Главная Все новости Госрегулирование Наличное обращение и касса

Округленная сумма является суммой расчета за фискальным чеком и включается в Z-отчет – позиция ГФС

Налоговики наконец рассказали, как в фискальном отчетном чеке (согласно постановлению НБУ №25) отражается округление сумм расчетов наличными деньгами и какую сумму необходимо применять с целью оприходования (до округления или после)

Відповідь на це запитання ДФСУ надала в підкатегорії 109.10 ресурсу «ЗІР», і це фактично перше роз'яснення податківців стосовно правил округлення копійок та його відображення у фіскальному звітному чеку.

У роз'ясненні насамперед вказується на те, що розрахункові документи, які друкуються РРО  на паперовому носії, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком, суму здачі та інші дані, (зокрема, інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих РРО).

Таким чином, суб’єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чеку наступним чином:

  • після рядка 7 фіскального чеку перед рядком 8 фіскального чеку додати нові рядки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»;
  • в рядку 8 фіскального чеку «СУМА» зазначати «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення». Саме вказана сума вважається сумою розрахунку за відповідним розрахунковим документом.

До підсумку розрахункових операцій Z-звіту та Х-звіту відповідно до пп. 15 та 17 Вимог №199 має потрапляти загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), тобто сума з розрахункових документів після округлення.

При цьому ДФСУ у своєму офіційному повідомленні навела й приклади округлення.

 

Приклад 1. Округлення до збільшення

Загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн 49 коп. Тоді у рядку «надбавка» вказується – 1 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» – 35 грн 50 коп. 

 

Приклад 2. Округлення до зменшення 

Якщо загальна вартість товарів, які вказані в чеку, становить 35 грн 44 коп., тоді у рядку «знижка» вказується – 4 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» – 35 грн 40 коп. 

До підсумку розрахункових операцій Z-звіту та Х-звіту потрапляє «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення», у наведених прикладах відповідно 35 грн 50 коп. та 35 грн 40 коп. 

 

А як складати податкову накладну і видаткові накладні? 

В індивідуальній консультації від 16.07.2018 р. №3120/6/99-99-15-03-02-15/ІПК ДФСУ проконсультувала щодо складання податкових накладних в разі застосування заокруглень загальних сум у чеках та інших документах. 

Податківці нагадали, що суб'єкти господарювання сфери торгівлі, громадського харчування та послуг, які здійснюють готівкові розрахунки зі споживачами із застосуванням РРО, під час проведення готівкових розрахунків повинні зазначати в чеках, актах про видачу коштів та інших документах, що оформляються під час повернення коштів у разі повернення товару, загальні суми до округлення та після округлення, використовуючи правила, зазначені в п. 4 Постанови №25 (п. 5 Постанови №25).

А п. 44.1 ПКУ визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку зобов’язаний на дату, визначену ст. 187 ПКУ, визначити податкові зобов’язання з ПДВ, виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 188.1 ПКУ, та скласти податкову накладну у порядку, визначеному Наказом №1307, і зареєструвати її в ЄРПН.

На жаль, алгоритму заповнення табличної частини такої податкової накладної податківці у зазначеному листі не наводять. Проте можна дійти висновку, що ціна товару/послуги має відповідати ціні, зазначеній у первинному документу, зокрема, у фіскальному касовому чеку. При цьому на відміну від касового чеку, податкова накладна не містить рядків для зазначення наданої покупцю знижки або застосованої надбавки. Отже, відображати в податковій накладній ціну товару/послуги слід вже із урахуванням такої знижки (надбавки), і загальні підсумки податкової накладної мають співпадати із загальним підсумком розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), про які йдеться у роз’ясненні податківців, наведеному вище. 

Головна проблема в тому, як дійти до такого збігу. Адже в результаті округлення знижка (надбавка) застосовується до загальної суми розрахунків, а в податковій накладній її треба врахувати в ціні конкретного товару (послуги). Як це зробити, податківці не відповідають. З питання порядку складання первинних документів (видаткові накладні, замовлення-наряди, тощо) та відображення у бухгалтерському обліку заокруглених у чеках та інших документах сум ДФСУ пропонує звернутися до Мінфіну. А час іде і складати такі документи та вести облік слід зараз. 

На нашу думку, оскільки знижка (надбавка) застосовується до всієї суми чеку, то її слід «розкидати» по всіх товарних позиціях такого чеку. Але це логіка, яку важко втілити на практиці, якщо чеки містять у собі велику номенклатуру товарів (фахівцям, які створюють та обслуговують програмне забезпечення, яке дозволяє на підставі даних РРО скласти податкові накладні, буде складно сформулювати технічне завдання). Не говорячи вже про те, що існують види товарів, ціни на які регулює держава і продавати які дорожче або дешевше заборонено. Звісно, простіше було б відкоригувати ціну лише однієї товарної позиції, тим більше, що йдеться про різницю в копійки. За відсутністю роз’яснень від контролерів, який шлях складання первинки та податкових накладних обрати, кожен вирішує для себе сам. А коли податківці і Мінфін нарешті дійдуть до згоди і нададуть більш конкретні роз’яснення, можливо, за сумною вже традицією, доведеться вносити коригування до складених податкових накладних і бухгалтерського обліку.   

***

Читайте також:

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
Государственная фискальная служба Украины
Рубрика:
Госрегулирование / Наличное обращение и касса
Теги:
Касса , Налоговая консультация , РРО

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы, а также комментарии к ним, отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Редакция не идентифицирует лица комментаторов, а не модерирует тексты комментариев и не несет ответственности за их содержание.

Комментарии: 3

Новости по теме

Консультации по теме

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?