• Посилання скопійовано

Чи можуть банки не віддавати депозити через проблеми з фінмоніторингом?

Банки мають право не повертати депозит вкладникам та вимагати в них додаткові документи через проблеми, пов’язані з фінансовим моніторингом

Чи можуть банки не віддавати депозити через проблеми з фінмоніторингом?

Банки мають право не повертати депозит вкладникам та вимагати в них додаткові документи через проблеми, пов’язані з фінансовим моніторингом. Це випливає з відповіді НБУ на запит «Мінфіну».

 

Три «залізні» умови

Регулятор зазначає існування трьох випадків, у яких банк ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ відмовити клієнту у проведенні фінансової операції, у тому числі, з видачі банківського вкладу.

Такими випадками є:

  1. включення клієнта до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності;
  2. застосування до особи міжнародних санкцій;
  3. застосування до особи спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України «Про санкції».

«У цих випадках банк застосовує замороження/блокування активів клієнта. Але після скасування зазначених вище підстав повертає кошти клієнту», – зазначають у Нацбанку.

 

Жорстокий фінмон

В НБУ нагадали, що комерційні банки, виконуючи вимоги Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню доходів), одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» застосовує у своїй діяльності ризик-орієнтований підхід. Це означає, що банк вживає заходів щодо клієнтів в залежності від ризику конкретного клієнта, виду послуги, суми фінансової операції тощо.

 

Усі питання – «на вході», але…

В Нацбанку кажуть: банк може запитати у клієнта документи щодо джерел походження коштів у випадках, якщо сума фінансової операції цього клієнта не відповідає інформації про його доходи. Або у разі виникнення підозри, що ці кошти можуть бути пов’язані з незаконною діяльністю.

Таку інформацію банки мають запитати ДО зарахування коштів на депозитний рахунок.

«Отже, під час видачі клієнту коштів з цього рахунку у працівників банку не має бути запитань щодо джерел походження коштів», – підкреслюють Нацбанку.

Але в деяких ситуаціях клієнта можуть перевірити і на «виході».

«В разі наявності в банку нової інформації щодо клієнта, джерел походження коштів, яка стала відома в процесі обслуговування, банк має право отримати від клієнта додаткові документи/інформацію, а клієнт зобов’язаний їх надати».

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Мінфін

Рубрика: Фінанси і банки/НБУ і банківська система

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «НБУ і банківська система»