• Посилання скопійовано

В яких випадках неможлива реєстрація медвисновку щодо тимчасової непрацездатності?

ПФУ наголосив, що інформація про персональні дані застрахованої особи завжди повинна бути актуальною та ідентичною як в ПФУ, так і в інформаційній системі охорони здоров’я

В яких випадках неможлива реєстрація медвисновку щодо тимчасової непрацездатності?

Пенсійний фонд України нагадує, що з 1 червня до 1 вересня 2021 року діє перехідний період впровадження електронної форми листків непрацездатності, сформованих на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, що передбачено Порядком організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, відповідно до постанови КМУ від 31.03.2021 р. №323 (далі – Реєстр).

За цей час виявлено типові помилки, які унеможливлюють реєстрацію медичного висновку щодо тимчасової непрацездатності та реєстрацію в Реєстрі листка непрацездатності застрахованих осіб.

З боку громадян найпоширеніша помилка «Особа відсутня у Реєстрі застрахованих осіб», яка найчастіше зумовлена невідповідністю паспортних даних у Реєстрі застрахованих осіб (далі – РЗО) та електронному кабінеті пацієнта.

З метою актуалізації даних про особу (при зміні паспорта) громадяни повинні подати до територіального органу Пенсійного фонду України особисто (через представника) Анкету застрахованої особи і документи, що ідентифікують та підтверджують інформацію про особу. Також існує більш зручніший спосіб – надати анкету за допомогою засобів вебпорталу Пенсійного фонду України. Для цього застрахованій особі необхідно увійти до особистого кабінету вебпорталу Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). В розділі «Комунікації з ПФУ» потрібно обрати «Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб», заповнити всі реквізити електронного бланка анкети та прикріпити скан-копії паспорта (інших документів), підписати за допомогою КЕП та відправити до Пенсійного фонду України.

Обов’язково потрібно перевірити та, при необхідності, надати лікарю, з яким підписано декларацію, оновлені дані стосовно паспорта. Також потрібно перевірити наявність та правильність реєстраційного номеру облікової картки платника податків (РНОКПП).

Інформація про персональні дані застрахованої особи завжди повинна бути актуальною та ідентичною як в Пенсійному фонді України, так і в інформаційній системі охорони здоров’я!

Помилка при реєстрації медичного висновку «Відсутній страхувальник». Це пов’язано,  насамперед, з якістю звітування роботодавців за своїх застрахованих осіб. При прийнятті особи обов’язково потрібно подавати повідомлення про прийняття на роботу за будь-якими типами трудових договорів (з трудовою книжкою, без неї, договір цивільно-правового характеру). При формуванні звітів щодо єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування потрібно ретельно перевіряти дані про РНОКПП, а для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті, паспортні дані, вказані у звіті (замість РНОКПП вказується паспорт у формі книжечки – БКNNXXXXXX, де БК – константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; NN – дві українські літери серії паспорта (верхній регістр); XXXXXX – шість цифр номера паспорта (з ведучими нулями); паспорт у формі пластикової картки (ID-картки), які мають відмітку «відмова», – ПХХХХХХХХХ, де П – константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; ХХХХХХХХХ – дев’ять цифр номера паспорта).

При переведенні працівників на інші посади у Додатку 5 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (єдина звітність) потрібно вказувати тільки дати початку роботи на новій посаді з проставлянням ознаки «1» у графі «Переведено, призначено на іншу посаду або роботу, переміщено до іншого підрозділу». Вказання дати припинення на попередній посаді та підстави про звільнення призведе до помилки «Відсутній страхувальник».

Отже, своєчасне повідомлення про зміни у персональній інформації застрахованих осіб та доброчесне звітування страхувальників за своїх працівників дозволить громадянам отримати електронний листок непрацездатності та своєчасно отримати виплати від роботодавця та Фонду соціального страхування.

***

Читайте також:

Усі новини на тему>>

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Пенсійний фонд України

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЄСВ, соціальний захист»