• Посилання скопійовано

ПФУ можуть передати функції ФСС та Фонду безробіття

Комітет ВРУ з соцполітики провів робочу нараду з ПФУ щодо можливостей фонду забезпечити на своїй базі адміністрування функцій ФСС та Фонду безробіття

ПФУ можуть передати функції ФСС та Фонду безробіття

Комітет ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів на сторінці в Facebook повідомив, що 2 квітня 2021 року провів робочу нараду з Пенсійним фондом України щодо можливостей фонду забезпечити на своїй базі адміністрування  функцій Фонду соціального страхування (далі - ФСС) та Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд на випадок безробіття).

Питання об’єднання фондів вже давно обговорюється у вищих органах влади, зокрема, через неефективне управління ФСС та Фондом на випадок безробіття, їх збитковість, яка покривається за рахунок дотацій з Державного бюджету, а також відсутність контрольної частки впливу на діяльність фондів з боку держави.

На думку Голови Комітету Галини Третьякової, об’єднання адміністративних структур Пенсійного фонду України та вищевказаних фондів не лише скоротить видатки на їх діяльність, а й підвищить якість та виконання основних завдань, пов’язаних із соціальними виплатами, таких як: допомога на випадок тимчасової непрацездатності, допомога по вагітності та пологах та інше.

«Наразі велика кількість громадян скаржиться на 2-3 місячні затримки у виплатах «лікарняних» та «декретних». Втім жодного разу правління Фонду соціального страхування не зверталося до держави з приводу того, що їх недофінансовано. Більше того, вони не дають прогнозної величини витрат Фонду на наступний рік. Враховуючи величезну соціальну відповідальність, реорганізація фонду має відбутися якнайшвидше», - сказала Галина Третьякова.

Під час зустрічі з народними депутатами – членами Комітету, голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус презентував організацію роботи органів фонду в частині обслуговування фізичних та юридичних осіб, можливості обробки та збереження інформації про них, а також забезпечення безпеки та технічного захисту інформації про клієнтів фонду.

За словами Євгенія Капінуса, наразі Пенсійний фонд України обслуговує 11,1 млн пенсіонерів, а також адмініструє даними про 12,8 млн застрахованих громадян, які в процесі своєї трудової діяльності формують єдиний соціальний внесок, за рахунок якого здійснюється діяльність ПФУ, ФСС та Фонду на випадок безробіття. При цьому, в Реєстрі застрахованих осіб наявна інформація про трудові відносини за періоди починаючи з 2000 року.

Загальна сума видатків Пенсійного фонду України у 2020 році склала 479,3 млрд. грн, з них на виплату пенсій – 466,9 млрд. грн. Водночас, в минулому році Пенсійний фонд забезпечив виплату допомоги у зв’язку з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19 для 9,9 млн. пенсіонерів у розмірі 1000 гривень, а також виплату одноразової допомоги 450,8 тис застрахованим особам, які втрачали частину заробітної плати чи доходу через запровадження додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, у розмірі 8000 гривень, за рахунок коштів Державного бюджету.

Варто зазначити, що у листопаді 2020 році введено в експлуатацію Моніторинговий центр ПФУ, який цілодобово забезпечує моніторинг функціональних процесів, безпековий контроль за станом інформаційних потоків, апаратного та мережевого обладнання, кіберзахист інформаційних технологій.

До 2025 року Пенсійний фонд України планує запровадити міжнародні стандарти фінансової звітності в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Крім того, Пенсійний фонд України забезпечив просту та швидку взаємодію з громадянами. Зокрема, в 2020 році були впроваджені нові сервіси: «Пенсійний калькулятор», «Електронна трудова книжка», «Автоматичне призначення пенсії», а також мобільний додаток «Пенсійний фонд», що надає доступ громадянам до електронних сервісів ПФУ з мобільних пристроїв (телефона та планшета) з використанням КЕП, BankID або попередньої реєстрації на веб-порталі. За допомогою цього додатку можна повноцінно користуватися особистим електронним кабінетом, звертатися до Пенсійного фонду та отримувати відповіді, без відвідування фонду.

Контакт – центр Пенсійного фонду України щодня опрацьовує в середньому близько 2,5 тисяч дзвінків громадян. З  січня 2020 року при центрі створено можливість звернення за консультацією для людей з порушеннями слуху із застосуванням сучасних IT-технологій.

«У нас великі потужності та плани. Забезпечена система оперативного обміну інформацією, контролю та ефективного виконання доручень в існуючій вертикальній організаційній структурі управління», - зазначив Голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус.

За підсумками робочої наради народні депутати України-члени Комітету обговорили варіанти законодавчого вирішення питання об’єднання фондів та гарантування своєчасного та повного загальнодержавного страхового захисту громадян України.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЄСВ, соціальний захист»