• Посилання скопійовано

Як депутати планують вивести ринок металобрухту з тіні?

12 листопада 2019 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект №2426 щодо детінізації ринку металургійної сировини та операцій з металобрухтом

Як депутати планують вивести ринок металобрухту з тіні?

ЮРЛІГА розповідає, що 12 листопада 2019 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект №2426 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо детінізації ринку металургійної сировини та операцій з металобрухтом)» (ініціатор – депутати від партії «Слуга народу»).

Законотворці зазначають, що основною причиною необхідності прийняття Закону є потреба у системному вдосконаленні і модернізації всіх етапів і порядку здійснення операцій з металобрухтом та необхідність спрощення процедури приймання металобрухту від фізичних осіб задля виведення ринку з тіні, що сьогодні, за даними об'єднання підприємств «Укрметалургпром», сягає близько 80%.

Законопроектом пропонується скасувати поділу металобрухту на промисловий та побутовий. Чинним законодавством заборонено приймати від населення промисловий брухт, при цьому наявні визначення не дають чіткого розуміння, який брухт є побутовим, а який промисловим.

Як зазначено у пояснювальній записці, такий поділ – «радянський спадок», але в сучасних умовах брухт будь-якого походження може належати як фізичній, так і юридичній особі. Для мінімізації ризиків пошкодження промислових об'єктів існують інші інструменти, наприклад, кримінальна та/або адміністративна відповідальність. Збереження поділу лому на промисловий і побутовий в сучасних умовах обумовлює можливості для зловживань з боку правоохоронних органів.

Пропонується відмінити заборону на розрахунки готівкою за металобрухт, що здається населенням (якої немає при розрахунках за інші види вторинної сировини), а також спростити документообіг в частині фіксування в первинних документах даних особи, яка здає брухт.

Проектом Закону здійснюється усунення правової колізії норми ст. 213 Кримінального кодексу, яка встановлює кримінальну відповідальність за здійснення операцій з брухтом кольорових і чорних металів посадовими особами суб'єктів господарської діяльності, відомості про яких не включено до переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють операції з металобрухтом. На сьогоднішній день існування такого переліку не передбачено чинним законодавством.

Крім того, пропонується:

  • уточнення компетенції державних органів у сфері здійснення операцій з металобрухтом;
  • виведення з-під подвійного державного контролю здійснення операцій з металобрухтом;
  • спрощення документального оформлення операцій з металобрухтом за участю фізичних осіб, порядку та оплати закупленого у населення металобрухту шляхом скасування заборони розрахунків готівкою;
  • усунення дублювання функцій органів державної влади в сфері здійснення операцій з металобрухтом, скасування права складання місцевими державними адміністраціями акту обстеження спеціалізованих підприємств;
  • спрощення технічних та регуляторних вимог до заготівників металобрухту, які здійснюють лише його заготівлю (закупівлю) без фактичної переробки.

Джерело: ЮРЛІГА

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»