• Посилання скопійовано

ВРУ підтримала осучаснення закону про страхування

Чинний ЗУ «Про страхування» було прийнято 25 років тому і наразі його положення не враховують тенденції розвитку світової фінансової інфраструктури, а закладені в ньому підходи до регулювання потребують осучаснення. В зв’язку з цим ВРУ прийняла у І читанні законопроєкт №5315, який має за кілька років вирішити цю проблему

ВРУ підтримала осучаснення закону про страхування

Верховна Рада прийняла у І читанні законопроєкт №5315 "Проект Закону про страхування".

Він регулює відносини у сфері страхування, визначає загальні правові засади здійснення діяльності із страхування, надання посередницьких послуг і спрямований на посилення захисту прав та законних інтересів клієнтів, у тому числі споживачів, шляхом встановлення вимог до системи управління, платоспроможності страховиків, філій страховиків-нерезидентів на території України та розкриття ними інформації, встановлює вимоги до порядку укладання, обслуговування та виконання договорів страхування та перестрахування, врегульовує питання інформаційного забезпечення договорів страхування та перестрахування і дій, що передують їх укладанню, а також державне регулювання та нагляд у сфері страхування.

Законом удосконалено термінологію - визначено всі основні поняття, що стосуються сфери страхування (страховий ризик, страховий інтерес, об’єкт страхування, страхове покриття, страхова послуга тощо).

Закон оновлено підхід до ліцензування страховиків:

  • новий порядок отримання єдиної ліцензії на здійснення діяльності зі страхування з можливістю її звуження та розширення;
  • право страховика надавати гарантії в рамках ліцензії на здійснення діяльності зі страхування;
  • можливість ліцензування страховика як професійного перестраховика на підставі ліцензії на здійснення діяльності з вхідного перестрахування;
  • перехід від обов’язкових видів страхування до обов’язку наявності укладеного договору страхування за окремими видами діяльності;
  • удосконалення вимог до власників істотної участі страховика:
  • обов’язковість регулярного подання та оприлюднення актуальної інформації про структуру власності страховика;
  • запровадження більш сутнісних вимог щодо підтвердження належного фінансового/майнового стану та ділової репутації засновників та власників істотної участі страховика;
  • встановлення принципу, згідно з яким засновники страховика та власники істотної участі в ньому повинні довести Національному банку України  відповідність свого фінансового/майнового стану та ділової репутації визначеним законодавством вимогам;
  • право Національного банку України вимагати припинення участі у страховику, накладати заборону на збільшення участі у страховику та на відчуження акцій;
  • посилення відповідальності за порушення процедури погодження набуття істотної участі, зокрема встановлення наслідків у вигляді нікчемності правочину про набуття такої участі без погодження Національного банку України або за наявності заборони на таке набуття;
  • запровадження нового підходу в регулюванні діяльності осіб, які мають право здійснювати реалізацію страхових та перестрахових продуктів;
  • вдосконалення питань корпоративного управління, системи внутрішнього контролю та управління ризиками страховика;
  • запровадження нових підходів до необхідного наявного капіталу та вимог до платоспроможності страховика;
  • запровадження ефективних процедур виходу страховика з ринку:
  • запровадження процедури передачі страхового портфелю або його частини іншому страховику;
  • врегулювання процедури добровільної реорганізації та ліквідації страховика;
  • запровадження процедури примусового виходу з ринку за рішенням Національного банку України (з окремими процедурами для страховиків, які мають зобов’язання за договорами страхування, та страховиків, у яких такі зобов’язання відсутні).

 

Законом оновлено процедури нагляду:

  • запроваджуються коригувальні заходи та заходи раннього реагування як інструменту попередження ризиків визнання страховика неплатоспроможним;
  • запроваджується ризик-орієнтований підхід до нагляду за страховиками;
  • впроваджуються інструменти раннього виявлення ризиків в діяльності страховика (план фінансування та план відновлення діяльності страховика);
  • впроваджується пропорційний підхід у нагляді за страховиками залежно від ступеня значимості їх діяльності на страховому ринку.

Законом також внесено зміни до Кодексу торговельного мореплавства, Господарського кодексу, Сімейного кодексу, Цивільного кодексу, Кримінально-виконавчого кодексу, Повітряного кодексу, Кодексу цивільного захисту, Кодексу України з процедур банкрутства, Основ законодавства України про охорону здоров'я, Закону «Про природно-заповідний фонд України» та низки інших законодавчих актів України.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Верховна Рада України

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»