• Посилання скопійовано

У які строки оскаржити рішення податківців, аби не попасти на штрафи?

Якщо подати скаргу на податкове повідомлення протягом 10 робочих днів, то буде штраф. У разі подання протягом 10 календарних днів штрафу не буде

У які строки оскаржити рішення податківців, аби не попасти на штрафи?

Після внесення змін до ПКУ Законом №2628 з 01.01.2019 року збільшено терміни для подачі заперечень і скарги за результатами податкової перевірки, а саме:

  • на подання заперечень у платника податків є десять робочих днів з дня, що наступає за днем отримання акта перевірки (раніше було 5 робочих днів);
  • на подачу першої скарги в вищестоящий податковий орган у платника податків є 10 робочих днів, що наступають за днем отримання податкового повідомлення-рішення (раніше було 10 календарних днів). При цьому термін подачі другої скарги до вищого податкового органу не змінений і залишився в розмірі 10 календарних днів.

Однак, відповідні зміни не були внесені до п. 57.3 ПКУ, відповідно до якого платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Тобто, якщо платник податків скористається правом на подання скарги в вищестоящий податковий орган пізніше 10-тиденного календарного терміну, але в межах 10-ти робочих днів, до платника податків будуть застосовані: штраф відповідно до п. 126.1 ПКУ (10% податкового зобов'язання); пеня відповідно до пп. 129.1.1 ПКУ, майно потрапить у податкову заставу відповідно до ст. 89 ПКУ, так як відповідно до п. 56.15 ПКУ, скарга, подана із дотриманням строків, визначених п. 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

На підставі цього робимо такий висновок:

  1. збільшенням терміну на подання заперечень можна скористатися - це реальна користь платникам податків: подаємо протягом 10 робочих днів з дня, що наступає за днем отримання акта перевірки;
  2. та збільшення терміну на подання скарги - це по суті «пастка», в яку будуть потрапляти довірливі платники податків і потім розплачуватися санкціями. Тому однозначно рекомендуємо для подання скарг дотримуватися терміну 10 календарних днів.

Як ми бачимо з доданого листа від 27.12.2018 р. № 40351/7/99-99-14-03-03-17 податківці вже знають про цю «пастку» і до того платнику, який не дотримуватиметься при поданні скарги 10 календарних днів, будуть застосовувати санкції.

Сергій Гонтаровський, аудитор

***

Читайте також: 

Джерело: Аудиторська фірма "Тріада"

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»