• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 9 – 14 серпня

Карантин продовжено до 1 жовтня; декларацію з податку на прибуток знову оновили; з'явилися тексти нових законопроєктів щодо реформи перевірок бізнесу, а Кабмін планує ввести непрямі методи податкового контролю і шукає нового керівника ДПС. А ще – новий індекс інфляції за липень та зміни до порядку накладання штрафів за порушення трудового законодавства

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 9 – 14 серпня

Карантин в Україні продовжено до 1 жовтня
У суботу, 14 серпня, була офіційно опублікована в «Урядовому кур'єрі» №157(7025) та набрала чинності Постанова КМУ від 11.08.2021 р. №855, якою продовжено до 1 жовтня 2021 року адаптивний карантин та режим надзвичайної ситуації.

Цією постановою жодних нових змін щодо карантинних обмежень не вноситься. Проте ми все одно, про всяк випадок, нагадуємо вам, які  обмеження діятимуть в цей період. (Вони встановлені Постановою КМУ №1236).

 

Що ще нового про карантин?
Крім новини вище, минулого тижня:

  • головний санлікар зазначив, що привілеї для вакцинованих можна буде розглядати ближче до середини вересня, коли вже будуть диференційовані підходи. Що саме це може бути – розповіли у МОЗ;
  • у Києві запрацювала електронна система для отримання спецперепусток в громадський транспорт. Про це читайте тут і тут;
  • міністр освіти зробив заяву щодо початку нового навчального року в Україні. Всі школи 1 вересня запрацюють у звичному форматі, тобто без змішаного чи дистанційного варіантів проведення уроків.

 

Декларацію з прибутку знову оновлено
Мінфін наказом від 04.06.2021 р. №317 (зареєстрований в Мін’юсті від 04.08.2021 р. за №1014/36636) вніс зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

Таким чином її приводять у відповідність до чинних норм ПКУ (враховуючи зміни, внесені одразу п’ятьма законами: №466, №786, №962, №1072 і №1117). А саме:

  • декларацію доповнено новим рядком 7.1;
  • внесено зміни у додатки ПН, РІ та АМ.

Відповідно до п. 46.6 ПКУ оновлені форми податкової звітності повинні застосовуватися для звітування за період, наступний за періодом їхнього офіційного опублікування. Тобто, якщо наказ буде опубліковано у серпні 2021 року, то вперше за оновленою формою декларації слід буде звітувати за ІV квартал 2021 року. Станом на 15.08.2021 р. наказ не опублікований.

 

Не забудьте сплатити податки за ІI квартал 2021 року!
Граничний термін вже цього четверга – 19 серпня. А це – податок на прибуток, екологічний податок, єдиний податок для III групи, туристичний збір... загалом з десяток податків та зборів. Весь перелік дивіться тут.

 

Що нового у ДПСУ?

  1. Уряд шукає нового керівника ДПС. 11 серпня Уряд затвердив розпорядження №918-р про оголошення конкурсу на зайняття посади голови ДПС. Подати документи для конкурсу можна до 17:00 25 серпня 2021 року.
  2. До уваги ФОПів! ДПС ретельно стежить за обсягами доходів. Податківці нагадують: під час перевірок встановлюються випадки, коли ФОПи на єдиному податку перевищують граничні обсяги доходів. За 1 півріччя 2021 року виявлено вже 28 таких випадків та донараховано понад 80 млн грн.
  3. Як оформити запити на отримання ІПК з питань застосування РРО? Податківці роз’яснили, що у разі необхідності отримання суб’єктами господарювання практичної допомоги від ДПС щодо формування чіткого розуміння обсягу обов’язків щодо РРО слід надавати копії всіх необхідних документів.

 

Кабмін планує ввести непрямі методи податкового контролю
Нагадаємо, що добровільне декларування активів фізичних осіб відбуватиметься з 1 вересня 2021 року по 1 вересня 2022 року. Про це ми докладно писали тут, а усі новини про «нульове» декларування ви знайдете за відповідним тегом.

І хоча декларативна кампанія ще навіть не розпочалася, Данило Гетманцев вже почав говорити про можливе введення непрямих методів контролю витрат.

За його словами, КМУ готує внесення до ВРУ законопроєкту про так звані непрямі методи податкового контролю. Завдяки їм податкова зможе запитати про походження грошей на придбання певного цінного активу.

Згодом у Мінфіні також повідомили, що спільно з ДПСУ готують законопроєкт, який запровадить механізм оподаткування тих доходів українців, джерела походження яких вони не зможуть пояснити. У разі його ухвалення ВРУ, податкова отримає повноваження зіставляти реальний спосіб життя фізосіб із наявною інформацією щодо отриманих ними доходів та сплачених з цих доходів податків.

 

Реформа перевірок бізнесу: якою вона буде? З'явилися тексти законопроєктів
Раніше ми вже повідомляли, що Уряд пропонує повністю перезавантажити систему перевірок бізнесу. Для цього Д. Шмигалем зареєстровано два законопроєкти:

  • №5837 «Про основні засади державного нагляду (контролю)»;
  • №5838 «Про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення щодо підвищення відповідальності посадових осіб органів державного нагляду (контролю)».

Документами передбачається ціла низка новацій, спрямованих на зменшення адміністративного навантаження на бізнес та стимулювання ділової активності підприємств. Коротко їхні норми ми розглянули у цій новині (а докладніше проаналізуємо закони вже після їх прийняття).

 

Ще дві нові законодавчі ініціативи

  1. За неподання відомостей про відокремлені підрозділи до ЄДР планують штрафувати директора. Законопроєктом №5760-1 пропонується встановити адмінштраф у розмірі від 5100 до 8500 грн на керівника підприємства за неподання або несвоєчасне подання юрособою відомостей до ЄДР про свої відокремлені підрозділи та зміни до них.
  2. Усіх абонентів мобільного зв’язку хочуть ідентифікувати. За інформацією ВРУ, робоча група у Комітеті з питань цифрової трансформації напрацювала законопроєкт про внесення змін до Закону «Про електронні комунікації» щодо ідентифікації користувачів електронних комунікаційних послуг. За ним кінцевий користувач буде зобов'язаний здійснити ідентифікацію у мобільного оператора до кінця 2024 року. Тих, хто цього не зробить, мобільні оператори з 1 січня 2025 року просто відключать.

 

Уряд підкоригував порядок накладання штрафів за трудові порушення
Кабмін постановою від 28.07.2021 р. №780 вніс зміни до:

  • Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення;
  • Положення про Державну службу України з питань праці;
  • Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю;
  • Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю.

Зокрема, з норм перелічених положень та порядків виключено норму, за якою керівники виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та їх заступників могли штрафувати за порушення законодавства про працю та зайнятість населення. А також прибрано згадку про те, що Держпраці має наглядати за дотриманням цими органами законодавства про держнагляд.
Постанова набрала чинності 3 серпня 2021 року.

 

Працівник захворів і повідомив про видання е-лікарняного: що робити?
У ФСС зауважують, що е-лікарняні є підставою для отримання допомог від Фонду, а також оплати перших п’яти днів лікування хвороб або травм своїх співробітників, які здійснюють роботодавці.

При цьому роботодавець має перевірити наявність е-лікарняного в кабінеті ПФУ. Для роботодавців він має бути доступний відразу після відкриття. І ця інформація дає можливість роботодавцю правильно відобразити інформацію в Табелі обліку робочого часу. 
Увага! Інформація про місце роботи є критично важливою при оформленні е-лікарняних.

Більше подробиць – у новині.

 

З 10 серпня діють оновлення до форми Балансу й ф. №2-мс
Нагадуємо, що Мінфін затвердив чергові зміни до НП(С)БО та до інших нормативних актів, що стосуються бухгалтерського обліку. Зокрема, у первинному документі реквізит «одиниця виміру господарської операції» слід буде вказувати у грошовому та за можливості у натуральних вимірниках. А у формі Балансу та ф. №2-мс змінили код КОАТТУ на КАТОТТГ. Ці зміни почали діяти з 10 серпня 2021 року.

 

Свіжі аналітики від редакції

  1. Паперові трудові книжки під час електронного трудового обліку: поради роботодавцям. Вести паперові трудові книжки вже не обов’язково. Але старі у багатьох роботодавців ще зберігаються. Та й у працівників залишилось право вимагати ведення паперових трудових книжок . Покажемо у цій статті, як зараз це треба робити.
  2. Дата первинних документів – як правильно формувати? ТОВ придбало товар, який завантажено на складі постачальника на автомобіль перевізника 07.07.2021 р. Перевезення оплачує ТОВ. Товар розвантажено на складі ТОВ 08.07.2021 р. За договором постачання право власності на товар переходить на складі ТОВ після повної перевірки товарів, про що складається накладна. Накладна і податкова накладна складені 12.07.2021 р. Чи все правильно? Читайте тут.
  3. Середньоденна чи середньогодинна зарплата під час відрядження? Мінекономіки розповіло, як рахувати середню зарплату для оплати часу перебування працівника у відрядженні. Оскільки оплачується таким чином саме відпрацьований час, то яку застосовувати – середньоденну чи середньогодинну?

 

Інші новини

  1. Індекс інфляції за липень – 100,1%. За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку в липні 2021 р. порівняно з червнем 2021 р. становила 0,1%, з початку року – 6,5%.
  2. Як відкриватимуть спецрахунки для «нульового» декларування? НБУ визначив порядок відкриття та ведення поточних рахунків зі спеціальним режимом використання для цілей одноразового добровільного декларування.
  3. Для бізнесу відкрили експеримент щодо отримання ліцензій в е-формі. У межах реалізації експериментального проєкту «Е-дозвіл» СГ можна буде отримати одну з 13 найпопулярніших ліцензій шляхом подання онлайн-заявки через «Дію».
  4. Держпослуги без паперів запрацюють з 7 листопада. Президент підписав Закон «Про особливості надання електронних публічних послуг». За ним з осені 2021 року державні органи не матимуть права вимагати паперові документи для надання послуг, якщо ця інформація вже є в реєстрі. Та фактично норми Закону запрацюють тільки з 7 листопада.

Запрошуємо на серію БЕЗКОШТОВНИХ майстер-класів, на яких аудитор-практик Ірина Зубрицька розповість, як правильно скласти ПН та РК у нетипових ситуаціях та коли варто виправляти ПДВ-помилки!

СЬОГОДНІ дізнаєтесь про:

  • Податкові накладні: правила оформлення, приклади та актуальні запитання;
  • Як правильно оформити Розрахунки коригування. Чи може існувати альтернатива Розрахунку коригування?
  • Податкові накладні та розрахунки коригування: особливості реєстрації;
  • Завжди актуальні питання блокування та розблокування ПН та РК: остання практика;
  • Нові штрафи за несвоєчасну реєстрацію ПН і РК: як застосовувати різні норми ПК.

Приєднуйтесь, розпочинаємо трансляцію об 10:00!


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»