• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 20–25 cічня

Кабмін затвердив порядок блокування ПН/РК (разом з критеріями); Мінфін запланував оновлення ознак доходів для форми №1ДФ; Мінсоцполітики розповіло про нюанси індексації зарплати у лютому, а Дубілет хоче зобов’язати роботодавців повідомляти податківців про військові квитки працівників

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 20–25 cічня

З 1 лютого діятиме новий порядок блокування ПН/РК (разом з критеріями)
Епопея з критеріями блокування ПН/РК нарешті завершується (хто хоче пригадати її суть, можна це зробити тут).

23 січня була опублікована, а 1 лютого набере чинності постанова КМУ від 11.12.2019 р. №1165, якою затверджено нові порядки зупинення реєстрації ПН/РК та розгляду скарг щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК.

На вимогу судів у вигляді додатків до Порядку блокування ПН/РК (а не листами ДПСУ, як раніше) затверджені також:

  • критерії ризиковості платника ПДВ (додаток 1);
  • перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2);
  • критерії ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Тож з 1 лютого 2020 року податківці будуть зупиняти реєстрацію ПН та РК за правомірними критеріями.

Мінфін оновить ознаки доходів для форми №1ДФ
Це передбачено проектом наказу Мінфіну «Про затвердження Змін у додаток до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» (завантажити у Word). Зокрема:

  • для наданої та отриманої поворотної фіндопомоги буде введено окремі ознаки доходів – 153 та 197 відповідно;
  • ознаку 106 щодо оренди нерухомості та землі поділять на три окремі – 106, 195 та 196;
  • зі змісту ознаки доходу 125 приберуть згадку про внески за договорами довгострокового страхування життя.

За проектом наказ набере чинності з 1 квітня 2020 року. У такому разі під час звітування за ІІ квартал 2020 року слід буде застосовувати вже нові ознаки доходів.

Як індексувати зарплату у лютому?
Фахівці Мінсоцполітики надали традиційне роз'яснення щодо нюансів індексації зарплати у лютому 2020 року.

Так, оскільки індекс споживчих цін, на підставі якого здійснюється розрахунок для проведення індексації, у грудні становив 99,8%, то він не впливає на розрахунок коефіцієнта для проведення індексації у лютому 2020 року. Тому індексувати зарплату у лютому будемо на рівні січня 2020 року.

Зверніть увагу! Роботодавці, які востаннє підвищували оклади у січні 2019 року, мають індексувати зарплату у січні 2020 року за коефіцієнтом 3,1%. А тим, хто підвищував у лютому та в інших місяцях 2019 року, ще не потрібно проводити індексацію.

Роботодавці повідомлятимуть ДПС про військові квитки працівників
Одна з найчастіших скарг бізнесу щодо зайвої бюрократії стосується звітності до віськкоматів. І ось міністр КМУ Дмитро Дубілет запропонував «елегантні рішення» такої проблеми:

  1. додати в звітність роботодавців кілька полів по військовому квитку та «вбити, таким чином, паперові документи». Що це будуть за графи та в яку саме звітність їх буде додано, наразі невідомо;
  2. зробити автоматичний збір інформації з уже наявних реєстрів і надсилати ці дані до військкоматів, не відволікаючи бізнес.

Зі слів міністра, зараз вони уже складають план впровадження проекту. Планують все запустити та змінити законодавство вже цього року.

Що нового у податківців?

  • По-перше, з’явився офіційний лист ДПСУ від 16.01.2020 р. №757/7/99-00-07-02-01-07. У ньому податківці розповіли про зміни в декларації з податку на прибуток та наголосили, що за 2019 рік рекомендують звітувати вже за новою формою;
  • По-друге, ДПС реалізувала можливість отримання роз'яснень з «ЗІР» на електронну пошту. За допомогою форми «Зворотній зв’язок» платники податків тепер можуть оперативно отримати на електронні адреси від контакт-центру ДПС відповіді на запитання, які належать до їх компетенції;
  • По-третє, незабаром спростять механізм приєднання суб’єктів електронного документообігу до договору про визнання електронних документів. Для цього не потрібно буде надсилати ДПС заяву, а приєднатися можна буде під час надсилання ДПС першого будь-якого електронного документа. Такі зміни передбачені у проекті нового Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

З якої дати дисконтувати довгострокову заборгованість?
Мінфін оприлюднив проект наказу, яким пояснює порядок застосування нещодавно введеного обов’язку проводити дисконтування довгострокової заборгованості в бухгалтерському обліку.

За ним, обов’язок дисконтування заборгованості в бухобліку настав з 29.10.2019 р. При цьому у фінзвітності це відображається як зміни облікових оцінок.

Підписання податкової реформи заблоковано (щонайменше до 4 лютого)
Троє депутатів (серед яких Ніна Южаніна) зареєстрували у Раді проект Постанови №1210-П. Ним пропонується скасувати рішення ВРУ про прийняття в другому читанні та в цілому законопроекту №1210, який дав старт новій податковій реформі в Україні.

Причина – порушення Регламенту ВРУ під час розгляду законопроекту. Зокрема, до проекту Закону було внесено 2196 правок на 1095 сторінок. При цьому і сам законопроект, і супровідні документи були оприлюднені на сайті ВРУ за день до голосування ввечері (а мали б не пізніше ніж за 10 днів до дня розгляду).

Тепер до розгляду проекту постанови у сесійній залі (найближче засідання – 4 лютого) глава ВРУ Дмитро Разумков не зможе підписати цей закон та передати його на підпис Президенту.

Ще три законодавчі ініціативи (усі від «Слуг народу»)

  1. Законопроектом №2743 запропоновано сплачувати ЄСВ до держбюджету та використовувати їх на цілі, передбачені законодавством про загальнообов’язкове державне соцстрахування. Про це читайте тут;
  2. Основну ставку ПДВ хочуть зменшити з 20% до 17% (законопроект №2757); а ще – запровадити справедливу прогресивну шкалу ПДФО, аж до 54% (законопроект №2758). Подробиці – у новині;
  3. IT-бізнес захистять від зловживань з боку правоохоронних органів (зокрема, необгрунтованих обшуків, вилучення серверів та іншої техніки). Це прописано у законопроекті №2740.

Насамкінець – цікава судова практика
За відсутність яких первинних документів не буде штрафів? За позицією Верховного суду, штраф не може бути застосований за ненадання документів, обов’язковість ведення яких не встановлена законодавством. Про це читайте тут.

Інші новини

  1. Будьте обережні: в НБУ з'явилися підроблені банкноти номіналом 200 грн зразка 2007 року (рік на банкнотах – 2014). Вони виготовлені на папері з двотоновими водяними знаками у вигляді літер «S». Більше подробиць – у новині;
  2. Для Мінцифри сформовано нові самопідписні ключі ЕП. Відповідно до наказу Мінцифри від 16.01.2020 р. №3 проведено генерацію нових пар ключів та формування самопідписаних сертифікатів ключів Мінцифри;
  3. Перевірки ПФУ: затверджено уніфіковані форми актів, які складаються під час або за результатами проведення планових перевірок щодо дотримання госпсуб’єктом вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, та інших організаційно-розпорядчих документів;
  4. Уряд запровадить електронну акцизну марку. За словами Дмитра Дубілета, на звичайні акцизні марки планують наносити штрих-код, який буде зчитуватися стандартними для магазинів пристроями. Інформацію про ці штрих-коди не потрібно буде передавати в окрему систему, а лише проводити через РРО, як звичайний товар;
  5. Кабмін оголосив результати перепису населення. Чисельність населення України становить 37 млн 289 тисяч осіб (20,01 млн жінок і 17,28 млн чоловіків).
     

Три БЕЗКОШТОВНІ online-вебінари

[3-4-5 лютого] Три БЕЗКОШТОВНІ вебінари “ТОП-7 помилок при ПЕРЕВІРКАХ, які приводять до штрафів” від Анастасії Волевач та Олени Ньорби. Реєструйтесь!

На серії вебінарів ми з Вами розберемо 7 головних помилок при проходженні перевірок, які призводять до негативних результатів. За 3 вечора Ви зрозумієте:

  • 3 лютого. Як захиститись за допомогою індивідуальної податкової консультації, які документи потрібні при перевірках Держпраці та в якому вигляді надавати первинні документи перевіряючим;
  • 4 лютого. Як правильно відповісти на запит Податкової та які основні критерії підвищують шанс потрапляння під перевірку;
  • 5 лютого. Як правильно допустити або НЕ допустити перевіряючого до перевірки, а також права та обов'язки сторін при перевірці.

Реєструйтесь та підготуйтесь до перевірок разом з практикуючим адвокатом Оленою Ньорбою та бухгалтером-практиком Анастасією Волевач.


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»