• Посилання скопійовано

Мінфін направив до ВРУ доопрацьований варіант проекту Держбюджету на 2019 рік

В доопрацьованому проекті Держбюджету враховано висновки Бюджетного комітету ВРУ до поданого на перше читання проекту Бюджету

Мінфін направив до ВРУ доопрацьований варіант проекту Держбюджету на 2019 рік

Міністерство фінансів повідомляє, що доопрацювало Проект державного бюджету на 2019 рік до другого читання та скерувало до Верховної Ради. В документі враховано висновки Бюджетного комітету Верховної Ради до поданого на перше читання проекту Бюджету.

Попередньо Кабінет Міністрів схвалив підготовлений до другого читання проект бюджету на своєму засіданні 14 листопада.

Мінфін формував проект бюджету - 2019 на принципах збалансованості та реалістичності. Це означає, що розрахунок доходів бюджету здійснено на основі реалістичного макроекономічного прогнозу, тоді як у видатках враховані наявні боргові зобов’язання. Саме такий відповідальний та дисциплінований підхід до бюджетування є запорукою макроекономічної стабільності та дозволить Україні створити підґрунтя для стійкого економічного зростання.

«Вчасне прийняття цього фіскально відповідального бюджету – це важливий крок для забезпечення фінансової макростабільності та закладення фундаменту для подальшого економічного розвитку. Ми повинні забезпечити фіскальну стійкість з огляду на 417 млрд грн запланованих на 2019 рік виплат з обслуговування та погашення державних запозичень. При цьому головний фінансовий закон країни має відповідати запитам українців на соціальний захист, безпеку та оборону, а також враховувати впровадження важливих системних реформ. Проект бюджету збалансовує ці очікування», – зазначила в.о. Міністра фінансів Оксана Маркарова.

Доходи проекту держбюджету на 2019 рік передбачено в сумі 1 026 131,8 млн грн, у тому числі доходи загального фонду – 928 507,9 млн грн та доходи спеціального фонду – 97 623,9 млн грн.

Видатки проекту держбюджету на 2019 рік передбачено у сумі 1 112 130,0 млн грн, у тому числі видатки загального фонду – 1 005 767,5 млн грн та видатки спеціального фонду – 106 362,4 млн гривень.

Граничний обсяг дефіциту Державного бюджету України визначено у сумі 89 989,3 млн грн, у тому числі граничний обсяг дефіциту загального фонду – 69 617,2 млн грн та граничний обсяг дефіциту спеціального фонду – 20 372,1 млн гривень.

Основними факторами, які вплинули на перегляд прогнозу доходів державного бюджету до ІІ читання є:

  • врахування позиції Бюджетних висновків щодо збільшення на 2 млрд грн перерахування Нацбанком коштів до держбюджету;
  • перегляд окремих доходів, зокрема податку на прибуток підприємств (збільшено на 2,9 млрд грн) за рахунок уточнених очікуваних надходжень податку у 2018 році, рентної плати за користування надрами для видобування природного газу (збільшено на 9 млрд грн) за рахунок збільшення ціни на газ для побутових споживачів та виробників теплової енергії та власних надходжень бюджетних установ (збільшено на 1,4 млрд грн);
  • відхилення ВРУ індексації ставок, визначених у абсолютних значеннях, у 2019 році (законопроект за реєстраційним №9085 відхиллено та знято з розгляду) (-6,6 млрд грн);
  • прийняття в І читанні ВРУ нового ресурсного законопроекту за №9260 щодо змін до Податкового кодексу та деяких інших законодавчих актів щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів (+5,2 млрд грн);
  • врахування додаткового ресурсу у зв’язку з прийняттям ВРУ ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» (№8487) (+1 млрд грн);
  • врахування надходжень від іноземних суб’єктів господарювання та організацій за окремими договорами в обсязі 2,8 млрд грн із зарахуванням до спеціального фонду державного бюджету.

В доопрацьованому до другого читання проекті держбюджету повністю збережено пріоритети, які закладалися спочатку: оборона та безпека, соціальний захист, охорона здоров’я, освіта та розвиток інфраструктури.

Оборона та безпека. Видатки на підвищення обороноздатності та безпеки держави на 2019 рік передбачені у сумі 211,9 млрд грн (з них державні гарантії – 5 млрд грн). За загальним фондом видатки складають 194,6 млрд грн та спрямовуються, зокрема, на грошове забезпечення військовослужбовців та поліцейських у розмірі 111,8 млрд грн, на розвиток озброєння військової техніки – 30,2 млрд грн, а також на будівництво чи придбання житла для військовослужбовців – 1,8 млрд. грн.

Більш того, під час підготовки проекту Закону до другого читання видатки загального фонду на безпеку і оборону додатково збільшились на 2,2 млрд грн. Ці кошти підуть на утилізацію боєприпасів, розвиток озброєння та військової техніки, грошове забезпечення військовослужбовців та на інші потреби.

Соціальний захист. Для забезпечення виплати пенсій в наступному році Уряд спрямовує 167,5 млрд грн. Разом з тим, при доопрацюванні до другого читання було враховано положення, що митні платежі (податок на додану вартість, акцизний податок, ввізне мито), отримані при митному оформленні «євроавтомобілів», також будуть спрямовані до Пенсійного фонду.

Охорона здоров’я. В рамках продовження реформи медицини Уряд збільшує у 2019 році фінансування цієї сфери. За загальним фондом держбюджету із субвенціями видатки складають 95,7 млрд грн, що на 3,4 млрд грн або на 3,7% більше, порівняно з проектом держбюджету 2019, що був прийнятий у першому читанні. Зокрема, збільшились видатки на реалізацію державних інвестиційних проектів в галузі охорони здоров’я – 1 328,4 млн грн, на централізоване придбання медикаментів для лікування серцево-судинних, судинно-мозкових, онкологічних та онкогематологічних захворювань – 626 млн грн, лікування громадян України за кордоном – 300 млн грн, а також на зміцнення матеріально-технічної бази загальнодержавних закладів охорони здоров’я – 240 млн грн тощо.

Освіта. Видатки на освіту сягнуть 126,9 млрд грн, що на 4,5 млрд грн або на 4% більше, ніж у проекті держбюджету, поданому до першого читання. Зокрема, в ході доопрацювання було враховано: 1 000 млн грн – на діяльність Фонду Президента України з підтримки освітніх та наукових програм для молоді, 1 500 млн грн – на субвенцію місцевим бюджетам для підвищення якості освіти, 150 млн грн – на субвенцію місцевим бюджетам на ремонт чи побудову спортивних комплексів при загальноосвітніх навчальних закладах усіх ступенів.

Розвиток дорожньої інфраструктури. В держбюджеті на 2019 рік також передбачено ресурс на побудову нових доріг, на що буде спрямовано 55 млрд грн, в тому числі – 50,4 млрд грн з Дорожнього фонду та 4,6 млрд грн завдяки залученню коштів міжнародних донорів.

«Я дякую народним депутатам, членам Уряду та їхнім командам за непросту, проте плідну спільну роботу над підготовкою бюджету як до першого, так і до другого читання. Розумію, що на кожен з пріоритетів хотілось би виділити більше коштів, але ми повинні залишатись в рамках наявних доходів, щоб і надалі зменшувати державний борг, утримувати макростабільність та продовжувати співпрацю з нашими міжнародними партнерами. Ми також продовжимо роботу над покращенням інвестиційного клімату, щоб досягти головної мети – прискорити економічне зростання на більш як сьогоднішні 3%, а це сприятиме підвищенню добробуту всіх громадян. Зараз ми виходимо на фінішну пряму і продовжуємо роботу в парламенті до ухвалення закону», – сказала Оксана Маркарова.

Вчасне прийняття бюджету є однією з передумов участі України в новій програмі МВФ, а також для отримання макрофінансової допомоги в бюджет як поточного, так і наступного року.

***

Читайте також:

Джерело: Міністерство фінансів України

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»