• Посилання скопійовано

Чи може підприємець включити до витрат суму відсотків за кредитом: нова позиція ДФС

ДФСУ у черговій консультації змінила свою думку щодо можливості віднесення до витрат підприємця на загальній системі суми відсотків за отриманими кредитами

Чи може підприємець включити до витрат суму відсотків за кредитом: нова позиція ДФС

Яка позиція податківців була раніше?

У листі від 09.06.2015 р. № 11999/6/99-99-19-01-01-15 (про це ми писали тут) та від 28.10.2015 р. №10061/Г/99-99-1702-02-14 податковий орган був проти можливості віднесення до складу витрат суми відсотків за кредитом.

Проте платники податків з таким висновком податківців не погодились і звернулись до суду з проханням про скасування виданого податківцями рішення. Дніпропетровський окружний адміністративний суд став на сторону платників податків, зокрема, у рішенні №57257590 від 31.03.2016 р. у справі №804/16096/15. Він зазначив, що фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування може віднести до складу витрат витрати, якщо вони:

  • документально підтверджені первинними документами;
  • пов'язані з господарською діяльністю фізичної особи - підприємця;
  • безпосередньо пов'язані з отриманням доходів;
  • фактично сплачені;
  • товари (послуги) фактично отримано фізичною особою - підприємцем.

Відповідно до цього рішення роз’яснення від 28.10.2015 р. № 10061/Г/99-99-1702-02-14 було визнано недійсним.

Надалі податківцями було подано апеляції до Дніпропетровського апеляційного адміністративного та Вищого адміністративного суду України суду. Їх було залишено без задоволення згідно з ухвалами від 14.07.2016 року № 59192758 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/59192758) та від 31.05.2017 р. №67582470 відповідно.

 

Яка позиція податківців на сьогодні?

На сьогодні податківці, базуючись на рішеннях суду, змінюють свій підхід щодо можливості включення до витрат підприємця-загальника суми сплачених відсотків за кредитом. Зокрема, нова позиція податківців була викладена у консультації від 31.08.2018 р. № 3809/Г/99-99-13-01-02-14/ІПК.

У ній податківці нагадали, щооб'єктом оподаткування підприємця на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід. Тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Усе про фізосіб-підприємців
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Всі витрати фізособи-загальносистемника визначено п. 177.4 ПКУ. При цьому до переліку інших витрат належить, зокрема, вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (пп. 177.4.4 ПКУ).

Окремо в коментованій консультації податківці вказали, що є кредитуванням. Ним є надання грошових коштів в позику під проценти банківською або іншою фінансовою установою. До того ж кредитування є банківською (фінансовою) послугою, в якій банк виступає надавачем такої послуги, а клієнт банку є користувачем послуг банку.

Саме тому податківці дозволили у своїй консультації  віднести фізособі-загальносистемниму до його витрат суми сплачених відсотків за кредитом, але при виконанні деяких умов. А саме, такі витрати повинні бути:

  • документально підтвердженими первинними документами;
  • пов'язані з отриманням доходів фізичної особи - підприємця;
  • фактично сплачені;
  • фактично понесені саме фізособою підприємцем.

Тобто відсотки за кредитом можуть бути включені до витрат, якщо кредит був оформлений для ведення підприємницької діяльності. 

 

Чи можна повернути витрати?

Так, обережні платники податку, базуючись на позиції податківців, яка наводилась на початку, не включали до складу витрат підприємця суми відсотків за кредитом. Однак, зважаючи на те, що позиція була визнана такою, що не відповідає нормам ПКУ, платники податків можуть уточнити результати поданої декларації за попередні періоди і включити таку суму до складу витрат. Але таке уточнення можна провести тільки в межах 1095 к.дн. з останнього дня граничного строку подання декларації, яку потрібно виправити. 

Виправлення помилок у декларації про майновий стан здійснюється у розд. VII «Розрахунок податкових зобов’язань у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок у попередніх звітних періодах».

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ФОП на загальній системі»