• Посилання скопійовано

З метою прийняття Держбюджету на 2019 рік внесуть зміни до Бюджетного кодексу

18 жовтня народні депутати підтримали за основу в першому читанні законопроект №9084. Ним пропонується врегулювати питання, пов'язані з підготовкою бюджету на 2019 рік

З метою прийняття Держбюджету на 2019 рік внесуть зміни до Бюджетного кодексу

Народні депутати підтримали за основу в першому читанні законопроект №9084 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», передає кореспондент РБК-Україна.

Проект закону з другого разу підтримали 244 нардепа.

У пояснювальній записці зазначається, що проект закону розроблено з метою врегулювання питань, пов'язаних з підготовкою проекту закону про держбюджет на 2019 рік і нормування прийнятих змін до законодавства.

Проектом, зокрема, встановлюється термін для затвердження порядку та умов надання субвенції з держбюджету місцевим бюджетам – протягом 30 днів з дня набрання чинності законом про бюджет.

Зокрема, пропонується позбавити Мінфін невластивих повноважень щодо затвердження істотних умов договору енергосервісу (щодо об'єктів державної власності). Їх пропонується віднести до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива.

Планується врегулювати питання зарахування з 1 січня 2019 року 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу і газового конденсату) до бюджетів місцевого самоврядування за місцем видобутку відповідних корисних копалин.

Пропонується доповнити перелік захищених видатків бюджету витратами на програму держгарантій медобслуговування населення, щоб уникнути ситуацій щодо призупинення її дії (зокрема, призупинення здійснення оплати за надання медпослуг населенню).

Також нормуються особливості формування і виконання місцевих бюджетів в Донецькій і Луганській областях на період проведення операції Об'єднаних сил.

Законом доповнюється перелік витрат, на які за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам надаються пільги і житлові субсидії населенню. Відзначимо, що проектом доповнюється і власне перелік категорій населення, яким надаються пільги та субсидії за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, новою категорією «постраждалі учасники Революції Гідності».

Передбачається пролонгація до 2027 року дії експерименту щодо здійснення патронату над дитиною за рахунок і в межах коштів субвенції з держбюджету на виплату соцдопомоги від держави на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соцпослуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом «гроші ходять за дитиною».

При цьому проектом закону пропонується виключити витрати бюджету на дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї та сім'ї патронатних вихователів з переліку витрат на освіту і включити такі витрати до переліку витрат на соцзахист і соцзабезпечення.

 

Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація окремих положень законопроекту призведе до зміни показників бюджету.

Зокрема, передбачається збільшення дохідної частини бюджетів місцевого самоврядування на 0,25 млрд гривень і відповідне зменшення обсягу доходів держбюджету (в умовах 2019 року) – внаслідок зарахування з 1 січня 2019 року 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Також планується і збільшення витрат держбюджету на вищу освіту (на оплату послуг з підготовки фахівців вищими навчальними закладами III рівнів акредитації без статусу окремих юридичних осіб, які є структурними підрозділами вищих навчальних закладів III – IV рівнів) в обсязі 862,4 млн гривень.

Крім того, в загальному обсязі освітньої субвенції на 2019 рік враховано витрати на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації, що надають повну загальну середню освіту, в обсязі 666,4 млн гривень.

Підкреслимо, в проекті передбачені і витрати для Вищого антикорупційного суду та для Вищого суду з питань інтелектуальної власності як головних розпорядників коштів держбюджету відповідно в обсягах 180,7 млн ​​гривень і 27,0 млн гривень.

Нагадаємо, Кабмін 17 вересня вніс у парламент законопроект №9084 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України».

Як писало РБК-Україна раніше, комітет Верховної ради України з питань бюджету ввечері в середу, 17 жовтня, рекомендував прийняти висновки і пропозиції до проекту бюджету-2019.

***

Читайте також: Бюджет-2019: Кабмін пропонує Раді прийняти зміни до Бюджетного кодексу

Джерело: РБК-Україна

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»