• Посилання скопійовано

Уряд підкоригував Положення про ДПСУ

За позицією ДПС, внесені зміни до Положення дозволять здійснювати подальше впровадження діяльності ДПС у рамках єдиної юрособи

Уряд підкоригував Положення про ДПСУ

Кабмін постановою від 27.07.2020 р. №643 вніс зміни до Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою КМУ від 06.03.2019 р. № 227. А саме:

 

1. До основних завдань ДПС віднесено також контроль за виробництвом та обігом рідин, що використовуються в електронних сигаретах, а також внесення на розгляд Мінфіну пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом рідин, що використовуються в електронних сигаретах.

Нагдаємо, що відповідно до Закону №466 така рідина стає новим видом підакцизного товару. Проте діяти таке нововведення почне з 1 січня 2021 року! Отже, з 01.01.2021 р.  рідини, що використовуються в електронних сигаретах, підлягатимуть маркуванню. Більше про це тут.

2. Уточнено, що ДПС відповідно до покладених на неї завдань, зокрема:

  • здійснює реєстрацію та веде облік платників податків, платників ЄСВ, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, проводить диференціацію платників податків;
  • здійснює ліцензування діяльності суб’єктів господарювання з виробництва спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, з оптової торгівлі спиртом, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами і рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та контроль за таким виробництвом; здійснює ліцензування діяльності суб’єктів господарювання з виробництва пального, з оптової, роздрібної торгівлі та зберігання пального і контроль за таким виробництвом;
  • організовує роботу, пов'язану із замовленням марок акцизного податку, їх зберіганням, продажем, відбором зразків з метою проведення експертизи щодо їх автентичності та здійсненням контролю за наявністю таких марок на пляшках (упаковках) з алкогольними напоями і пачках (упаковках) тютюнових виробів, ємностях (упаковках) з рідинами, що використовуються в електронних сигаретах під час їх транспортування, зберігання і реалізації;
  • здійснює контроль за виробництвом та обігом та реалізацією підакцизних товарів, за їх цільовим використанням та забезпечує міжгалузеву координацію у цій сфері;
  • інформує органи місцевого самоврядування про стан розрахунків з місцевими бюджетами;
  • здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, а також господарськими товариствами, у статутному капіталі яких є державна та/або комунальна власність, а також стягнення заборгованості із зазначених платежів до бюджету в порядку, встановленому ПКУ;
  • здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати до бюджету дивідендів на державну частку господарськими товариствами, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, а також господарськими товариствами, 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв) яких перебувають у статутних капіталах господарських товариств, частка держави в яких становить 100 відсотків;
  • подає органам місцевого самоврядування звітність, визначену пп. 12.3.3 ПКУ, у тому числі щодо платників податків — юридичних осіб.

Натомість зі завдань ДПС прибрано обов'язок забезпечення:

  • достовірності та повноти ведення обліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності;
  • в апараті ДПС та її територіальних органах безпеки діяльності державних службовців та інших працівників від протиправних посягань, пов'язаних з виконанням ними службових обов'язків;
  • проведення перевірки достовірності відомостей, зазначених у п. 2 частини п'ятої статті 5 Закону "Про очищення влади".

 

3.  ДПС для виконання покладених на неї завдань, зокрема, матиме право:

- аналізувати фінансовий стан платника податків, що має податковий борг, та стан забезпечення такого боргу податковою заставою;

- користуватися у службових справах засобами зв’язку, що належать платникам податків, з їх дозволу або з дозволу посадових осіб таких платників;

- залучати у разі потреби фахівців, експертів та перекладачів, застосовувати під час здійснення податковим керуючим повноважень, визначених ПКУ, фотозйомку та відеозапис;

- одержувати безоплатно для ведення ЄРПН, ЄРАН, формування інформаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб — платників податків:

  • від платників податків, а також Нацбанку та його установ - необхідні відомості про суми доходів, виплачених фізичним особам, та утриманих з них податків, зборів, платежів;
  • від органів, уповноважених проводити державну реєстрацію суб’єктів, видавати ліцензії на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, — про державну реєстрацію та видачу ліцензій суб’єктам господарської діяльності;
  • від органів, що здійснюють реєстрацію фізичних осіб, — про громадян, які прибули на проживання до відповідного населеного пункту чи вибули з нього;
  • від органів державної реєстрації актів цивільного стану — про фізичних осіб, які померли;
  • а також одержувати безоплатно інформацію, необхідну для забезпечення реєстрації та обліку платників податків, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням;

- одержувати безоплатно від органів статистики дані, необхідні для використання під час проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств, установ, організацій усіх форм власності;

- надавати відповідно до закону інформацію з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків та реєстру страхувальників органам державної влади, Пенсійному фонду України та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування;

- одержувати безоплатно від органів, що забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, необхідну для здійснення повноважень контролюючими органами щодо забезпечення погашення податкового боргу платника податків, у встановленому законом порядку;

- приймати рішення про зміну основного та неосновного місця обліку великих платників податків, зняття їх з обліку та переведення до територіального органу ДПС, що здійснює податкове супроводження великих платників податків (його структурних підрозділів), та інших територіальних органів ДПС;

- під час проведення перевірки та розгляду результатів перевірки отримувати письмові пояснення від посадових (службових) осіб з питань, що стосуються предмета перевірки, та їх документальне підтвердження, зокрема щодо провадження особою господарської діяльності без державної реєстрації;

- одержувати пояснення від роботодавців та/або їх працівників, та/або осіб, праця яких використовується без документального оформлення, під час проведення перевірок стану дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), дотримання податковим агентом податкового законодавства щодо оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (зокрема без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, зокрема внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом;

- здійснювати інші права, передбачені законом.

Ця постанова набере чинності з дня її опублікування, крім пункту 1, підпунктів 3, 4 і 6 пункту 2 змін, затверджених цією постановою, які наберуть чинності з 1 січня 2021 року.

 

Офіційна інформація від ДПС

За позицією ДПС, Ухвалення Постанови 643 дозволить здійснювати подальше впровадження діяльності ДПС у рамках єдиної юридичної особи,  що передбачено Меморандумом про економічну та фінансову політику з МВФ.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»