• Посилання скопійовано

З 2023 року можуть ввести єдиний зарплатний податок: законопроєкт від «Голосу»

Нардепи з «Голосу» зареєстрували у ВРУ законопроєкт зі змінами до ПКУ. Ним пропонується об'єднати ПДФО, військовий збір та ЄСВ у єдиний податок на доходи фізичних осіб, поступово зменшуючи ставку з 2023 року з 29% по 23% до 2026 року

З 2023 року можуть ввести єдиний зарплатний податок: законопроєкт від «Голосу»

Нагадаємо, що недавно Д. Гетманцев розповів, що у 2022 році ВРУ має проголосувати за зниження податкового навантаження на доходи фізичних осіб. Розглядаються різні варіанти: або зниження ставки ПДФО (при цьому ЄСВ залишається, а ВЗ скасовується), або об’єднання трьох обов'язкових платежів в один. Про це читайте тут.

І ось вже свій варіант представили Я. Железняк та інші нардепи з партії "Голос". 25 січня 2022 року у ВРУ ними зареєстровано проєкт Закону №6548 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці".

Завантажити текст законопроєкту можна тут, а порівняльну таблицю ось тут.

Основною метою законопроєкту є детінізувати відносини з оплати праці, завдяки зменшенню як податкового, так і адміністративного навантаження на фонд оплати праці.

 

Які зміни до ПКУ пропонують внести?

Як зазначено у пояснювальній записці, законопроєктом передбачено об'єднання ПДФО, військового збору та ЄСВ у єдиний податок – податок на доходи фізичних осіб зі застосуванням ставки податку у розмірі 20% (з 2026 року).

До 2026 року пропонується застосовувати такі ставки ПДФО:

  • у період з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року включно – у розмірі 29%;
  • у період з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року включно – у розмірі 26%;
  • у період з 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року включно – у розмірі 23%.

Закон про ЄСВ пропонується скасувати.

Проєктом також розширюється перелік витрат, на які поширюється право податкової знижки для платників податків, зокрема для платників податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, або батьків віком понад 80 років.

Також надається доручення КМУ до 1 липня 2022 року забезпечити відображення у мобільному додатку Порталу Дія помісячної інформації про розмір сплаченого фізичними особами (утриманого з доходів фізичних осіб) ПДФО.

Для узгодження даного проєкту із іншими Законами України, зокрема, що регулюють питання соціального забезпечення, надається доручення КМУ до 1 липня 2022 року розробити та подати на розгляд Верховної Ради України проєкти Законів щодо приведення у відповідність інших Законів України до норм цього Закону.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з 1 січня 2023 року, крім пунктів 3 та 5 розділу ІІ "Прикінцеві положення", які наберуть чинності з дня наступного за днем опублікування цього закону.

 

Зміни до Бюджетного кодексу

Цього ж дня вищезазначений колектив нардепів зареєстрував ще один, повязаний з цим, законопроєкт №6549 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв'язку із прийняттям закону щодо зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці" (завантажити).

Внаслідок збільшення бази та ставки ПДФО через об'єднання ПДФО, військового збору та ЄСВ пропонується:

- не зараховувати надходження від ПДФО до державного бюджету;

- до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад відносити:

  • 27% ПДФО (крім ПДФО, визначеного пунктом 1-1 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з ПКУ на відповідній території (крім території міст Києва та Севастополя);
  • 18% ПДФО (крім ПДФО, визначеного пунктом 1-1 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з ПКУ на території міста Києва та зараховується до бюджету міста Києва; 100% ПДФО (крім ПДФО, визначеного пунктом 1-1 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з ПКУ на території міста Севастополя та зараховується до бюджету міста Севастополя;

- до доходів загального фонду бюджету АР Крим та обласних бюджетів відносити 7% ПДФО (крім податку, визначеного пунктом 1-1 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з ПКУ на відповідній території;

- передбачити, що ПДФО (крім податку, визначеного пунктом 1-1 частини другої статті 29 Бюджетного кодексу України), що сплачується (перераховується) згідно з ПКУ у розмірі 66% на відповідній території України (крім території міст Києва та Севастополя) та у розмірі 82% - на території міста Києва, а також збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, що відповідно до пункту 1-1 статті 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" спрямовуються на відрахування до ПФУ та Фондів державного соціального страхування для забезпечення: 

  • загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття;
  • загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності;
  • загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності;
  • загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

У разі прийняття цей Закон також набере чинності з 1 січня 2023 року, крім пунктів 2 та 3 розділу ІІ "Прикінцеві положення", які набирають чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.

***

Читайте також:

 ***

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Оплата праці

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оплата праці»