №67, який визначає перелік ризикових товарів. І саме про цей перелік ми сьогодні поговоримо. Оскільки 8 вересня його було оновлено.

Нагадаємо, як проводиться автоматизований моніторинг податкових накладних.

Етап 1. Перевіряються податкові накладні на ознаки безумовної реєстрації. Є певна кількість податкових накладних, певна категорія, які взагалі не підлягають автоматизованому моніторингу. Це податкові накладні, які не підлягають видачі платникам податку, а залишаються у постачальника. Це податкові накладні, які складаються великими платниками податку, у яких дуже добра, позитивна податкова історія і яких взагалі не чіпають.

Якщо платник податку не відповідає цьому першому етапу, то переходить до другого етапу.

Етап 2. Перевіряють, чи підпадає платник під критерій ризиковості платника податку. Якщо не підпадає, то перевіряють його позитивну податкову історію – існує вона чи ні.

Якщо цієї податкової історії не існує, то переходять до останнього етапу.

Етап 3. Перевіряють, чи є операція ризиковою. Що таке ризикова операція і яке відношення до неї мають ризикові товари, зараз розкажемо.

Отже, у першому пункті Критеріїв ризиковості здійснення операції вказано, що відсутність товару, зазначеного в податковій накладній, поданій для реєстрації у єдиному реєстрі, у таблиці даних платника податку, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання зазначений у податковій накладній, який подано на реєстрацію, дорівнює або перевищує величину залишку. А далі йде (зверніть увагу!) порядок визначення цього залишку. Залишок визначається дуже просто. Беруться , які були придбані починаючи з 1 січня 2017 року (тобто це той період, коли вперше необхідно було реєструвати ПН з кодами товарів та послуг) і від цих придбань віднімається реалізація, яку здійснюють з 1 січня 2017 року тих же самих товарів. Тобто порівнюються придбання товарів з реалізацією товарів.

Ще зверніть увагу, що в цьому пункті вказано і про переважання в такому залишку більше 50% груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному сайті ДПСУ. Саме про це ми зараз поговоримо.

8 вересня цього року ДПСУ затвердила Наказ №479. Ним внесено зміни до наказу від 03.02.2020 р. №67, яким було затверджено перелік ризикових товарів. Це ті самі товари, про які йдеться у першому пункті критеріїв ризиковості операції.

Що нового в цьому наказі та переліку? Згідно зі змінами, які набрали чинності 8 вересня, перелік ризикових товарів було доповнено новими 33 товарами (товарними групами), які тепер перевіряють, чи вони включаються у залишок, про який говориться у першому пункті. Отже, якщо дуже швидко переглянути перелік, то побачимо, що додали молоко, молочну продукцію, сири всіх видів, яйця, фрукти, абрикоси, вишні та черешні, чай, жири, какао порошок, макаронні вироби, соки, морозиво, різні води (газовані та негазовані), продукти, що використовуються для годівлі тварин, засоби для догляду за волоссям і т.д. Загалом додано нових 33 товарні позиції, це тих ризикових товарів, які можуть бути вказані у податкових накладних і такі ПН можуть бути заблоковані, якщо щось комусь не сподобається.

Не будемо коментувати цей перелік, тому що ви це можете зробити самі. Але звертаємо увагу, аби були при цьому дуже уважні. Якщо ви постачаєте товари, які зазначені в переліку, то не виключено, що ваша податкова накладна буде заблокована.

У разі якщо ви ці товари, наприклад, придбали до 1 січня 2017 року, або придбали у неплатника ПДВ, тобто у вас немає податкової накладної від постачальника і немає відповідно цих кодів, вам необхідно буде подати таблицю платника, щоб показати, що у вас є ці товари і пояснення звідки вони взялися. І тоді будемо сподіватися, що вашу податкову накладну звичайно ж не заблокують. 

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»