• Посилання скопійовано

Що не так зі законопроєктом Дія.City?

Зокрема, концепція «гіг-контрактів» повинна тяжіти до контрактних відносин, а не трудових. Було погоджено зі застереженнями індустрії, що таке нововведення вимагає значної зміни трудового законодавства та приведення у належний вигляд підзаконних актів

Що не так зі законопроєктом Дія.City?

17 лютого відбулось відкрите засідання Комітету ВРУ з питань цифрової трансформації, участь в якому взяли участь представники Європейської Бізнес Асоціації. Так, розпочали обговорення саме з головного – огляду ініціативи «Дія Сіті», законопроектів №4303/-1/-2 та подальших кроків щодо її доопрацювання й імплементації. В результаті, основний законопроект №4303 було рекомендоване Комітетом цифрової трансформації для винесення на повторне перше читання, в той час як альтернативні – відхилити. Водночас, на переконання індустрії, найприйнятнішим є альтернативний, №4303-2, який максимально охоплює питання всіх сторін галузі.

Загалом, головна дискусія стосувалась основних, проблемних питань виокремлених раніше індустрією:

  • Концепції «гіг-контрактів».
  • Можливості збереження існуючої взаємодії ІТ-компаній з фізичними особами-підприємцями 3 групи в рамках «Дія Сіті».
  • Створення саморегульованої організації резидентів «Дія Сіті» та обов’язкових членські внески.

За словами авторів законопроекту №4303, концепція «гіг-контрактів» повинна тяжіти до контрактних відносин, а не трудових. Було погоджено із застереженнями індустрії, що таке нововведення вимагає значної зміни трудового законодавства та приведення у належний вигляд підзаконних актів – а ці питання важко вирішити одразу. Компромісною пропозицією став дозвіл взаємодії з ФОП без обмежень в рамках «Дія Сіті» впродовж року після того, як «гіг-контракти» будуть повноцінно функціонувати. Тобто, доки механізм не буде фіналізований, компанії зможуть стати резидентами навіть маючи 100% ФОП, а після того, як «гіги» будуть закріплені законодавчо – необхідно буде впродовж року перейти на цю модель або ж покинути «Дія Сіті». Адже автори №4303 твердо переконані, що сама ідея взаємодія з ФОП протирічить роботі «Дія Сіті», проте не забороняється нерезидентам.

В той же час, від Європейської Бізнес Асоціації йшлося про те, що нещодавня ініціатива Парламенту №5054 про внесення змін до Кодексу законів про працю України, по суті, знищує можливість взаємодіяти ІТ-компаніям із ФОП. Крім цього, під ризики перекваліфікації можуть потрапити і майбутні «гіг-контракти». На жаль, шляхів щодо вирішення цього питання наразі не було озвучено.

Що стосується саморегульованих організацій, авторами законопроекту передбачається, що членство у цьому об’єднані все ж залишиться обов’язковим для резидентів «Дія Сіті», як і сплата членських внесків. Основною метою організацій має стати розвиток освіти за рахунок цих самих внесків. Проте постає питання – якщо компанія вже багато років активно розвиває освіту в Україні за рахунок власних коштів (відкриття власних університетів, партнерство та дотації в існуючі тощо)  – чи не буде це «подвійним податком на освіту»? Крім того, така обов’язковість нівелює принципи головного Закону України – Конституцію, а саме 36 статтю, про те, що ніхто не може бути примушений до вступу у будь-яке об’єднання громадян. Питання залишається відкритим.

Комітет ВРУ з питань цифрової трансформації підтримав подання законопроекту №4303 на повторне перше читання з урахування окремих позицій альтернативних №4303-1 та №4303-2. Тобто, на комітеті створюватиметься новий закон з позначкою «д», а за основу буде взятий текст саме №4303.

Європейська Бізнес Асоціація сподівається на взаємодію, аби спільними зусиллями доопрацювати майбутній №4303-д, все ж враховуючи більшість норм з №4303-2. Наразі концепція «Дія Сіті», окрім збільшення податкового навантаження та створення непотрібних регуляторних надбудов для контролю індустрії, – інших цілей не несе. А ситуація в розрізі змін до КЗпП залишає індустрію без вибору і, фактично, просто змушує обирати «менше зло».

Тож Європейська Бізнес Асоціація сподівається на взаємодію, аби спільними зусиллями доопрацювати майбутній №4303-д, все ж враховуючи більшість норм з №4303-2. Адже важливо створити справді робочий та корисний для всієї індустрії документ.

***

Читайте також:

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Суспільство і життя/Економіка

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Економіка»