• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 4 – 9 жовтня

«Помаранчевих» зон в Україні більшає, а деякі регіони посилюють карантин; МОЗ затвердив перелік професій для обов’язкової вакцинації від COVID-19; строки інформування про бенефеціарів продовжено на 9 місяців; змінилися правила складання та видачі е-лікарняних. А ще – нові рекомендації щодо податкових перевірок та індекс інфляції за вересень

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 4 – 9 жовтня

Карантинні зони: що змінилося за тиждень?
За даними МОЗ, станом на 9 жовтня вже 15 областей відповідають «помаранчевій» зоні (на початку минулого тижня їх було лише 7). А саме – Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Запорізька; Луганська, Львівська, Київська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька та Чернівецька.

Такий показник як рівень захворюваності (норма менше 75 на 100 тисяч населення) вже перевищений у всіх областях. Відповідно деякі з регіонів почали посилювати карантин. Зокрема, це вже зробили Харків, Запоріжжя, Мелітополь та Львів. Також нові обмеження можуть ввести у Києві. Про актуальну ситуацію у регіонах читайте у новині.

 

МОЗ затвердило перелік професій для обов’язкової вакцинації проти COVID-19
Наказом від 04.10.2021 р. №2153 МОЗ затвердило Перелік організацій, представники яких підлягають обов'язковій вакцинації проти COVID-19. За ним, на період дії карантину обов’язковій вакцинації проти COVID-19 підлягають працівники:

  • центральних органів виконавчої влади та їхніх територіальних органів;
  • місцевих державних адміністрацій та їхніх структурних підрозділів;
  • закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності.

Наказ набере чинності через один місяць з дня його публікації.

Увага! Працівники закладів освіти та органів виконавчої влади, які не щепляться проти COVID-19 протягом цього періоду, будуть відсторонені від роботи без збереження зарплати. Коментар юриста «Дебету-Кредиту» щодо цієї ситуації читайте тут.

 

Строки інформування про бенефеціарів продовжено до 11 липня 2022 року
Нагадуємо, 10 жовтня (включно) було граничним терміном подання документів щодо бенефіціарів. Проте напередодні, 8 жовтня, нардепи прийняли у першому читанні та в цілому Закон №1805-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо зазначення та подання відомостей про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності юридичної особи» (він же законопроєкт №5807). Ним передбачено продовження терміну подання інформації про бенефіціарів до 11 липня 2022 року (тобто ще на 9 місяців). Цього ж дня закон був підписаний Президентом, а наступного опублікований.

Зауважимо також, що минулого тижня:

  • Мінфін знову опублікував нові зразки структури власності. Зокрема, їх доповнено зразками для громадських спілок, благодійних організацій, юросіб, де учасником є малолітня або неповнолітня особа;
  • Мін’юст розповів, коли почне штрафувати за неподання інформації про бенефіціарів, а також надав роз'яснення щодо подання відомостей про бенефіціарів громадськими об'єднаннями;
  • Нардепи зі «Слуг народу» запропонували звільнити від подання інформації про бенефеціарів громадські організації. У ВРУ зареєстровані одразу два законопроєкти зі змінами до переліку юридичних осіб, на яких не поширюється вимога щодо подання інформації про кінцевих бенефіціарних власників.

 

Увага! Змінилися правила складання та видачі е-лікарняних
Україна з 1 жовтня 2021 року нарешті офіційно перейшла на е-лікарняні. Проте нова практика вимагає й доопрацювання нормативної бази.

З огляду на це, МОЗ наказом від 28.09.2021 р. №2086 вніс зміни до:

  • Порядку ведення Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ від 28.02.2020 р. №587;
  • Наказу МОЗ від 01.06.2021 р. №1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки»;
  • Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженого наказом МОЗ від 17.06.2021 р. №1234.

Найцікавіші зі змін ми розглянули в коментарі та аналітиці від редакції.

Наказ набрав чинності з дати його опублікування в «Офіційному віснику» №76, тобто з 1 жовтня 2021 р.

 

Ще чотири цікаві роз’яснення щодо е-лікарняних

  1. Пацієнти без декларації з лікарем мають право на е-лікарняний. МОЗ відповіло на найпопулярніші питання щодо видачі е-лікарняних, у т.ч. у разі відсутності декларації з лікарем у пацієнтів.
  2. В який строк лікар може внести зміни до е-лікарняного? ФСС навів нові деталі створення е-лікарняного. Так, при створенні медичного висновку, на підставі якого формується електронний лікарняний, можуть бути допущені помилки, технічні неточності, вказана недостовірна інформація. У такому випадку лікар протягом 7 днів з дня формування може внести до нього зміни.
  3. Як діяти працівникові, якому відкрили е-лікарняний? ФСС роз’яснив, що якщо людина має офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової втрати працездатності для нього автоматично відкриється електронний лікарняний.
  4. Як формується номер е-лікарняного? У Фонді розповіли, що номер електронного лікарняного генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ – номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ – порядковий номер листка непрацездатності, Х – номер версії).

 

З 1 жовтня діють нові рекомендації щодо податкових перевірок платників
ДПСУ наказом від 30.07.2021 р. №729 виклала у новій редакції Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків.

Застосовуються вони посадовими особами органів ДПС при організації, проведенні та реалізації матеріалів:

  • документальних перевірок платників податків з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС,
  • фактичних перевірок щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, дотримання роботодавцем законодавства стосовно укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Набрали чинності вони з 01.10.2021 року (дня публікації на сайті ДПСУ). Про це читайте тут.

 

Податківці доопрацювали проєкт змін до правил визначення критеріїв ризиковості
7 жовтня ДПСУ вже втретє оприлюднила проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження змін до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків». Ним передбачено:

  • зміну назви територіального органу ДПС «Офіс великих платників податків ДПС» на «міжрегіональні управління ДПС по роботі з великими платниками податків»;
  • нові редакції додатків 1, 2, 3 до Порядку;
  • удосконалення критеріїв ризиковості від провадження господарської діяльності платників податків.

 

Що ще нового у ДПСУ?

  1. Як податківці виявляють приховані доходи ФОП за допомогою звітності? У ДПС розповіли, що під час моніторингу інформації в інформаційних базах ДПС щодо господарської діяльності суб’єктів господарювання та сплати ними податків виявлено розбіжності між задекларованими та виплаченими доходами ФОП відповідно до додатку 4ДФ єдиної звітності за ознакою «157».
  2. Змінився директор – як уникнути проблем з реєстрацією податкових накладних? У ІПК №3603/ІПК/99-00-12-02-05-06 податківці відповіли на питання: чому не приймаються на реєстрацію податкові накладні, підписані новопризначеним директором? Чи можна накладати такий підпис на ПН за період, коли був директор, який вже звільнений? І якщо ні, то як за такий період здійснити реєстрацію таких ПН?
  3. В «Єдиному вікні» з'явилися оновлені форми фінансової звітності. Податківці оновили «Єдине вікно подання електронної звітності» до версії 1.29.22.0 станом на 04.10.2021 року. У ньому міститься електронний формат оновленої фінансової звітності (Баланс, Звіт про фінансові результати та Фінансова звітність малого підприємства).

 

До уваги ФОП! 19 жовтня – останній день сплати ЄСВ за ІIІ квартал 2021 року
Наближається граничний день для підприємців зі сплати ЄСВ за ІІІ квартал. Нагадуємо, що з 1 січня 2021 року діють нові реквізити рахунків для сплати ЄСВ. А мінімальна сума ЄСВ, яку треба сплатити, становить 3960 грн. Більше подробиць – у новині.

 

10 найголовніших новацій щодо оформлення документів згідно з новим ДСТУ
Нагадаємо, що з 01.09.2021 року організаційно-розпорядчі та інші документи (накази, штатний розклад, довідки, службові листи тощо) слід оформлювати по-новому. Набрав чинності новий стандарт ДСТУ 4163:2020.

З огляду на це, Мін’юст розповів про 10 найголовніших новацій щодо оформлення документів згідно з новим ДСТУ.

Зокрема, сферою застосування ДСТУ 4163:2020, на відміну від ДСТУ 4163:2003, є організаційно-розпорядчі документи незалежно від носія інформації. Тобто стандарт визначає склад і зміст постійної інформації реквізитів для організаційно-розпорядчих документів незалежно від носія інформації.

 

З 8 жовтня без ідентифікації можна переказувати 5 тис. грн, а не 4999!
У п’ятницю, 8 жовтня, набрав чинності Закон №1733-ІХ. Внесені цим законом зміни пов’язані з вдосконаленням правового регулювання окремих аспектів фінансового моніторингу в Україні і передбачають, що заходи фінансового моніторингу застосовуються у випадку переказу коштів готівкою в межах України (без ідентифікації) у сумі, що не перевищує 5 тисяч гривень (тобто переказ на 5 тисяч гривень рівно або менший потраплятиме у величину, яка не підлягатиме фінмоніторингу).

 

Ще три банківські новації
По-перше, з 6 жовтня діють оновлені правила розкриття банківської таємниці. Постановою НБУ №98 оновлено главу 3 Правил №267 щодо розкриття банківської таємниці. Яка інформація та за яких умов може бути надана уповноваженим держорганам – читайте у цьому матеріалі.

По-друге, НБУ підкоригував порядок відкриття спецрахунків для «нульового» декларування. 2 жовтня запрацювали зміни до Положення про порядок відкриття та ведення поточних рахунків із спеціальним режимом використання в національній та іноземних валютах, банківських металах для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування.

По-третє, споживчі кредити будуть видавати по-новому. Нацбанк затвердив вимоги до розкриття небанківськими фінансовими установами повної інформації про послугу споживчого кредитування та повну вартість кредиту для споживача. За ними, всі небанківські фінзаклади, які дають споживчі кредити, мають розкривати вичерпну інформацію про послуги.

 

Інші новини

  1. Індекс інфляції за вересень – 101,2%. Згідно з повідомленням Держстату від 08.10.2021 р., інфляція на споживчому ринку у вересні 2021 р. порівняно зі серпнем 2021 р. становила 1,2%, з початку року – 7,5%.
  2. Бензин і дизпаливо дорожчають. Мінекономіки встановило (станом на 1 жовтня) середню вартість 1 літра дизельного палива на рівні 23,23 грн, а 1 літра бензину – 26,50 грн. Отже, середня ціна дизпалива збільшилася на 64 копійки, а бензину – на 33 копійки.
  3. З 2022 року перелік підакцизних товарів може бути доповнено. Мінфін з метою забезпечення прозорого контролю за обігом пального та спирту розробив проєкт Закону зі змінами до ПКУ та інших законів щодо адміністрування акцизного податку. Зміни торкнуться переліку, відеоспостереження за виробництвом і обігом спирту та порядку пломбування місць можливого доступу до спирту.

Каса і РРО 2021. Реєструйтеся!
Запрошуємо Вас на серію безкоштовних вебінарів «Каса і РРО: ТОП-3 нововведення 2021 року», яку проведе Александра Герасименко (Експерт онлайн-школи бухгалтерії AVS). Реєструйтесь!

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ>>>

На безкоштовних вебінарах Ви дізнаєтесь:

  • 18 жовтня. Кого торкнулися зміни 2021 року в нових реквізитах фіскального чека, яка відповідальність за неправильну форму чек РРО/ПРРО, а також розглянемо перереєстрація РРО/ПРРО і внесення змін до ліцензії.
  • 19 жовтня. Які нові види РРО та ПРРО у 2021 році, отримаєте рекомендації про вибір програми або сканера для роботи з РРО/ПРРО, а також розглянемо, що змінилося з вересня 2021 року з електронним ключем касира.
  • 20 жовтня. Оприбуткування готівки в робочий і неробочий час підприємства, як правильно встановити ліміт каси та терміни здачі виручки в банк, а також розглянемо, чи потрібно реєструвати КОРО або РК.

Після реєстрації Ви отримаєте подарунок та 3 корисні відеоуроки.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ>>>


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»