• Посилання скопійовано

Нова форма для обліку доходів та витрат для фізосіб-«загальників» та «незалежників»: повторно оприлюднено проєкт

Мінфін повторно оприлюднив проєкт про затвердження типової форми, за якою здійснюватимуть облік доходів і витрат фізосіб-«загальників» і фізосіб-«незалежників», та Порядку її ведення

Нова форма для обліку доходів та витрат для фізосіб-«загальників» та «незалежників»: повторно оприлюднено проєкт

23 березня Мінфін на своєму сайті повторно опублікував проєкт свого наказу (завантажити), яким пропонує затвердити:

  • типову форму, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність (завантажити форму та додаток до неї);
  • Порядок  ведення типової  форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність (завантажити).

Про перше оприлюднення цього документа ми писали тут.

Нагадаємо, що з 1 січня 2021 року ФОП – «загальники» та фізособи-«незалежники», як і раніше, зобов’язані вести облік доходів і витрат. Але цей облік можна буде здійснювати як в паперовому, так і в електронному вигляді, у тому числі за допомогою Електронного кабінету. При цьому облік відбуватиметься в типовій формі (яка вводиться замість Книг обліку!)

В Інформаційному листі №16 податківці роз’яснювали: на сьогодні і до моменту затвердження нової форми Міністерством фінансів залишається чинною Книга обліку доходів і витрат для ФОП – «загальників» та фізосіб-«незалежників», затверджена Наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 р. №481.

Після набрання чинності нової форми (очікується, що це відбудеться з дня офіційного опублікування наказу Мінфіну), Наказ №481 буде скасовано.

У типовій формі враховано наявність обов’язкових відомостей, визначених у  статтях 177 та 178 ПКУ.

Крім того, у проєкті наказу пропонується забезпечити реалізацію окремих положень ПКУ для фізичних осіб – підприємців у частині включення до складу витрат амортизаційних відрахувань з веденням їх обліку та відображенням у типовій формі, що дасть змогу платнику податку реалізувати свої законодавчі права, а контролюючим органам – покращити рівень адміністрування податків для вказаної категорії платників.

Водночас норми проєкту наказу не передбачають будь-яких додаткових дій фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, під час використання типової форми, окрім виконання вимог Кодексу. Також у разі прийняття рішення фізичною особою – підприємцем вести облік за типовою формою на паперових носіях у ПКУ відсутні вимоги щодо шнурування та здійснення реєстрації такої типової форми в контролюючому органі.

Облік доходів і витрат ведеться в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі засобами електронного кабінету у порядку, встановленому законодавством.

У разі ведення обліку доходів і витрат у:

  • паперовому вигляді  - самозайнята особа зобов’язана виконувати записи розбірливо чорнилом темного кольору або кульковою ручкою. Внесення виправлень здійснюється шляхом створення нового запису, який засвідчується підписом самозайнятої особи;
  • в електронному вигляді - самозайнята особа зобов’язана вести таку форму у форматі EXCEL, крім випадку ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами електронного кабінету;
  • в електронній формі засобами електронного кабінету самозайнята особа зобов’язана отримати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді. Після отримання самозайнятою особою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа така особа  здійснює операції з ведення обліку доходів і витрат відповідно до Кодексу безкоштовно.

У типовій формі, яка ведеться в електронному вигляді, у тому числі засобами електронного кабінету, допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, у якому відображається від’ємне або позитивне значення.

Зауваження та пропозиції щодо змісту проєкту наказу можна надавати у письмовій та електронній формі протягом місяця з дня публікації цього оголошення за наступними адресами:

  • Міністерство фінансів України, 01008, м. Київ-8, вул. Грушевського, 12/2, Е-mail: infomf@minfin.gov.ua.
  • Державна регуляторна служба України, 01001, м. Київ-11, вул. Арсенальна, 9/11, адреса web-сайту Служби: www.dkrp.gov.ua,
  • E-mail загальний: inform@dkrp.gov.ua
  • E-mail прес-служби: pres@dkrp.gov.ua

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ФОП на загальній системі»