Главная Все новости Госрегулирование Другое

Могут ли местные власти обязывать владельцев временных сооружений принимать долевое участие в содержании объекта благоустройства?

Местные советы не могут обязывать владельцев временных сооружений принимать долевое участие в содержании объекта благоустройства

Органи місцевого самоврядування не мають законних підстав затверджувати порядок визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд в утриманні об’єктів благоустрою та зобов’язувати підприємців брати таку пайову участь.

З цією позицією ДРС звернулася до Виконавчого комітету Херсонської міської ради у зв’язку із затвердженням у лютому 2021 року Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об’єктів благоустрою Херсонської міської територіальної громади.

Так, ст. 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень виконавчих органів міських рад віднесено визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення (далі – ТС) в утриманні об’єктів благоустрою.

Разом з тим, Законами України «Про благоустрій населених пунктів» та «Про місцеве самоврядування в Україні» не передбачено повноважень місцевих рад для затвердження порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд в утриманні об’єктів благоустрою.

Відповідно до Закону про благоустрій власник ТС, розташованої на території об’єкта благоустрою державної та комунальної власності, зобов’язаний забезпечити належне утримання прилеглої до ТС території або може брати пайову участь в утриманні цього об’єкта благоустрою на умовах договору, укладеного із підприємством або балансоутримувачем.

Типовий договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Власне, Типовий договір затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.11.2013 р. №537.

Таким чином власник ТС самостійно обирає спосіб забезпечення належного утримання прилеглої до ТС території, і як варіант, може заключити договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою із підприємством або балансоутримувачем.

Звертаємо увагу органів місцевого самоврядування на те, що у лютому поточного року за листом ДРС від 18.12.2020 р. №7940/0/20-20 вже скасовано аналогічне рішення Голопристанської міської ради Херсонської області від 29.05.2020 р. №1355.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело
Государственная регуляторная служба Украины
Рубрика:
Госрегулирование / Другое
Теги:
Регистрация , Торговля

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы, а также комментарии к ним, отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Редакция не идентифицирует лица комментаторов, а не модерирует тексты комментариев и не несет ответственности за их содержание.

30 днiв передплати безкоштовно!

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме