• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 23–28 березня

Карантин продовжено до 24 квітня: які обмеження діють в цей час для платників податків та простих громадян; як правильно організувати роботу, одержати сертифікат про форс-мажори та до яких перевірок підготуватися після карантину. А ще – нюанси індексації зарплати у квітні та зміни в роботі банків.

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 23–28 березня

До 24 квітня – карантин та надзвичайна ситуація по всій Україні!
Кабмін постановою від 25.03.2020 р. №239 прийняв рішення запровадити режим надзвичайної ситуації по всій території України на 30 днів. Відповідно всі карантинні обмеження також подовжені ще на місяць – до 24 квітня!

Крім того, зазначеною постановою Уряд:

  • розширив дозволені на час карантину види діяльності. Їх перелік дивіться тут;
  • відкоригував норми щодо перевезень пасажирів до 24 квітня. Докладніше – у новині.

Після засідання Прем'єр-міністр Д. Шмигаль зауважив, що «надзвичайна ситуація – це не надзвичайний стан. Вона не порушує конституційні права та не ставить хрест на економіці». У разі покращення ситуації щодо захворюванності на COVID-19 карантинний режим можуть скасувати достроково.

Карантинні нововведення для платників податків: інформаційний лист ДПС
ДПС опублікувала інформаційний лист №7 (завантажити у PDF) щодо правил застосування податкових пільг через коронавірус. Зокрема, податківці роз’яснили:

  • хто з ФОП звільняється від нарахування, обчислення та сплати ЄСВ. Більше про це тут;
  • за яких умов плату за землю та податок на нерухомість через карантин можна не платити? Подробиці – за посиланням;
  • від яких штрафів звільняються платники податків за порушення податкового законодавства, здійснені з 1 березня по 31 травня 2020 року;
  • чи будуть застосовуватися штрафні санкції за заниження податкових зобов’язань, а також нараховуватись пеня за несвоєчасну сплату;
  • на який період запроваджено мораторій на проведення перевірок та що буде з перевірками, розпочатими до 18 березня 2020 року, які ще не завершені.

За несвоєчасну реєстрацію ПН та РК до 31 травня штрафів не буде
Податківці у підкатегорії 101.28 «ЗІР» наголосили, що не будуть штрафувати платників ПДВ за несвоєчасну реєстрацію ПН та РК в ЄРПН на час карантину. При цьому штрафи не застосовуються з 1 березня до 31 травня включно.

Згодом ДПС уточнила, що не застосовуються штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК з датою складання з 16 лютого по 15 травня 2020 року, у яких граничний термін реєстрації припадає на період з 1 березня по 31 травня.

Перевірки після карантину: держоргани вже готуються
Як відомо, Законами №533 і №530 запроваджено мораторій на перевірки під час карантину. Яких саме перевірок він стосується, читайте у свіжому роз’ясненні ДРС.

Та після завершення карантину все повернеться як було. І держоргани уже готуються.

Так, ДПСУ оновила план-графік перевірок на 2020 рік. Його відкориговано в частині перенесення термінів проведення документальних планових перевірок юридичних осіб, ФОП та юросіб з питань ПДФО, ВЗ і ЄСВ, які мали розпочатися з 18 березня по 31 травня 2020 року та на день набрання чинності Закону №533 не були розпочаті. Такі перевірки перенесено на червень-грудень 2020 року.

Крім того, під час карантину Держпраці ретельно вивчатиме порушення роботодавців для майбутніх перевірок: буде збирати інформацію про порушення та потім прийде на перевірки. Про це читайте тут.

Три безкоштовні вебінари від А.Волевач


Банки продовжують перевірку сплати ЄСВ при виплаті зарплати

Відміна штрафів не означає, що банки дозволятимуть знімати гроші з поточного рахунку або перераховувати їх на рахунки працівників з метою виплати зарплати без сплати ЄСВ. Про це ми вже писали в нашій аналітиці. Тепер цю позицію підтвердив і НБУ.

У роз’ясненні від 23.03.2020 р. №57-0009/14994 регулятор наголосив, що ніяких змін у порядку прийняття платіжних доручень на розрахункові документи на видачу (перерахування) зарплати не вносилося. Тож без підтвердження факту сплати ЄСВ зарплату за допомогою банку і зараз виплатити не можна.

Як одержати сертифікат про форс-мажор через карантин?
Торгово-промислова палата повідомила, що для отримання сертифікату потрібен такий мінімальний пакет документів:

  • відповідна форма заяви, підписана керівником підприємства;
  • копія договору;
  • копія наказу (розпорядження) у зв’язку з необхідністю припинення діяльності на підставі відповідних нормативно-правових актів;
  • повідомлення (сповіщення іншої сторони).

Надсилати документи слід в електронному варіанті.

Увага! Зміни в роботі банків через карантин
Українські банки вживають заходів щодо зниження ризиків для співробітників і клієнтів на час карантину, зокрема:

  • тимчасово закривають частину відділень (рішення НБУ щодо цього дивіться тут);
  • скорочують години роботи (які саме банки та як – читайте тут);
  • впроваджують санітарні години й обмеження на кількість клієнтів у відділенні.

Також ПриватБанк та Ощадбанк звільнили торгівців від комісії за POS-термінали на час карантину. Про це тут і тут.

Крім того, НБУ розповів про кредитні канікули та реструктуризацію кредитів. Хто матиме на них право та як це відбуватиметься – читайте у цій новині.

Організація праці під час карантину: що врахувати?

  1. Фахівці Держпраці навели заходи, які мають вжити роботодавці під час карантину, щоб не порушувати трудове законодавство. А у КМДА видали рекомендації для тих підприємств, установ та організацій, де неможливо забезпечити дистанційний режим роботи;
  2. ФСС навів детальний порядок розрахунку лікарняних через коронавірус та правила їх оплати;
  3. Держпраці розповіла про нюанси оформлення та оплати простою та правила оформлення відпустки без збереження зарплати на час карантину. Читайте тут і тут.

Три нові аналітики від редакції

  1. Які права мають працівники та роботодавці під час карантину? Як звільнити працівника або надати йому неоплачувану відпустку правильно? Як працівнику захистити свої інтереси? І що в результаті отримають обидві сторони конфлікту? Позицію юриста щодо цього дивіться тут;
  2. На час карантину перевезення фізосіб у громадському транспорті суттєво обмежено. Але оскільки більшість підприємств працює, виникає питання: як добратися до/з місця роботи працівникам? Про те, як роботодавцю в зв’язку з виробничою необхідністю забезпечити перевезення своїх працівників до/з місця роботи, ми розповіли у цій статті;
  3. РРО будуть. Але пізніше. У зв’язку з проведенням заходів по боротьбі з коронавірусом строки впровадження нових правил роботи з РРО подовжено (перенесено на пізніші дати). Докладніше про це читайте тут.

Інші новини

  1. Листи з інформацією про поширення коронавірусу у світі «вражають» комп’ютери. У фішингових листах користувачам пропонується встановити додаток, який обіцяє надавати актуальну інформацію щодо епідеміологічного стану в світі. Робити цього, звісно, не треба;
  2. Територіальні податківці зацікавилися призупиненням діяльності бізнесу. Херсонські податківці наголосили на необхідності повідомляти ДПС про призупинення підприємницької діяльності. Щоправда, законами №530 та 533 таких повідомлень не передбачено;
  3. З 28 березня Україна закрила всі свої кордони. Президент пообіцяв, що про тих, хто не зможе повернутись, подбають дипломатичні представництва та українські громади за кордоном.

Наостанок – єдина новина не про карантин та його наслідеи.
Як індексувати зарплату у квітні 2020 року? Індекс споживчих цін, на підставі якого здійснюється розрахунок для проведення індексації, у лютому 2020 року становив 99,7%. Але він не впливає на розрахунок коефіцієнта для проведення індексації у квітні 2020 року.

Тому у квітні індексувати зарплату будемо на рівні січня-березня 2020 року. Як саме індексувати в ці місяці, ми зазначали тут та тут.

Зверніть увагу! Роботодавці, які востаннє підвищували оклади у січні 2019 року, мають індексувати зарплату у квітні 2020 року за коефіцієнтом 3,1%. А тим, хто підвищував у лютому та в інших місяцях 2019 року, а також у січні 2020 року, ще не потрібно проводити індексацію. Приклади розрахунку коефіцієнту індексації дивіться тут.

Три безкоштовні вебінари від А.Волевач

ТОП-10 помилок у нарахуванні зарплати за неповний робочий час, у місяці неоплачуваної відпустки, за час простою та інші важливі теми!
Дізнайтеся на БЕЗКОШТОВНИХ майстер-класи ONLINE від Тетяни Мойсеєнко.

Реєструйтеся прямо зараз!

  • 6 квітня об 11:00 ONLINE – «ТОП-5 помилок у нарахуванні зарплати»;
  • 7 квітня об 11:00 ONLINE – «ТОП-5 помилок у нарахуванні лікарняних».

За реєстрацію отримайте подарунки від Тетяни Мойсеєнко: 10 прикладів заповнення звіту з ЄСВ та 1ДФ.


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»