• Посилання скопійовано

ФОП виплачує працівнику лікарняні: чи буде право на податкові витрати?

Перші п'ять днів тимчасової непрацездатності, як відомо, оплачує роботодавець за власний рахунок. Юрособи списують такі виплати на витрати, але чи буде таке право у ФОП на загальній системі оподаткування? Консультують податківці

ФОП виплачує працівнику лікарняні: чи буде право на податкові витрати?

ДФС у Луганській області нагадує, що відносини, які виникають у сфері оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) регулюються ст. 177 ПКУ.

Об’єктом оподаткування доходів такої фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю (п.177.2 ПКУ).

Пунктом 177.4 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності. Так, до витрат такої особи відносяться, зокрема витрати на оплату праці (як основну, так і додаткову) фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, а також інші заохочувальні, компенсаційні та обов’язкові виплати працівникам (в тому числі оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця) згідно з Інструкцією №5.

Нагадаємо, згідно зі ст. 19 розд. ІV Закону №1105 право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані особи – громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України.

Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч. 2 ст. 22 розд. ІV Закону № 1105).

Підставою для призначення допомоги, зокрема по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності (ч. 1 ст. 31 розд. ІV Закону № 1105).

Звертаємо увагу, що згідно з пп. 177.10 ПКУ фізичні особи – підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, форма та порядок ведення якої затверджено наказом Міндоходів № 481

Сума витрат на оплату праці та нарахування на оплату праці найманих осіб, понесені у звітному місяці відображаються у гр.7 Книги (пп. 7 п.6 Порядку №481).

Джерело: ДФС у Луганській області

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ФОП на загальній системі»