• Посилання скопійовано

Як розблокувати податкову накладну: «7 хвилин» з Валентиною Верхогляд

Як дізнатися, що ПН/РК заблоковано? Які документи подати для розблокування ПН/РК? Яким є строк розгляду та подачі документів?



Про те, що реєстрація зупинена, платник ПДВ і його покупець дізнаються з квитанції про зупинення реєстрації. В квитанції буде вказана причина зупинення реєстрації. Зазвичай, це критерій ризиковості здійснення операцій або інформація про те, що платник є ризиковим. Саме від цієї причини залежать подальші дії платника.

Весь шлях зупинених ПН/РК можна відстежити в реєстрі  ПН/РК, реєстрація яких зупинена, розміщені в загальній частині Електронного кабінету. Там будуть наведені всі кроки: від дати зупинення реєстрації до остаточного статусу ПН/РК, підлягає реєстрації чи відмовлено в реєстрації, включаючи процедури оскарження.

Якщо платник визнаний ризиковим, то перш за все приймаються кроки щодо виключення платника зі складу ризикових. Порядок №1165 рекомендує в цьому випадку подати в електронній формі інформацію та копії документів (договори, довіреності на отримання продукції, первинні документи на постачання/транспортування/зберігання товару, розрахункові документи, банківські виписки, документи, що підтверджують відповідність продукції (сертифікати якості, декларації про відповідність тощо), інші документи (документи на власність або оренду приміщень, транспорту та інші)). В повідомленні або додатку до нього платник описує свою діяльність, роблячи акцент на її реальності. Обов’язково заповніть поле «інформація», коротко вказавши чому ваше підприємство не є ризиковим. Строк подання такої інформації та документів не визначений.

Комісія обласного ДПС розглядає документи протягом семи робочих днів після отримання та приймає відповідне рішення. Платник також може бути виключений з ризикових за самостійним рішенням комісій обласної ДПС без подання документів платником, якщо він перестає відповідати критеріям ризиковості платника. Рішення про визнання платника ризиковим може бути оскаржене в адміністративному (звичайна скарга до ДПСУ) або судовому порядку.

Якщо операція визнана ризиковою, дії платника залежать від критерію, на підставі якого ПН/РК були зупинені.

Таблиця даних платника ПДВ подається за встановленою формою. Врахована таблиця є підставою для безумовної реєстрації ПН/РК. Можна подавати таблицю даних наперед, проте на практиці це не є гарантією, що вона буде врахована.

Рекомендуємо в таблиці вказувати лише ті коди УКТЗЕД і КПП, які наведені в заблокованій ПН/РК на продажу, та відповідні коди товарів/послуг, які придбані (використані) для постачання. Коди УКТЗЕД/КПП вказувати з такою кількістю знаків, з якою вони вказані у «вихідних» та «вхідних» ПН/РК.

До таблиці даних платника ПДВ необхідно подати пояснення, в яких платнику рекомендуємо наводити таку інформацію:

  • реєстраційні дані,
  • види діяльності за кодами КВЕД (основний та фактичний види діяльності з посиланням на статистичну звітність),
  • ресурси – матеріальні (нерухомість, транспорт з посиланням на дані форми №20-ОПП або фінзвітність), трудові (з посиланням на звітність з ЄСВ),
  • основні постачальники та покупці – достатньо від 2 до 6 основних контрагентів, а також податкова активність посилання на показник D, який наявний в електронному кабінеті,
  • сума сплачених податків і зростання у звітному році порівняно з минулим (звісно, за наявності такої динаміки).

І обов’язково пропозиція – «розглянути надані пояснення та врахувати Таблицю даних платника ПДВ». І увага, з таблицею даних платника ПДВ, крім пояснень, не подається жодних первинних чи інших документів. Строки подання Таблиці не визначено. А рішення про врахування чи не врахування таблиці комісія регіонального рівня виносить протягом п’яти робочих днів після її отримання. Можна подати таблицю з поясненнями повторно або оскаржити рішення про неврахування таблиці даних в суді.

Пояснення та документи завжди подає продавець. Навіть ПН/РК з мінусом, які були подані на реєстрацію покупцем платником ПДВ.

Строк подання пояснень та документів на розблокування ПН/РК – 365 календарних днів після дати складання ПН/РК. А строк розгляду пояснень та документів і прийняття відповідно рішення – 5 робочих днів після надходження документів від платника. В поясненні рекомендуємо наводити таку саму інформацію, як і при поданні таблиці даних платника, щодо реєстраційних даних, видів діяльності, ресурсів, податкову активність. А також опис господарської операції (купівля, продаж, виробництво, надання послуг та інші), на підставі якого договору, де взяли вхідні витрати, які первинні документи були оформлені, де зберігається товар, як він переміщується тощо. І обов’язково пропозиція «розглянути надані пояснення та прийняти рішення про реєстрацію ПН/РК».

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»