• Посилання скопійовано

Депутати врегулюють виробництво, обіг та рекламу тютюнових виробів

Оприлюднено проект змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання у сфері виробництва, обігу, заборони реклами та спонсорства тютюнових виробів, електронних сигарет і трав'яних виробів для куріння

Депутати врегулюють виробництво, обіг та рекламу тютюнових виробів

18 травня 2017 р. у ВРУ зареєстровано Проект Закону №2430-д "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання у сфері виробництва, обігу, заборони реклами та спонсорства тютюнових виробів, електронних сигарет і трав'яних виробів для куріння". Його авторами є Н. Южаніна, Г. Кривошея, О. Кірш та ще з десяток нардепів.

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Закону «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення», Закону «Про рекламу» та КУпАП. Зокрема, передбачається:

1) заборонити виробництво (крім виробництва для експорту), оптову та роздрібну торгівлю, а також імпорт для реалізації на території України:

• тютюнових виробів для перорального застосування (вимога Директиви 2001/37/ЄС і Директиви 2014/40/ЄС);

• сигарет і тютюну для самокруток з характеризуючим ароматом (вимога Директиви 2014/40/ЄС);

• тютюнових виробів, що містять встановлені законопроектом добавки (вимога Директиви 2014/40/ЄС);

• сигарет і тютюну для самокруток, що містять ароматизатори у визначених законопроектом компонентах (вимога Директиви 2014/40/ЄС);

• сигарет і тютюну для самокруток, фільтри, папір або капсули яких містять тютюн або нікотин (вимога Директиви 2014/40/ЄС);

2) комплексно врегулювати особливості виробництва та обігу трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет і заправних контейнерів, включаючи необхідні обмеження та відповідальність за їх недотримання (вимоги Директиви 2014/40/ЄС);

3) встановити більш жорсткі, ніж передбачені чинними законодавством, вимоги щодо звітності про інгредієнти тютюнових виробів і продукти, що виділяються (вимоги Директиви 2014/40/ЄС); 

4) заповнити наявну у чинному законодавстві прогалину щодо подання звітності про інгредієнти трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет і заправних контейнерів (вимоги Директиви 2014/40/ЄС);

5)  встановити конкретні стандарти Міжнародної організації стандартизації (ISO), на основі яких визначаються рівні вмісту нікотину, смоли та монооксиду вуглецю у димі сигарет, а також точність їх вимірювання (вимоги Директиви 2001/37/ЄС і Директиви 2014/40/ЄС);

6) встановити максимальний показник вмісту монооксиду вуглецю у димі однієї сигарети, зменшити (у порівнянні з чинним законодавством) максимальні показники вмісту смоли та нікотину в димі однієї сигарети (вимоги Директиви 2001/37/ЄС і Директиви 2014/40/ЄС);

7) передбачити вимогу щодо нанесення на пачки сигарет відомостей про вміст монооксиду вуглецю (вимоги Директиви 2001/37/ЄС);

8) запровадити механізм запобігання нелегальному обігу тютюнових виробів, який передбачає можливість відстеження руху тютюнових виробів (вимоги Директиви 2014/40/ЄС);

9) суттєво збільшити розмір штрафів за роздрібну торгівлю, оптову торгівлю та імпорт тютюнових виробів із порушеннями вимог законодавства;

10) заборонити рекламу тютюнових виробів у мережі Інтернет на веб-сайтах, призначених для повнолітніх осіб, обов'язковою умовою доступу до яких є попередня ідентифікація віку користувачів;

11) поширити передбачену КУпАП відповідальність за порушення правил торгівлі тютюновими виробами, а також введення в обіг тютюнових виробів з порушенням вимог законодавства щодо медичних попереджень на трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети та заправні контейнери;

12) виокремити у спеціальну статтю законодавчі обмеження щодо здійснення діяльності, пов'язаної з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, експортом і імпортом тютюнових виробів, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет і заправних контейнерів, та доповнити цією статтею Закон «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»;

13) перенести положення щодо відповідальності за роздрібну торгівлю, оптову торгівлю та імпорт тютюнових виробів із порушеннями вимог законодавства з Закону «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» до Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»;

14) заборонити виробництво, експорт, імпорт, зберігання, транспортування та торгівлю насваєм, встановити фінансову (для суб’єктів господарювання) та адміністративну (для фізичних осіб) відповідальність за зазначені дії.

Прийняття законопроекту, на думку його авторів, дозволить повністю адаптувати вітчизняне законодавство до вимог Директиви 2001/37/ЄС, імплементувати більшу частину положень Директиви 2014/40/ЄС, а також забезпечить якісне та ефективне регулювання у сфері виробництва, обігу, заборони реклами та спонсорства тютюнових виробів, електронних сигарет і трав’яних виробів для куріння без втрати надходжень бюджету, втрати експортних можливостей виробників і створення шокового ефекту на ринку. 

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Верховна Рада України

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Акцизи»