• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 12–16 листопада

Регресивна шкала ЄСВ та збільшення максимальної бази його нарахування (Уряд погодив законопроект); листопадові зміни до Плану-графіка податкових перевірок на 2018 рік; затверджено план комплексних перевірок на 2019 рік; оновлення ознак, за якими ПН/РК підлягають моніторингу та перезатвердження критеріїв щодо блокування ПН/РК

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 12–16 листопада

На початку – одразу три важливі новини про перевірки.

По-перше, податківці у черговий раз оновили план-графік перевірок на 2018 рік (станом на листопад).
Зміни відбулися 13 та 14 листопада і торкнулися:

  • юридичних осіб, фінансових установ, постійних представництв і представництв нерезидентів (завантажити розділи I та II). Зокрема, 94 юросіб додано до плану, 109 виключено з нього, а щодо 15 компаній дата перевірки перенесена. Докладніше про це читайте тут;

  • юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати ПДФО, військового збору та ЄСВ (завантажити розділ IV). За оновленими даними, у 2018 році таких перевірок відбудеться 550. Тобто до плану додано 11 підприємств. А от кого саме – читайте у новині.

 

По-друге, стало відомо, до кого прийдуть з комплексними перевірками у 2019 році
Держрегуляторна служба затвердила План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2019 рік. За ним, у наступному році буде проведено 30 227 комплексних перевірок підприємств та підприємців (це понад 3000 більше, ніж у плані на 2018 рік).

За даними онлайн-сервісу VKURSI, порівняно з попереднім проектом плану відбулися наступні зміни:

  • 18 компаній додано до плану;
  • 61 виключено з нього;
  • щодо 101 компанії змінилася дата проведення перевірки.

Загалом до комплексного плану на 2019 рік включено 12 202 суб’єкта. А от до звичайних планових (а не комплексних) перевірок різноманітних контролюючих органів на 2019 рік потрапило цілих 121 223 суб’єкти господарювання.

 

По-третє, будьте обачні: інспектори з праці можуть завітати на перевірки під виглядом пошукачів роботи
Така ситуація трапилася у Кіровоградській області. До проведення інспекційного відвідування один з представників контролюючих органів навідався на підприємство під приводом працевлаштування. Йому було запропоновано попрацювати «неофіційно»...

І того ж дня було розпочато інспекційне відвідування. Тепер за порушення законодавства про працю підприємству загрожує штраф у розмірі 6 701,4 тис. грн (виявилось, що 60 працівників працювали неофіційно).

За яких ще підстав до вас можуть завітати інспектори з праці, читайте у цій новині.

***

Уряд підтримав законопроект про «справедливий» механізм нарахування ЄСВ
У середу, 14 листопада, Кабмін схвалив розроблений Мінсоцполітики законопроект щодо вдосконалення адміністрування ЄСВ. Що саме передбачено цим документом, достеменно невідомо (про це дізнаємося після появи тексту законопроекту на сайті ВРУ). Проте як випливає з оприлюдненої презентації Мінсоцполітики (завантажити), урядовці хочуть:

  • збільшити максимальну величину бази нарахування ЄСВ з 15 до 25 мінімальних зарплат (4173 грн х 25 = 104 325 грн);
  • встановити вимогу сплачувати ЄСВ керівникам підприємств із розрахунку двох мінімальних зарплат (Уряд очікує «заробити» на цьому 3,4 млрд грн/рік);
  • запровадити регресивну шкалу розміру ЄСВ для доходу більше 25 мін. зарплат: від 20 до 5%. Остання ставка застосовується, коли розмір зарплати перевищує 270 мінімальних. Це 1 мільйон 126 тисяч 710 грн на місяць;
  • за несплату ЄСВ забороняти виїзд за кордон, керування транспортними засобами, а також анулювати реєстрацію ФОП.

Докладно про усі зміни ми розкажемо в окремій аналітичній статті (але вже після офіційної появи законопроекту).

Нові зміни у блокуванні ПН/РК

По-перше, з 10 листопада змінилися ознаки, за якими ПН/РК підлягають моніторингу і блокуються. Кабмін постановою від 24.10.2018 р. №936 вніс зміни до пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відтепер:

  • перевірка ПН/РК на відповідність ознакам, визначеним п. 3 Порядку №117, яка відбувається до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення реєстрації, не стосуватиметься РК щодо зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їхньому постачальнику (продавцю);
  • значення показника D збільшено з 0,03 до 0,05;
  • у загальному обсягу постачання за поточний місяць, який має становити менше 500 тис. грн, сума такого обсягу на одного покупця не повинна перевищувати 50 тис. грн.

По-друге, ДФСУ перезатвердила критерії щодо блокування ПН/РК. 13 листопада на сайті податківців з’явилися затверджені в.о. голови ДФС Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій, визначені відповідно до вимог п. 10 Постанови №117. Переглянути їх можна тут.

Нагадаємо, що проект про затвердження таких критеріїв був розроблений Мінфіном. Тож, логічним кроком мало б бути підписання цього наказу в.о. міністра фінансів і його опублікування. Чому ж ці критерії з’явилися на сайті ДФСУ і чи не буде з цього приводу нових претензій до затверджених критеріїв, наразі невідомо. В будь-якому випадку ми за цим стежимо і всю нову інформацію будемо оперативно вам повідомляти.

По-третє, звертаємо увагу, що на нашому порталі у розділі «Бланки» вже доступні для завантаження нові форми податкової накладної та розрахунку коригування (у форматі .xls). Нагадуємо, що їх слід складати вже з 1 грудня 2018 року (докладно про це ми писали в аналітичній статті).

Три нові консультації ДФСУ

  1. Скільки часу слід зберігати первинні документи?
    В індивідуальній консультації від 02.11.2018 р. №4662/ІПК/16-31-12-04-23 податківці нагадали, що документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів повинні зберігатися 3 роки (або 2555 днів для документів та інформації з трансфертного ціноутворення). Проте якщо ці документи пов’язані з предметом перевірки, то їх слід зберігати до її закінчення, але не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності.

  2. Як виправити помилки у фінзвітності?
    ДФС у Київській області зауважує, що у разі виявлення помилок у фінансовій звітності, яка є додатком «ФЗ» до декларації з податку на прибуток, платник податків повинен разом з уточнюючою декларацією подати виправлену фінансову звітність. При поданні уточнюючої декларації з податку на прибуток у таблиці «Наявність додатків» проставляється позначка про подання додатка «ФЗ» до декларації та зазначаються відомості про форми фінансової звітності, які були подані/подаються до органу ДФС.

  3. Чи вплинуть на реєстраційну суму помилково зареєстровані ПН?
    Іноді трапляються ситуації, коли внаслідок втоми чи неправильно отриманих даних, реєструються податкові накладні, які взагалі не повинні були бути складеними. Що робити з такими помилковими ПН? Чи відображати їх в декларації? Та чи будуть вони мати вплив на реєстраційну суму? Про це розповіли податківці в ІПК від 02.11.2018 р. №4677/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, а ми прокоментували тут.

Інші новини

  1. АЦСК ІДД ДФС більше не надає сертифікати електронної печатки ФОПам
    З огляду на те, що створювачем електронної печатки тепер може бути виключно юрособа, починаючи з 07.11.2018 р. АЦСК ІДД ДФС не формує сертифікати електронної печатки для фізосіб (в т.ч. підприємців та тих, що провадять незалежну професійну діяльність). Податківці просять враховувати це під час підготовки реєстраційних документів.

  2. До 1 липня 2020 року всі торговці мають встановити платіжні термінали
    Це передбачено проектом Вимог до суб’єктів господарювання щодо приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги), оприлюдненим Мінекономрозвитку.

  3. Оновлено Вимоги до написання назви юрособи та її відокремленого підрозділу
    Мін'юст наказом від 17.10.2018 р. №3236/5 виклав у новій редакції Вимоги до написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки.

    Що саме змінилося у Вимогах, читайте у нашій новині. Звертаємо увагу, що ці зміни вже діють з 10 листопада.

  4. Держпраці у Львівській області нагадала, як документально оформити працівника на роботу
    Для цього потрібні:
    – заява працівника та наказ роботодавця про прийняття на роботу;
    – повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу;
    – запис у трудову книжку про прийняття на роботу;
    – ознайомлення працівника із умовами праці, посадовою інструкцією та правилами трудового розпорядку.

Запрошуємо на Великий Кадровий Семінар!


Великий Кадровий Семінар
: від кадрових документів до перевірок Держпраці

Вже 22 листопада Тетяна Мойсеєнко та Олександр Смирнов розкажуть про страховий стаж працівників, найменування посад та їх види у кадровій роботі і звітності підприємств, перевірки Держпраці наприкінці року, ТОП-10 найважливіших документів роботодавця та інше.

Приєднуйтесь до семінару або долучайтесь до його online-трансляції за акційною ціною!

А приємним завершенням дня для учасників семінару у залі стане комедійна вистава «Здраствуйте, я ваша тітонька».

Замовити участь >>


До зустрічі через тиждень.
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»